• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • nokla
    JhjärtaK skrev 2015-01-26 17:36:00 följande:

Usch, idag har varit en riktig pissgraviddag, började med att jag knappt fick någon sömn inatt och det gjorde att jag mått mer eller mindre dåligt hela dagen. Har haft världens halsbränna så nu har jag köpt omeprazol och hoppas att det hjälper. Har inte orkat att göra nästan någonting och så fort jag försökt har jag blivit helt yr och illamående och väldigt törstig.

Bläh, behövde klaga lite. Men imorgon skall jag till bm, det piggar alltid upp mig som tur är

Det är inte roligt, jag har fått problem med blodtrycksfall när jag står upp så då blir jag också yr och illamående. När jag sitter trycker det mot den där venen, samma som när man ligger på rygg, så jag får kvävningskänslor och håller på att svimma
  • A82
    JhjärtaK skrev 2015-01-26 17:36:00 följande:

Usch, idag har varit en riktig pissgraviddag, började med att jag knappt fick någon sömn inatt och det gjorde att jag mått mer eller mindre dåligt hela dagen. Har haft världens halsbränna så nu har jag köpt omeprazol och hoppas att det hjälper. Har inte orkat att göra nästan någonting och så fort jag försökt har jag blivit helt yr och illamående och väldigt törstig.

Bläh, behövde klaga lite. Men imorgon skall jag till bm, det piggar alltid upp mig som tur är

Usch, jobbigt.
    Här har du en till klagare.. Det håller i sig med kass sömn och det är ju verkligen svårt att fungera då. Har också fått mer och mer halsbränna/uppstötningar, fått lov att sova sittandes pga det ngn natt osv. Och så slog det till med en förkylning också. Nu hade tiden kunnat fått gå lite snabbare.
  • JhjärtaK
    julii skrev 2015-01-27 10:12:39 följande:

Gå gärna in på länken.

Vad är det för den länkar till?
  • nokla

Är det din sambo som omkom i olyckan julii?

Nu hoppas jag att du säger nej Annars, jag beklagar verkligen, hur futtigt det än låter i sammanhanget...

• julii
    nokla skrev 2015-01-27 11:39:03 följande:

Är det din sambo som omkom i olyckan julii?

Nu hoppas jag att du säger nej Annars, jag beklagar verkligen, hur futtigt det än låter i sammanhanget...

Ja det var min sambo.
  • nokla

Men herregud vad ledsen jag blir Jag läste precis artikeln som du var med i. Hur klarar du dig, har du nån som tar hand om dig nu?

• JhjärtaK

Nu har jag varit hos bm. Allt såg bra ut och magen har gjort ett tillväxt"hopp" från 32 cm till 36 cm nu i vecka 30+6.

Tv1 hade 145 i puls och tv2 hade 135. De körde runt som vanligt och hade världens party sen så att hela magen studsade omkring

Bt 120/65 och hb 123 samt blodsocker 5,9. Det var skönt att blodsockret såg fint ut för jag har varit såååå törstig senaste dagarna!!

Min bm sa att börjar jag sova än sämre så skulle jag säga till så skulle jag få prata med läkare ang sömnmedel. Hon sa att man såklart var restriktiv med sådant till gravida (som med allt annat) men att sover man ingenting är det sämre för både mamma och barnen än vad medlen var. Än är jag inte där och hoppas såklart att jag skall slippa men kändes skönt att hon informerade om det "spontant".

Vecka 32 imorgon, whoho!

• stinaa

Någon mer som har fått väldigt jobbigt med magen? Äter omeprazol och det hjälper oftast mot halsbrännan men jag har ingen plats för mat i magen, får ont så fort jag ätit och måste vända mg hela tiden när jag ligger ner annars mår jag illa.. Jag längtar tills magen sjunker men sen kom jag på, sjunker ens magen när det är två stycken därinne? :O Sover riktigt dåligt också då magen gör ont pch känns full mest hela tiden, tänk er att ni har ätit julbord och mättnaden som oftast infinner sig efteråt, så är det typ. Blä :(

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D