LifeAsME skrev 2014-10-24 16:21:27 följande:
Hej! Vi gjorde vårt tredje IVF-försök (FET) i september och plussade för första gången efter fleera års barnverkstad.
Till vår stora förvåning syntes två pickande hjärtan på VUL i v 9. Vi har bara återfört ett embryo via IVF så antingen har vi lyckats på egen hand samma cykel eller så är det enäggstvillingar. De ligger i varsin fostersäcken (heter det så) med en ganska tjock skiljevägg men helt säkert kan man tydligen inte veta ännu. Bf är i alla fall i Maj, men smiter in här med en fråga;)
Hur som helst. Oro är mitt förnamn just nu! Blödde för 1v sedan och fick idag komma på ett UL för att kolla så allt var ok. Var så rädd att nåt skulle vara fel att jag (sambon var ej med pga bortrest) inte kom mig för att fråga så mycket. Allt såg i alla fall fint ut, de var lika i storlek och rätt storlek med hur långt gången jag är (9+2 idag). Meeen nu när jag kom hem så kom tankarna ändå (jag är hopplös).
Båda tvillingarna låg exakt likadant, helt stilla, i varsina fostersäckar. Fötterna åt samma håll och i exakt samma del av fostersäcken. Som på ett led. Barnmorskan sa inget om detta, hjärtat slog. Men kan dom verkligen vara så synkade att dom ligger så exakt? Och helt stilla? Undersökningen tog ca 10min.
Konstig fråga kanske, men kanske någon upplevt samma :) trevlig helg på er!
Välkommen! Ja det heter fostersäck (finns hinnsäck också som är innanför)
Tror precis som föregående skribent att de inte rör sig särskilt mycket såpass tidigt. Med dottern var vi på VUL i vecka 8+2 och hon låg helt stilla, man såg bara att hjärtat slog som ett flimmer på skärmen. Så oroa dig inte (lättare sagt än gjort, jag vet!
)
Kul att få reda på sen om de är enäggs eller tvåäggs.