• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Michelle 341
    Mjajustdet skrev 2014-08-18 08:39:54 följande:

Ts, nej det är inte omöjligt att behandlingshem behövs om cannabisrökandet gått så långt att individen inte kan sluta. Det är dock ovanligt. Betydligt oftare hör man talas om människor som hamnar på behandlingshem pga alkoholproblem.

Ts säger att hon inte vill riskera att han börjar missbruka. Men då bör hon ta avstånd från alla i sitt liv som dricker alkohol, även en öl till maten, eftersom att de ju KAN börja missbruka.

När jag lämnade mitt ex var det för att han MISSBRUKADE. Det verkar ju inte ens vara så att ts man MISSBRUKAR, de verkar snarare ha relationsproblem. Det kanske är familjeterapi ts och hennes man behöver. Otroligt sorgligt att splittra en familj med allt det innebär, helt i onödan.

Är helt enig!
  • Michelle 341
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 08:51:32 följande:

Varför ska jag ta avstånd från alla? Det är bara jag o sambon som har ansvar för vår dotter.

Det är inte olagligt att dricka alkohol. Dvs, det kan omöjligt bli en razzia där snuten sätter handfängsel på sambon o hans vänner, för att dom tar en öl.

Sitter dom däremot o rullar jointar o får ett positivt pissprov ...

Ska du jämföra , så jämför realistiskt.

Oj, sett för mkt på cops?

Så länge han inte daelar brass till småungar el misstänks ha många hekto hasch hemma så finns det ingen risk för "Razzia"

Tror du verkligen poliser har resurser för att sätta dit alla fredliga hemmarökare?

Om de hade varit lagligt hade det varit ok för dig då?
  • Anonym (helt rätt)
    Michelle 341 skrev 2014-08-18 13:34:30 följande:

Så länge han inte daelar brass till småungar el misstänks ha många hekto hasch hemma så finns det ingen risk för "Razzia"

Tror du verkligen poliser har resurser för att sätta dit alla fredliga hemmarökare?

Nej, polisen har bristande resurser, det är sant.
    Blir han däremot anmäld, vilket ju kan inträffa, av TS eller någon annan, kan han mycket väl bli beordrad att lämna prov.
  • Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 23:22:20 följande:

hade du varit lika oberörd om din man gjort andra saker som var olagliga? tex stal saker från jobbet (för att finansiera sitt missbruk),  körde rattfull (drograttful)  osv

inte?

då är du en hycklare

för oavsett vad man själv tycker om droger så är det olagligt det går inte att komma ifrån, ni kan tycka det är helt ok och ofarligt bäst ni vill men det ändrar inte hur samhället och lagarna ser på droger

men.. 'så länge han är en bra pappa' gör det väl inget om han bryter mot lagen lite då och då *suck*
    återigen problemet är att mannen sysslar med något som är olagligt
    att sen ingen normalt funtad förälder vill ha sitt barn i närheten av droger eller missbrukare är också en sak

tankevurpa i vanlig ordning, du kan inte ta brott med riktiga offer och förövare som stöld råkar ha, samtidigt även om cannabis inte försämrar körförmågan så är det alltid en risk man tar när man bemannar fordon, folk kan komma till skada.

Med att medvetet ta körkort godkänner man även regler som yrkar på nykterhet.

Ska rätt vara rätt får du jämföra med andra moralbrott som ex piratnedalningar, undrar om ts skulle vara lika upprörd av att maken tankade film i sex år.

jo, vi _vet. hur det fungerar med lagar och dom olika instanser i motsatsen till folk tror att myndigheter spanar upp cannabisrökare med knarkabis radar och sätter ditt alla.

Över 20 % av samhället röker eller har rökt, snacka om att ni demoniserar en betydande del av samhället.

Ts nämner ingen missbruk, lägg av med att försöka klistra diagnoser på folk

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 22:32:03 följande:
    Låter helsunt. Att vara i ett förhållande där man ska respektera varandra , men den ena tror att man kan vara fri som en fågel o göra vad fan man vill. Å säger den andre emot så får man höra en hel ordlista med fula ord och så blir man utsparkad. Har man tur så är dörren öppen! Jäääättesunt förhållande!

Men som sagt. Du trodde du visste hur hans tankar gick, men tyvärr är det bara du som har en så sned syn. Facepalm.

Respektera och acceptera ja, tomma ord i din värld tyvärr, ja jag accepterar och respekterar min sambo även där hon gör saker jag tycker mindre om, skulle aldrig få för mig att försöka förändra henne, även hennes brister är perfekta skulle hon däremot få för sig att bete sig som du så skulle jag inte kunna svällja det.

Mer gränslös beteende får man leta efter, skulle aldrig få för mig att försöka styra och nedvärdera som du gjorde.

Skulle heller aldrig få för mig att beröva mina barn den andra förälder och sabba tryggheten i hushållet, barn är heliga i min värld.

• Anonym (sviken)
    Anonym (JustSayin..) skrev 2014-08-18 11:39:20 följande:

Varför startar man en tråd på ett diskussions forum om något om man inte är intresserad av att höra andras åsikt om?

Du har dessutom ingenstans i trådstarten nämnt något om familjerätt..

Skriver du på ett diskussionsforum får du räkna med att folket kommer analysera det du skriver om från olika vinklar.

Då har du inte läst trådstarten ordentligt. Just sayin! Men hade jag velat ha åsikter så hade jag bett om det. Jag skrev i ett inlägg i början av tråden också att jag inte var intresserad av att diskutera allas olika åsikter.

Varför ska jag räkna med det? För att folk inte kan låta bli att lägga sig i o börja tjafsa? Tragiskt isåfall!
  • Anonym (sviken)
    Michelle 341 skrev 2014-08-18 13:34:30 följande:

Nej det hade det inte. Jag vill inte ha en drogstämpel på min familj o jag vill vara en bra förebild för min dotter! Sedan hur andra vill lära sina ungar skiter jag fullständigt i, men jag tycker ju inte det är särskilt förvånande när 13åringar är ute o ränner och bråkar halva nätterna , påtända av både det ena o det andra.. o flickor som bli våldtagna för att dom var för borta i skallen för att ens kunna säga nej...
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-18 16:06:32 följande:

tankevurpa i vanlig ordning, du kan inte ta brott med riktiga offer och förövare som stöld råkar ha, samtidigt även om cannabis inte försämrar körförmågan så är det alltid en risk man tar när man bemannar fordon, folk kan komma till skada.

Med att medvetet ta körkort godkänner man även regler som yrkar på nykterhet.

Ska rätt vara rätt får du jämföra med andra moralbrott som ex piratnedalningar, undrar om ts skulle vara lika upprörd av att maken tankade film i sex år.

jo, vi _vet. hur det fungerar med lagar och dom olika instanser i motsatsen till folk tror att myndigheter spanar upp cannabisrökare med knarkabis radar och sätter ditt alla.

Över 20 % av samhället röker eller har rökt, snacka om att ni demoniserar en betydande del av samhället.

Ts nämner ingen missbruk, lägg av med att försöka klistra diagnoser på folk

Cannabis försämrar körförmågan jo. Hejja.

Jag har inte sagt nåt om att dom glr razzia just because. Men skulle jag ringa snuten och säga "just nu sitter det ett gäng killar på den här adressen och rullar joinar och röker på" , så ska du ju inte tro att polisen säger "oyeah! Fan vad chill!"

Så om din sambo går o knullar nån annan så respekterar du det? För mig är droger lika nolltolererat som otrohet. Jag drar direkt. Och det är HELT upp till mg var mina gränser går. Sedan att dina gränser går nån annanstans det är upp till dig.

min sambo har både gått emot något som jag inte tycker om OCH har ljugit mig rakt i ansiktet. Det är INTE okej för mig.
  • Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:12:50 följande:
    ts försök att inte bemöta denna missbrukare mer för  et är något som inte är riktigt som det ska med en person som anser att man skadar sina barn om man inte har dom i närheten av droger samtidigt som det enligt samma missbrukare tydligen skulle vara helt ok att syssla med olaglig narkotika fast man har barn

man kan aldrig få knarkare att förstå, dom kommer alltid ursäkta sitt missbruk och alltid drogerna det framför sina barn, att du inte gör det visar att du är som majoriteten av föräldrar, förhoppningsvis kommer pappan till barnet inse vad som är viktigast i livet och ge upp drogerna och ta tillvara på tiden med sitt barn istället för att hänga med sina drogpolare

Man kommer ingenstans med ad hominen, bara ytterligare en jag har inget att komma med så man kör några förolämpningar för att det ska låta bra.

Jag har inget missbruk, ts kille har inget missbruk, kolla upp vad ordet innebär innan du börjar svänga med begrepp du har ingen insikt om.

Sist jag kollade, i det verkliga livet så var döda ting inget som bara hoppade på barn, ska man sansa sig lite så är i princip allt i städskrubben långt farligare och skadligare vid felhantering än cannabis nånsin har varit.
    Fast ska man börja använda sunt förnuft eller logik så fungerar inte hysteriska känsloargument eller ad hominen så jag förstår dig delvis.

Vist använd lite stora slagord som knarkare, använder du även neger och blatte när du talar om folk?

Pappan kommer visa vad som är viktigt, ts fruktade att det skulle bli ett helvete, det kommer givetvis bli ett helvete med tanke på hur illa hon har skött en lättlöst situation.

• Anonym (JustSayin..)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:12:50 följande:

ts försök att inte bemöta denna missbrukare mer för  et är något som inte är riktigt som det ska med en person som anser att man skadar sina barn om man inte har dom i närheten av droger samtidigt som det enligt samma missbrukare tydligen skulle vara helt ok att syssla med olaglig narkotika fast man har barn

man kan aldrig få knarkare att förstå, dom kommer alltid ursäkta sitt missbruk och alltid drogerna det framför sina barn, att du inte gör det visar att du är som majoriteten av föräldrar, förhoppningsvis kommer pappan till barnet inse vad som är viktigast i livet och ge upp drogerna och ta tillvara på tiden med sitt barn istället för att hänga med sina drogpolare

Jag röker gräs, och är mamma.

Skulle för den sakens skull aldrig sätta det före mitt barn.

Väljer jag att röka en joint på lördagkvällen är det ingenting som påverkar min förmåga som förälder. Så det där att alla "knarkare" sätter droger framför sina barn stämmer inte, det är nog något du sett på film.

Ser inte på mig själv som knarkare heller, men misstänker att du kanske gör det.
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..