• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan
    Theresan skrev 2014-10-13 10:35:14 följande:

Gweny,

Vad tråkigt, hatar den där tiden i månaden.

Jag är på cd 18 idag och har ännu inte fått positivt ÄL-test. Hade en äggblåsa på 14 mm i torsdags och förhoppningsvis har den vuxit till sig. Gyn i eftermiddag.

Då borde den väll ge positivt utslag i morgon om inte idag, borde väll vara ca 20-22 mm stor idag? Du får skriva vad de sa på vulet i eftermiddag. Håller tummarna att den vuxit!
  • Gweny

engsan>> förstod allt hur du menade, men frågade även vart din läkare var, ifall det kanske hade varit nära mig också.

håller tummarna för du får ett fint plus nästa vecka!   

Får själv invänta att mensen kommer igång, så blir det en ny omgång med pergotime.

• engsan
    Gweny skrev 2014-10-13 14:44:40 följande:

engsan>> förstod allt hur du menade, men frågade även vart din läkare var, ifall det kanske hade varit nära mig också.

håller tummarna för du får ett fint plus nästa vecka!   

Får själv invänta att mensen kommer igång, så blir det en ny omgång med pergotime.

Trist, vet hur det är. Vet inte vilken tur i ordningen detta är jag tagit pergotime.

Enda trösten är att jag blir gravid av dem, men önskar det kunde bli fullgånget åxå.

jo vi får vänta och se om det bli plus. Ska dock prova ta ett gravtest i helg tror jag. Om jag är gravid vill jag börja ta trombylen så fort som möjligt i och med att båda grav har stannat i vecka 4-5 även om det inte visats före senare. Hade gärna vela börja ta dom före grav.
  • Gweny
    engsan skrev 2014-10-13 15:04:05 följande:

Trist, vet hur det är. Vet inte vilken tur i ordningen detta är jag tagit pergotime.

Enda trösten är att jag blir gravid av dem, men önskar det kunde bli fullgånget åxå.

jo vi får vänta och se om det bli plus. Ska dock prova ta ett gravtest i helg tror jag. Om jag är gravid vill jag börja ta trombylen så fort som möjligt i och med att båda grav har stannat i vecka 4-5 även om det inte visats före senare. Hade gärna vela börja ta dom före grav.

Jo vårat mål är ju inte att bli gravida, utan att få ett barn. Vägen dit är väldigt krokig. Är det 1a gången du tar trymbol nu? Håller tummarna, måste ju få gå bra nu
  • Theresan
    engsan skrev 2014-10-13 11:32:12 följande:
    Då borde den väll ge positivt utslag i morgon om inte idag, borde väll vara ca 20-22 mm stor idag? Du får skriva vad de sa på vulet i eftermiddag. Håller tummarna att den vuxit!
    Den hade vuxit, låg på 20 mm nu. Så nu är det bara att köra på.
  • engsan
    Gweny skrev 2014-10-13 16:42:34 följande:

Jo vårat mål är ju inte att bli gravida, utan att få ett barn. Vägen dit är väldigt krokig. Är det 1a gången du tar trymbol nu? Håller tummarna, måste ju få gå bra nu

Ja om jag blivit gravid så blir det första med trombyl!
  • engsan
    Theresan skrev 2014-10-13 17:25:37 följande:

Den hade vuxit, låg på 20 mm nu. Så nu är det bara att köra på.

Det var ju bra det! =)

Fått nå utslag på testerna då?
  • Gweny

Theresan>> Hoppas det blir ett guldägg nu som släpper.

engsan>> ok, hoppas det kan hjälpa dig nu!! 

• Theresan

Äsch, inte positivt idag heller. Men jag har känningar i äggstockarna samt ÄL-flytningar, så i morgon då kanske.

Svar på tråden Pco och sköldkörteln