• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • pinglon
    kvinna16780 skrev 2014-09-11 11:15:41 följande:
    Nä vi hålla tummarna att den håller sig borta i några månader :)

På söndag har jag bim men räknar inte med att vara gravid då jag precis tog bort spirlen. Men hoppet är det sist som överger människan :p
    När tog du bort din spiral? 
  • FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-09-11 11:46:02 följande:

FiiaN: tänkte bara säga att när jag var gravid med sonen så hade jag jättemycket molvärk i livmodern första tiden, så det skulle ju kunna vara ett tecken ð??? jag är lite äldre än er, 28 år.

Åh kära nån, jag hoppas jag är gravid, så jag kan få förklaring på varför jag mår som jag gör. Har inte haft någon molvärk idag knappt.
    Ahaa, men det börjar på 2 i alla fall :)
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-11 11:48:20 följande:
    Missat om du skrivit det tidigare men har du testat dig?
    Jag funderar på att göra det bara för att se men ångrade mig igårkväll eftersom jag tror att de flesta av mina "symtom" är PMS och stress :p

Får jag fråga vad ni tjejer gör på dagarna? Jobbar/studerar/hemma? :)
    Testade mig på BIM+3 men det va negativt :/ Asså en av dom jobbigaste stunder jag varit med om när man väntade på svaret! Hmm ja jag funderar på om jag också känner av stress eller PMS, kanske inte alls är såna humörsvägningar som jag tror.

Jag jobbar som timvikarie inom äldreomsorgen, men varit "ledig" ett tag pga lite sjukdom och sånt, så just nu sitter jag hemma och glor. Dudå?
  • Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-11 12:12:50 följande:
    Testade mig på BIM+3 men det va negativt :/ Asså en av dom jobbigaste stunder jag varit med om när man väntade på svaret! Hmm ja jag funderar på om jag också känner av stress eller PMS, kanske inte alls är såna humörsvägningar som jag tror.

Jag jobbar som timvikarie inom äldreomsorgen, men varit "ledig" ett tag pga lite sjukdom och sånt, så just nu sitter jag hemma och glor. Dudå?
    Jaa det är just det jag är osäker på, börjar mer och mer tro att mina symtom är just PMS och att det jag känner i magen är mer magkatarr och stress tyvärr :/ Men jag ska hålla ut några dagar till och se om mensvärkarna kommer igång också (har alltså väldiga problem med väldigt intensiva och hemska värkar).
    Vart köper du dina tester ifrån? Och hur mycket kostar dessa?

Jag är lyxfru, haha. Nej skämt åsido. Arbetar på ett mindre uppdrag för kommunen samt min fästmans egna företag. Känner mig så sjukt inaktiv när jag bara sitter framför datorn utan att kunna koncentrera mig :/ BORDE ta tag i en hel lista men kommer hela tiden av mig av mina tankar som flyger iväg på huruvida jag är gravid eller inte, haha.
    Ska återigen försöka klicka ner den här j*kla sidan och fortsätta med det jag SKA, alternativt gå och äta lunch eller kanske lite té och choklad, Drömmer
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-11 12:25:31 följande:
    Jaa det är just det jag är osäker på, börjar mer och mer tro att mina symtom är just PMS och att det jag känner i magen är mer magkatarr och stress tyvärr :/ Men jag ska hålla ut några dagar till och se om mensvärkarna kommer igång också (har alltså väldiga problem med väldigt intensiva och hemska värkar).
    Vart köper du dina tester ifrån? Och hur mycket kostar dessa?

Jag är lyxfru, haha. Nej skämt åsido. Arbetar på ett mindre uppdrag för kommunen samt min fästmans egna företag. Känner mig så sjukt inaktiv när jag bara sitter framför datorn utan att kunna koncentrera mig :/ BORDE ta tag i en hel lista men kommer hela tiden av mig av mina tankar som flyger iväg på huruvida jag är gravid eller inte, haha.
    Ska återigen försöka klicka ner den här j*kla sidan och fortsätta med det jag SKA, alternativt gå och äta lunch eller kanske lite té och choklad, Drömmer
    Hoppas inte mensvärkarna kommer igång :) Men fy din stackare, vet hur det är! Fick i början äta citodon för mina värkar ett tag. Har hunnit haft mens en gång efter jag slutat med mina p-piller, men blev aldrig någon direkt mensvärk :O Helt galet, högg till en gång tror jag.
    Jag köpte mina från gravid-test.se, 3 grav-test och 21 äl-test för 199 kr :) Inte så farligt, men sen vet man ju inte hur kvaliteten är, tyckte den va dålig eftersom jag fick negativt ;) haha ne skojar bara. Men det va snabb leverans.

Haha men det lät ju rätt skönt ändå! SKulle också vilja jobba framför en dator istället för att slita sönder min rygg som jag gör nu :/ Min gubbe jobbar som kyltekniker så han drar in lite pengar i alla fall :)
    HAHHA inte lätt det där att stänga ner, man är ju så nyfiken på hur det går för alla :D Unna dig choklad du;)
  • FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-09-11 13:03:32 följande:

Jag är sjuksköterska, men just nu mammaledig :)

Va kul! :) Jobbar du på sjukhus?
  • glaesir

Nu har äntligen mina gravtest och ÄL stickor kommit (storpack)! Testade båda imorse på skojs skull, neg på båda men hade inte räknat med nåt annat! Testade bara för att jag kan ;) Här är det minst varannan dag liggande! Enligt p-tracker ska jag ha ÄL runt den 15/9, men har ingen aning eg.. Provar med ÄL stickor varannan dag nu from igår!

Jag jobbar inom äldreomsorgen! 23 år gammal (om exakt en vecka) sambon blir 30 i mars! Varken han eller jag har barn sen tidigare

• FiiaN
    glaesir skrev 2014-09-11 13:24:31 följande:

Nu har äntligen mina gravtest och ÄL stickor kommit (storpack)! Testade båda imorse på skojs skull, neg på båda men hade inte räknat med nåt annat! Testade bara för att jag kan ;) Här är det minst varannan dag liggande! Enligt p-tracker ska jag ha ÄL runt den 15/9, men har ingen aning eg.. Provar med ÄL stickor varannan dag nu from igår!

Jag jobbar inom äldreomsorgen! 23 år gammal (om exakt en vecka) sambon blir 30 i mars! Varken han eller jag har barn sen tidigare

Hahah visst är det kul att ha hemma? MAn får lite hopp bara av det!

Ja men då jobbar ju vi med samma och är lika gamla :) Då hoppas jag på att ni får ett snart :D
  • kvinna16780

Va kul att höra vad ni gör. Själv så arbetar jag som utredare på Försäkringskassan, sjukpenning. Sambon egen företagare inom bygg. Jag fyllde 27 för 2 dagar sen och sambon är 34.

pinglon skrev 2014-09-11 12:08:58 följande:

När tog du bort din spiral? 

Jag tog bort den förra onsdagen :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?