mavidyz skrev 2014-08-28 21:47:20 följande:
Kan lova att min mor är ofta påväg att köpa på sig grejer med ;) när man tillsammans går förbi affärer där man ser nått fint i fönstret blir hon nästan värre än mig ;D babblar om hur hon ska skämma bort ;)
NattaLind skrev 2014-08-29 09:56:43 följande:
Haha, samma här! Men vi tänkte också vänta, och även om man lyckas bli gravid så vill man ju vänta lite så att man vet att det växer som det ska (första ultraljudet).
Hahaha, det där kunde ha varit min mamma! Vad jag vet har hon inte handlat något än, men senast i förrgår när vi lunchade tillsammans kom frågan från ingenstans "Ni ska inte börja snart?" (med verkstan) och så fort hon ser bebiskläder så är det kört :)
Ingen press, ingen press.
Att tillägga är ju kanske att jag precis börjat träffa min fästman mer "på riktigt" (har känt varandra i snart 3 år men varit tillsammans i dryga 1 år) då hon började gå lös bland babykläderna. Hon har även sparat några av mina gamla leksaker "som hennes barnbarn ska ha när dom kommer och hälsar på", en vagga, en spjälsäng "som barnbarnen ska sova i om dom kommer och sover över" osv osv osv, haha.
Hon vet även om att jag tagit ut min spiral och väntar med spänning tills dess att hon kan få plocka ut sin tabubelagda påse full av NYA babykläder, filtar och leksaker och faktiskt ge den till mig! :P