Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Inte nu, förut. Vi har redan en donkey mono och delar av den är beställda från Holland :) Men har för mig att man tjänar ca 4000 kr på att beställa donkey twin därifrån.
Inte nu, förut. Vi har redan en donkey mono och delar av den är beställda från Holland :) Men har för mig att man tjänar ca 4000 kr på att beställa donkey twin därifrån.
Är det ingen mer som har UL-bilder som ni kan lägga upp? Eller någon magbild kanske?
Jag är så nyfiken
Såhär säger en av mina gravidappar och jag känner inte alls igen mig. Magen är rätt stor, jag mår fortfarande illa och kräks och jag har känt bebisarna i en månad redan. Till och med sambon har känt att det rör sig. Jag vill ha en tvillingapp!
Om jag minns rätt bytte vi blöja på ettan minst 8 gånger per dygn första månaderna. Ettan bajsade heeela tiden. Har funderat på tygblöjor den här gången men nu när det är tvillingar vet jag inte om vi orkar med det extra arbetet :/
Fina magar! Jag lägger in en bild när jag orkat ta en :P
Sara: ja det är rätt vanligt. Ska tydligen vara för att vänja sig inför när bebisen kommer. Jag är också vaken en del på nätterna, trist. Det hjälper inte direkt tröttheten att bli mindre :/
Välkommen julii :) Känner igen chockkänslan.
Hej! Vi gjorde vårt tredje IVF-försök (FET) i september och plussade för första gången efter fleera års barnverkstad.
Till vår stora förvåning syntes två pickande hjärtan på VUL i v 9. Vi har bara återfört ett embryo via IVF så antingen har vi lyckats på egen hand samma cykel eller så är det enäggstvillingar. De ligger i varsin fostersäcken (heter det så) med en ganska tjock skiljevägg men helt säkert kan man tydligen inte veta ännu. Bf är i alla fall i Maj, men smiter in här med en fråga;)
Hur som helst. Oro är mitt förnamn just nu! Blödde för 1v sedan och fick idag komma på ett UL för att kolla så allt var ok. Var så rädd att nåt skulle vara fel att jag (sambon var ej med pga bortrest) inte kom mig för att fråga så mycket. Allt såg i alla fall fint ut, de var lika i storlek och rätt storlek med hur långt gången jag är (9+2 idag). Meeen nu när jag kom hem så kom tankarna ändå (jag är hopplös).
Båda tvillingarna låg exakt likadant, helt stilla, i varsina fostersäckar. Fötterna åt samma håll och i exakt samma del av fostersäcken. Som på ett led. Barnmorskan sa inget om detta, hjärtat slog. Men kan dom verkligen vara så synkade att dom ligger så exakt? Och helt stilla? Undersökningen tog ca 10min.
Konstig fråga kanske, men kanske någon upplevt samma :) trevlig helg på er!
Jag var på rul nu i torsdags och ska inte tillbaka på ultraljud förens om 8 veckor! Hur ofta får ni ultraljud, ni som väntat tvåäggs?
Ang vagn så har jag börjat fundera lite på det här med att ha två liggdelar. Då separerar man ju tvillingarna från varandra precis i början när de varit så vana vid att ha den andra nära nära. Vi tänkte ex låta dem sova i samma spjälsäng i början och först flytta isär dem om/när de börjar störa varandra.
Finns det någon tvillingvagn med extra stor liggdel tror ni?
Här växer de så det knakar :O
Här växer de så det knakar :O
Hej, jag är beräknad 25 mars och fick veta på ultraljudet idag att jag väntar tvillingar. Troligtvis tvåäggs och flickor. Har gjort VUL innan men de missade att det var två. Jag tycker det känns jätteläskigt, verkligen. Det är lite chock kanske bara. Tyckte magen blev stor tidigt men tänkte att det blir väl så när det är tredje graviditeten...
Jag känner mig så himla less. Har kräkts nu i 11 veckor och det visar inga tecken på att det ska sluta snart. Har ont i ryggen, blir trött fort och känner mig ofta ledsen eftersom jag inte orkar någonting. Känner att jag oroar mig mycket inför allt som ska komma. Igår gick jag till mataffären som ligger typ 300 meter bort, handlade och gick hem igen. Efter det mådde jag jättedåligt och var tvungen att vila 40 minuter innan jag orkade börja med middagen. Detta var det enda jag gjorde på hela dagen och ändå är jag helt slut på kvällen. Jag har ingen ork och ingen motivation till att plugga längre och är bara i vecka 16. Vet inte vad jag ska göra :( Tankar? Tips? Råd?
Hej! Sen jag skrev sist om hur dåligt jag mådde har det blivit bättre. Kräks nästan inget längre och har valt att ta bort en kurs i skolan så nu känner jag mig mycket piggare. Senaste veckan har foglossning och en väldigt hård mage smugit sig på men är än så länge hanterbart och så länge illamåendet är borta är jag glad. Nästa vecka är det dags för RUL, längtar så!
Hur mår ni?