• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-09 11:50:15 följande:

Tänker såhär:

Efter uttagen p-stav fick jag "mensen". Fast som sagt tror jag inte ens de va en riktig mens utan min riktiga mens får jag om ett tag därav ÄL nu! ;) Rimligt?

Fan att inte mina ÄL stickor kommit,

Tkr det låter rimligt :) Man brukar ha en pillermens/stavmens när man slutat för att sedan få ÄL och "riktig" mens :)
  • glaesir
    mavidyz skrev 2014-09-09 14:32:31 följande:

Tkr det låter rimligt :) Man brukar ha en pillermens/stavmens när man slutat för att sedan få ÄL och "riktig" mens :)

Hoppas hoppas!
  • NattaLind
    mavidyz skrev 2014-09-09 14:32:31 följande:
    Jag hade mens i 6 dagar (riklig) som kom 5 dagar efter att jag tagit ut p-staven. Riktig mens eller "låtsas-mens"? :P
  • FiiaN

Tog ett test nyss BIM+3, men det va negativt :( Väntar till i helgen innan jag testar igen.

• Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-09 17:08:48 följande:

Tog ett test nyss BIM+3, men det va negativt :( Väntar till i helgen innan jag testar igen.

Håller tummarna för dig!:)
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-09 17:45:07 följande:
    Håller tummarna för dig!:)
    Tack så mycket! :) Va sjukt jobbigt att se det negativa svaret faktiskt, även fast jag inte hade så mycket förhoppningar :/
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-09 20:46:12 följande:
    Tack så mycket! :) Va sjukt jobbigt att se det negativa svaret faktiskt, även fast jag inte hade så mycket förhoppningar :/
    Förstår det:( men ända sen man bestämde sig för att försöka vill man juh ha ett plus samma dag! Har inget tålamod alls jag:/
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-09 20:51:07 följande:
    Förstår det:( men ända sen man bestämde sig för att försöka vill man juh ha ett plus samma dag! Har inget tålamod alls jag:/
    Ja men precis! :/ Jag har rätt mycket tålamod, men detta va jobbigt! Ska vänta lite till och se, så länge mensen inte kommit finns det hopp :)
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2014-09-09 15:22:44 följande:
    Jag hade mens i 6 dagar (riklig) som kom 5 dagar efter att jag tagit ut p-staven. Riktig mens eller "låtsas-mens"? :P
    Är ju lite osäker på hur det är med stav, men jag skulle ta det som en "låtsas" :P Och jag är ju ingen gynekolog eller barnmorska, så lite inte allt för mkt på mig ;)
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-09 21:02:21 följande:
    Ja men precis! :/ Jag har rätt mycket tålamod, men detta va jobbigt! Ska vänta lite till och se, så länge mensen inte kommit finns det hopp :)
    Tråkigt att det var negativt :( Du har ju haft mkt som skulle kunna tyda på grav. :/
    Men som du säger, så länge inte mensen kommit finns det hopp :) Fortsätter att hålla tummarna!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?