plopp76 skrev 2014-10-17 16:37:38 följande:
Ja det var väldigt tufft, man tror att man är säker vid den tiden, iallafall för ett missfall där inget är fel på bebisen.
Nu är jag i vecka 10, 9+5. Så jag ligger lite efter er andra, men jag hittade ingen tråd för dom i samma vecka. Dom flesta vet ju inte än att dom väntar tvillingar :) Vi fick ett VUL i vecka 9 (förra veckan) eftersom vi varit med om jobbig graviditet förra gången. Min läkare har varit super, så redan på efterkontrollen efter missfallet så gjordes det upp plan för kommande graviditet. Känns tryggt!
Ja, vagn är ett huvudbry! Fick tips om en annan idag... Mountain buggy duet 2.5. Den ser kanske inte så kul ut, men lite mer prisvärd och kanske kan vara ett alternativ. Jag kan inte riktigt reda ut hur den blir när man fäller ihop den, för det tycker jag känns lite viktigt. Vi ska iallafall kika på den.
Vi har mailat ett företag i Holland ang Buggan, där kan man komma undan med ca 14000:- istället för 20000:- Men visst sjutton är det mycket pengar.
Skönt att du känner dig trygg med vården nu trots allt. Hoppas verkligen att allt går bra den här gången!!
Min sambo är från Holland så vi har köpt en del grejer därifrån tidigare och vissa saker är typ hälften så dyrt där så det är ju bra.
Jag fick tips om en vagn med en stor liggdel där bebisarna ligger tillsammans (kommer inte ihåg namnet nu) och jag gillar idén men samtidigt vill jag kunna sätta babyskydd på vagnen.