• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • plopp76

Mina ser mest ut som ostbågar än så bilden är nog inte mycket att se :) Vi ska på KUB den 7:e nov.

• Sara___

Oj vad jag har missat mycket på en vecka, min app lade av totalt så jag har haft lite att läsa ikapp här :D

Jag längtar ihjäl mig nu till rul som är först 6/11, känns som man inte tänker på något annat...

Har börjat känna små rörelser i magen (v.17) och det är så underbart att känna vart de faktiskt ligger och att de har för sig saker där inne. Börjar bli mer verkligt för sambon med tror jag då magen putar rejält, mammakläder är ett måste och man får så fin kula i det roligt!

Jag läste lite om det där med engångsblöjor och förbrukning av vanliga blöjor, och fick lite av en chock när jag såg att det gick 20 blöjor om dagen! Stämmer verkligen det? Hur länge då ni som haft barn förut...? :-0

• BigMami
    Sara___ skrev 2014-10-20 20:27:55 följande:

Oj vad jag har missat mycket på en vecka, min app lade av totalt så jag har haft lite att läsa ikapp här :D

Jag längtar ihjäl mig nu till rul som är först 6/11, känns som man inte tänker på något annat...

Har börjat känna små rörelser i magen (v.17) och det är så underbart att känna vart de faktiskt ligger och att de har för sig saker där inne. Börjar bli mer verkligt för sambon med tror jag då magen putar rejält, mammakläder är ett måste och man får så fin kula i det roligt!

Jag läste lite om det där med engångsblöjor och förbrukning av vanliga blöjor, och fick lite av en chock när jag såg att det gick 20 blöjor om dagen! Stämmer verkligen det? Hur länge då ni som haft barn förut...? :-0

De flesta nyfödda bajsar efter varje måltid (om de helammas) och det kan vara varje, varannan timma, till var 4e-5e. Det är ju såklart väääldigt individuellt men tja, på ett ungefär Så ja, många gånger har jag funderat på varför blöjpaketen för nyfödda är så himla små och innehåller så få blöjor!
  • Mamapingu

Om jag minns rätt bytte vi blöja på ettan minst 8 gånger per dygn första månaderna. Ettan bajsade heeela tiden. Har funderat på tygblöjor den här gången men nu när det är tvillingar vet jag inte om vi orkar med det extra arbetet :/

• Maja1420

Ännu en sjukskriven... Sammandragningar redan...lättretad livmoder, någon mer? Dock ej påverkad livmoderhals vid dagens undersökning med VUL, fantastiskt skönt. Vila,vila,vila som gäller nu tyvärr... Pluggar och hade hoppats det skulle funka att gå fram till jul iaf, men allt blir inte som man tänkt sig.

• JhjärtaK
    Mamapingu skrev 2014-10-20 19:05:43 följande:

Såhär säger en av mina gravidappar och jag känner inte alls igen mig. Magen är rätt stor, jag mår fortfarande illa och kräks och jag har känt bebisarna i en månad redan. Till och med sambon har känt att det rör sig. Jag vill ha en tvillingapp! phpW2H2I069019.jpg

Jag med! Jag har till och med sökt efter en amerikansk app men hittar verkligen ingenting!

Jag läser inte i min gravidapp längre. Kollar bara statistik på hur långt jag har gått för det andra stämmer ju inte speciellt mycket såsom du skriver
  • JhjärtaK
    Sara___ skrev 2014-10-20 20:27:55 följande:

Har börjat känna små rörelser i magen (v.17) och det är så underbart att känna vart de faktiskt ligger och att de har för sig saker där inne. Börjar bli mer verkligt för sambon med tror jag då magen putar rejält, mammakläder är ett måste och man får så fin kula i det smile1.gif roligt!

Ja 10 blöjor per barn stämmer nog rätt så bra i början (ev lite lågt räknat tom ). Kan låta mycket men var inget jag tänkte på faktiskt. Nu har hon en blöja genom hela natten. Sen får hon en ny när hon vaknar, en ny innan lunch, en ny efter lunchvilan och sen en ny vid middag ca och sen är det nattblöjan igen. Och det blir väl 5 blöjor? Sen blir det oftast minst en till när hon har bajsat så säg 6-7 blöjor per dygn.

I början är ju blöjorna så himla små också så de tar inte så mycket plats.
  • JhjärtaK
    Maja1420 skrev 2014-10-21 12:32:18 följande:

Ännu en sjukskriven... Sammandragningar redan...lättretad livmoder, någon mer? Dock ej påverkad livmoderhals vid dagens undersökning med VUL, fantastiskt skönt. Vila,vila,vila som gäller nu tyvärr... Pluggar och hade hoppats det skulle funka att gå fram till jul iaf, men allt blir inte som man tänkt sig.

Jag hade lite sd ett tag men det har varit lugnt sedan jag började ta det lite lugnare och vilat mer. Jag tänkte ändå be läkaren att göra en cervix-koll vid RUL och även prata med henne om att planera in min sjukskrivning redan nu. Jag kommer antagligen att jobba fram till mitten av december men inte fullt de sista veckorna.

Tråkigt men du gör det av en väldigt god anledning får du tänka på
  • Mrs N

Här är min mage i förra veckan. Här är det endast gravidkläder som gäller
  • JhjärtaK
    Mrs N skrev 2014-10-21 16:34:06 följande:

phpSOB4kT38485.jpg

Här är min mage i förra veckan. Här är det endast gravidkläder som gäller smile1.gif

Fin mage!

Här är min i vecka 17, hade hög mage med dottern också och verkar bli samma sak denna gång. Också enbart gravidbyxor som funkar och så har det varit sedan vecka 14
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D