• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • Maja1420

Fina magar tjejer!

Ska lägga ut magbild imorgon då jag går in i v 19. Min är/känns typ gigantisk.

• Sara___
    JhjärtaK skrev 2014-10-21 17:22:37 följande:
    Fin mage!

Här är min i vecka 17, hade hög mage med dottern också och verkar bli samma sak denna gång. Också enbart gravidbyxor som funkar och så har det varit sedan vecka 14 smile1.gifphpsMzbkB84073.jpg
    Mysiga magar! Här är min kula för några veckor sen, dags att ta en ny nu :)

Är det nån som vet om det är naturligt att sova mindre/sämre på nätterna även om man inte har några "krämpor"?

Har visserligen ganska mkt i huvudet då vi ska flytta till större boende osv, men de senaste nätterna har jag varit vaken mycket på nätterna och beundrat taket. Inatt låg jag så länge att jag tillslut fick gå upp och äta mitt i natten, dricka lite te osv. SEN somnade jag :D
  • plopp76

Fina magar ni har allihopa!

Jag är nog mest svullen tror jag. Men visst putar det :) Har inte tagit nån bild än men ska kanske göra det så man har nåt att jämföra med.

• Mamapingu

Sara: ja det är rätt vanligt. Ska tydligen vara för att vänja sig inför när bebisen kommer. Jag är också vaken en del på nätterna, trist. Det hjälper inte direkt tröttheten att bli mindre :/

• JhjärtaK
    Sara___ skrev 2014-10-22 08:01:49 följande:
    Mysiga magar! Här är min kula för några veckor sen, dags att ta en ny nu :)

Är det nån som vet om det är naturligt att sova mindre/sämre på nätterna även om man inte har några "krämpor"?

Har visserligen ganska mkt i huvudet då vi ska flytta till större boende osv, men de senaste nätterna har jag varit vaken mycket på nätterna och beundrat taket. Inatt låg jag så länge att jag tillslut fick gå upp och äta mitt i natten, dricka lite te osv. SEN somnade jag :D phpXtxL0l09991.jpg
    Jag tror att det är väldigt vanligt då kroppen liksom kör på högvarv dygnet runt och bildar två små människor Har hört att det bästa kan vara att gå upp, göra något lugnt (ex som du gjorde och drack the) och sen gå och lägga sig igen.

Fin mage, vilken vecka var du i då?
  • Sara___

Vad skönt att det är normalt, tänkte faktiskt inatt att det var väl typiskt att man ska vara uppe på nätterna nu när man väl ska passa på att sova, men så slog det mig att man kanske "anpassade sig".

Känner igen den där högvarvskänslan precis, det är nog precis som ni säger :)

Tack snälla! V.15 var det där, nu är jag i 17 och magen känns mer synlig :)

• julii

Var ju på kub idag.. och gissa vad. Vi ska ha tvillingar! ! Jisses vilken chock :D

• julii

Oj nu skrev jag i fel grupp :p

Men hoppar gärna in här med om jag får! Fick reda på idag att vi väntar tvillingar. Är i vecka 14. Har bf 1 maj :)

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D