• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Anonym
    Gweny skrev 2014-09-12 23:13:02 följande:

1a försöket med pergotime misslyckades, mensen på g nu ikväll....suck.

Vad tråkigt.

Men mitt i allt tycker jag att du ska vara glad över att pergotime fungerar för dig. Gör det de är det stor chans att du blir gravid inom ett par omgångar. :)

Jag har blivit gravid med pergotime inom 3-4 kurer.
  • Theresan

Det var jag som skrev inlägget ovan. Förstår inte varför man automatiskt blir anonym.

• Gweny

Jo får hoppas på det! Min cykel blev ju nu inom normalare längd med, inte varit på länge!

• Jennie1987

Hej hörrni!
    Hur går det för er?

Jag är mer "pigg i huvudet" nu när Levaxindosen är höjd, men kroppen hinner inte med, eller orkar inte med. Har teletid med min läkare imorgon, så det lutar nog åt sjukskrivning, heltid funkar inte just nu.
    Äter D-vitamin varje dag och hoppas att bristen snart försvinner så jag kan börja må bättre och slippa all värk.

Jag har ätit LCHF nu sen den 31 augusti och gått ner 5 kilo försa veckan, känns jättebra!

Och jag har fått mens, spontan!
    Dock är den lite märklig, började redan förra måndagen med blodblandade flytningar och kom igång ordentligt i onsdags, sen har det varit så otroligt mycket! Det rinner ur mig hela tiden! Nu har jag blött såhär mycket i 6 dagar, och det verkar inte vilja lugna ner sig... Jag har aldrig i hela mitt liv haft mens längre än 5 dagar, och då har dag 5 varit mycket sparsam, knappt något.
    Men nu har jag haft någon form av blödning i över en vecka!
    Har läst att man kan få lite störningar i mensen när man går över till LCHF, har ni erfarenhet av det?
    Jag har ju ätit LCHF förut, men det har aldrig blivit såhär.

Såklart är jag jätteglad över mensen, alltid kul när kroppen fixar ihop nåt på egen hand, men jobbigt att blöda såhär mycket och länge.

• Gweny
    Jennie1987 skrev 2014-09-16 15:15:56 följande:

Hej hörrni!

Hur går det för er?

Jag är mer "pigg i huvudet" nu när Levaxindosen är höjd, men kroppen hinner inte med, eller orkar inte med. Har teletid med min läkare imorgon, så det lutar nog åt sjukskrivning, heltid funkar inte just nu.

Äter D-vitamin varje dag och hoppas att bristen snart försvinner så jag kan börja må bättre och slippa all värk.

Jag har ätit LCHF nu sen den 31 augusti och gått ner 5 kilo försa veckan, känns jättebra!

Och jag har fått mens, spontan!

Dock är den lite märklig, började redan förra måndagen med blodblandade flytningar och kom igång ordentligt i onsdags, sen har det varit så otroligt mycket! Det rinner ur mig hela tiden! Nu har jag blött såhär mycket i 6 dagar, och det verkar inte vilja lugna ner sig... Jag har aldrig i hela mitt liv haft mens längre än 5 dagar, och då har dag 5 varit mycket sparsam, knappt något.

Men nu har jag haft någon form av blödning i över en vecka!

Har läst att man kan få lite störningar i mensen när man går över till LCHF, har ni erfarenhet av det?

Jag har ju ätit LCHF förut, men det har aldrig blivit såhär.

Såklart är jag jätteglad över mensen, alltid kul när kroppen fixar ihop nåt på egen hand, men jobbigt att blöda såhär mycket och länge.

Så bra med vikten och mensen! Imorgon börjar jag med min 2a kur, hoppas såå det ska gå vägen nu.
  • Theresan

Jag är på ÄL+4, älskar dessa dagar. Man kan leva på hoppet samtidigt som oron över om ÄL ska komma eller ej, är långt borta.

• Gweny

Min läkare ringde idag, så flummig. Hade en annan när han hade semester, önskar jag kunde få henne istället. Men iallafall, då jag haft hjärtklappning och trötthet osv, så gick han med på att sänka min dos med levaxin. Har nämligen haft samma dos, som när jag var gravid, så nog varit lite mycket.  Nu hade jag på egen hand redan sänkt till det han sa nu, och mått bättre dem senaste dagarna. ska lämna blodprov om några veckor igen.

• Theresan
    Gweny skrev 2014-09-17 14:48:30 följande:

Min läkare ringde idag, så flummig. Hade en annan när han hade semester, önskar jag kunde få henne istället. Men iallafall, då jag haft hjärtklappning och trötthet osv, så gick han med på att sänka min dos med levaxin. Har nämligen haft samma dos, som när jag var gravid, så nog varit lite mycket.  Nu hade jag på egen hand redan sänkt till det han sa nu, och mått bättre dem senaste dagarna. ska lämna blodprov om några veckor igen.

Vad bra, man måste stå på sig, det har jag också märkt.
  • Miraaa
    engsan skrev 2014-08-24 21:22:33 följande:

Jennie1987

jag håller verkligen tummarna för ni ska få lyckas och jag hoppas att ni slipper missfallen, Det är ett hårt slag när man försök länge. Å andra sidan så har vi i alla fall blivit gravida om än det inte gått vägen! Måste ta musten ur en att inte få ett plus! jag känner mig också som ett hormon monster och fast värdena är bra så känner jag mig inte ok. men frågan är bara vad det beror på. är det skölkörteln eller är det hela den här bebisverkstaden som gör att krafterna tar slut? Det svåraste för mig är att jag känner mig som häxansurtant hela tiden. Humöret svänger så fort så jag inte hinner med. Blir ledsen eller arg för ingenting! Nu på fredag ska jag på efterkontroll av ma:t och hoppas mu det är tomt så vi kan börja om från början IGEN!!! någongång måste det väll lyckas???

kram till er tjejer, vi är starka som orkar genomgå allt!

Engsan, vilken läkare går du till? Kram
  • engsan
    Miraaa skrev 2014-09-17 20:38:26 följande:

Engsan, vilken läkare går du till? Kram

Jag går privat i Luleå!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln