• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • Mrs N
    Tjej 85 skrev 2014-10-17 08:58:21 följande:

Haha, ja verkligen! Har typ inte kunnat sova inatt!

Vi flyttade nyss ut från stan och bor numera i Bolinder Strand (Kallhäll)

Bodde vid Gullmarsplan tidigare.

Är ni oxå förstagångsföräldrar?

Vilken vecka?

vi bor också i Sthlm i Hägersten nära Axelsberg. Vi har två sedan innan och nu tvillingar på det. Underbart!
  • Mrs N

Plopp76 vilket företag i Holland är det? vi funderar på samma tillvägagångssätt.

• plopp76
    Mrs N skrev 2014-10-17 22:15:49 följande:

Plopp76 vilket företag i Holland är det? vi funderar på samma tillvägagångssätt.

Dom vi mailat med finns här: www.babyplus.nl 

Vet inte om dom är billigast men vi lyckades läsa nånstans att dom är bra att ha att göra med och pålitliga.

Har en bekants bekant som beställde från England har jag för mig och dom är väldigt nöjda, allt fungerade bra för dem att beställa och inga problem med leverans  eller så. Ska kolla vilket företag det var så återkommer jag. Det vi tyckte talade emot Englad är att dom har höga krav på något flamskyddsmedel på tyget i vagnarna, det är mycket högre halter av gift i tyget. Känns si så där eftersom bebisar suger och smakar på allt.
  • JhjärtaK
    Mamapingu skrev 2014-10-17 19:27:42 följande:
    Hm hon på babyproffsen sa att det hade gått att fästa två när de hade egna babyskydd men att det inte längre gick då de inte har någon tvillingadapter. Men om hon hade fel så är ju det bra :)
    De har tydligen startat ett samarbete med Maxi Cosi och i det skall det också gå att köpa en tvillingadapter. Men 100 säker kan jag ju inte vara men hoppas!
  • Mamapingu
    Mrs N skrev 2014-10-17 22:15:49 följande:

Plopp76 vilket företag i Holland är det? smile1.gif vi funderar på samma tillvägagångssätt.

Vi har beställt från moedersmooiste.nl och var nöjda. Nu har vi bestämt oss för att det blir donkey till tvillingarna kombinerat med ståbräda och bärsele för att ettan också ska kunna följa med.
  • plopp76
    Mamapingu skrev 2014-10-18 17:21:47 följande:
    Vi har beställt från moedersmooiste.nl och var nöjda. Nu har vi bestämt oss för att det blir donkey till tvillingarna kombinerat med ståbräda och bärsele för att ettan också ska kunna följa med.
    Ok, låter ju kanon, var det enkelt att beställa? Vad blev slutpriset då och vad ingår?
  • Mamapingu

Inte nu, förut. Vi har redan en donkey mono och delar av den är beställda från Holland :) Men har för mig att man tjänar ca 4000 kr på att beställa donkey twin därifrån.

• Bomerang

har funderat på det här med att kunna fästa babyskydden på vagn. vad är fördelarna med det? I vilka situationer?:)

• JhjärtaK
    Bomerang skrev 2014-10-19 10:26:13 följande:

har funderat på det här med att kunna fästa babyskydden på vagn. vad är fördelarna med det? I vilka situationer?:)

Det bästa är väl om bebisarna somnar i bilen i babyskydden och man inte vill väcka dem genom att krångla dem ur babyskydden och ner i en liggdel. Vår dotter somnade dock aldrig i sitt babyskydd vilket gjorde den funktionen rätt så meningslös för oss

Däremot så hade vi henne en del i babyskyddet när vi gick ut med vagnen då hon hatade sin liggdel. Sen med tvillingar är det ju bra att kunna fästa babyskydden på vagnen för att på ett smidigt sätt ta sig från huset till bilen (om man inte har bilen precis utanför vilket vi inte har).
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D