• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • A82

Har ni andra någon gravidkudde? Nu är det då alla krämpor på en gång... Lika bra att beställa en, även om det är "kort" tid kvar. Får jag sova bättre ett par månader så tänker jag att det är värt varenda krona. 

• julii

Måste bara fråga om någon här känner igen sig eller om det är jag som håller på att bli tokig. Detta är min och min sambos första barn, vi har kämpat närmare 1,5 år innan vi blev gravida. Självklart överlyckliga och spännande så ta mig inte fel nu men jag kan ofta slås av tankar som "tänk om jag ångrar mig, tänk om jag inte kommer tycka om dom, jag kanske inte är redo att bli mamma, jag kanske inte kommer klara av det, bli en dålig mamma osv" och det gör mig rädd för att jag är ju självfallet jätte lycklig och jag längtar efter dom och räknar dagarna varje dag hur långt det är kvar tills nästa kontroll/ultraljud och bf. Men är de normalt att känna så här?

• nokla
    julii skrev 2015-01-19 14:28:14 följande:

Måste bara fråga om någon här känner igen sig eller om det är jag som håller på att bli tokig. Detta är min och min sambos första barn, vi har kämpat närmare 1,5 år innan vi blev gravida. Självklart överlyckliga och spännande så ta mig inte fel nu men jag kan ofta slås av tankar som "tänk om jag ångrar mig, tänk om jag inte kommer tycka om dom, jag kanske inte är redo att bli mamma, jag kanske inte kommer klara av det, bli en dålig mamma osv" och det gör mig rädd för att jag är ju självfallet jätte lycklig och jag längtar efter dom och räknar dagarna varje dag hur långt det är kvar tills nästa kontroll/ultraljud och bf. Men är de normalt att känna så här?

Ja det är ganska normalt Att skaffa barn är ju en av de största förändringarna här i livet, det hade varit konstigt om man inte hade lite blandade känslor.

Alla mina barn har varit önskade och planerade, men jag har ändå känt varje gång att är jag säker på det här nu, ska jag verkligen ha ett barn till, två barn till? Och tänk om jag ångrar mig

Men jag har aldrig ångrat mig hittills.
  • nokla

Jag har inte köpt några åkpåsar, det är ju ganska små liggkorgar till emmaljunga viking double, måste man ha en mindre storlek på åkpåsar. Har ni köpt å vad för sort?

• JhjärtaK
    A82 skrev 2015-01-19 14:14:19 följande:

Har ni andra någon gravidkudde? Nu är det då alla krämpor på en gång... Lika bra att beställa en, även om det är "kort" tid kvar. Får jag sova bättre ett par månader så tänker jag att det är värt varenda krona. 

Japp, hade en från graviditeten med dottern och den använder jag varje natt
  • JhjärtaK
    julii skrev 2015-01-19 14:28:14 följande:

Säger som nokla, fullkomligt normala tankar. Jag har tänkt både en och två gånger "vad fasiken har vi gjort??" och graviditeten var både önskad och planerad. Tror att det är nyttigt att tänka så då nu innan de kommer för på så vis förbereder man sig och har bearbetat en massa saker.
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2015-01-19 16:53:04 följande:

Jag har inte köpt några åkpåsar, det är ju ganska små liggkorgar till emmaljunga viking double, måste man ha en mindre storlek på åkpåsar. Har ni köpt å vad för sort?

Noop, inga åkpåsar. Tror inte det behövs förrän i höst och då har man ju bytt till sittdelarna så bättre att lägga pengarna på åkpåsar som passar till dem känner jag
  • JhjärtaK

TUL nr 4 idag och tjejerna är fortsatt små men växer och flöden, mängd fostervatten, fyllda urinblåsor mm var toppen. Tv1 vägde 1235 g (-20%) medan Tv2 vägde 1427 g (-8%).

Läkaren kontrollerade också mina njurar då jag under graviditeten med dottern utvecklade hydronefros (förstorad njure) och har känt viss smärta över min högra njure men både den och den andra såg bra ut ????

• julii
    JhjärtaK skrev 2015-01-19 17:01:21 följande:

Säger som nokla, fullkomligt normala tankar. Jag har tänkt både en och två gånger "vad fasiken har vi gjort??" och graviditeten var både önskad och planerad. Tror att det är nyttigt att tänka så då nu innan de kommer för på så vis förbereder man sig och har bearbetat en massa saker.

Phuu va skönt då är det inte bara jag :p tack för ni svara :)

Graviditeten är både önskad och planerad och vi har velat det här så himla länge men kommer en tanke då och då " fixar vi det här nu?" Men längtar o längtar :)
  • nokla
    JhjärtaK skrev 2015-01-19 17:02:34 följande:

Noop, inga åkpåsar. Tror inte det behövs förrän i höst och då har man ju bytt till sittdelarna så bättre att lägga pengarna på åkpåsar som passar till dem känner jag

Ja det funderade jag också på, om man behöver åkpåsar i mars. Kanske kommer undan med ett litet fårskinn och ett täcke då

Härligt att de växer och mår bra, själv ska jag på tul igen nästa vecka.
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D