• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (420)
    Anonym (JustSayin..) skrev 2014-08-18 17:31:21 följande:
    Jag röker gräs, och är mamma.

Skulle för den sakens skull aldrig sätta det före mitt barn.

Väljer jag att röka en joint på lördagkvällen är det ingenting som påverkar min förmåga som förälder. Så det där att alla "knarkare" sätter droger framför sina barn stämmer inte, det är nog något du sett på film.

Ser inte på mig själv som knarkare heller, men misstänker att du kanske gör det.
    Håller med, både jag och mannen röker, och de gör inte oss till sämre föräldrar för att njuta av en jani istället för alkohol på kvällen när lillan sover för natten, livsnjutare helt enkelt. Ett stort plus är ju med att stressen försvinner efter en massa jobb och hämta och gäster osv.
    Sitta och ta ett bloss och lyssna på skön musik eller glo tv och bara koppla av på kvällen HELT är för jävla underbart. Och viktigt!

Men alla behöver inte vara på samma sida, klart alla har åsikter, men de gäller med att kunna respektera andras liv och val, gillar man de inte, fine inte mer med de.
    Kräkningar och brist på respekt är på tok för vanligt i detta forum.
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (420) skrev 2014-08-18 17:43:49 följande:
    Håller med, både jag och mannen röker, och de gör inte oss till sämre föräldrar för att njuta av en jani istället för alkohol på kvällen när lillan sover för natten, livsnjutare helt enkelt. Ett stort plus är ju med att stressen försvinner efter en massa jobb och hämta och gäster osv.
    Sitta och ta ett bloss och lyssna på skön musik eller glo tv och bara koppla av på kvällen HELT är för jävla underbart. Och viktigt!

Men alla behöver inte vara på samma sida, klart alla har åsikter, men de gäller med att kunna respektera andras liv och val, gillar man de inte, fine inte mer med de.
    men du är ju ändå trots allt medveten om att det är olaglit eller hur?
    det handlar inte om olika åsikter gällande triviala småsaker utan en substans som är olaglig

sen anser jag det mer kränkande att kalla ett litet barn för könsord som gjordes igår av en missbrukare, än att kalla en missbrukare för knarkare(vilket är det korrekta om man går efter SAO) jag tror faktiskt du som förälder håller med om det eller har jag fel?

• Anonym (som vanligt)

med andra ord man bör alltså ha i åtanke att de grövsta kränkningarna är borttagna efter moderering (tacksamt nog även om det visar på farorna med att använda cannabis då vissa människor flippar ut och blir agressiva mm)

• Anonym (....)

Hur har du tänkt lyckas undanhålla barnet från honom?

• Michelle 341
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:12:50 följande:

ts försök att inte bemöta denna missbrukare mer för  et är något som inte är riktigt som det ska med en person som anser att man skadar sina barn om man inte har dom i närheten av droger samtidigt som det enligt samma missbrukare tydligen skulle vara helt ok att syssla med olaglig narkotika fast man har barn

man kan aldrig få knarkare att förstå, dom kommer alltid ursäkta sitt missbruk och alltid drogerna det framför sina barn, att du inte gör det visar att du är som majoriteten av föräldrar, förhoppningsvis kommer pappan till barnet inse vad som är viktigast i livet och ge upp drogerna och ta tillvara på tiden med sitt barn istället för att hänga med sina drogpolare

Rökte han i närheten av dottern då? För som jag förstått det har han rökt hos kompisar när han varit barnfri så vad menar du med att han haft droger i närheten av sitt barn?

Personen du svarar menar för den delen inte alls att man skadar barnet om man inte utsätter hen för droger, vilken konstig slutsats?!

Men såklart skadar det barnet om mamman tar ut skilsmässa och splittrar en annars lycklig familj för att hon fått reda på (läs:inte ens märkt) att sambon då och då rökat hos kompisar och har moraliska problem med det.

Men visst, hon får göra som hon vill. Tycker bara det är en tragiskt och onödig konsekvens för alla inblandade.
  • Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:48:35 följande:
    men du är ju ändå trots allt medveten om att det är olaglit eller hur?
    det handlar inte om olika åsikter gällande triviala småsaker utan en substans som är olaglig

sen anser jag det mer kränkande att kalla ett litet barn för könsord som gjordes igår av en missbrukare, än att kalla en missbrukare för knarkare(vilket är det korrekta om man går efter SAO) jag tror faktiskt du som förälder håller med om det eller har jag fel?

Det är piratnedladning också, vad är din poäng?

Lagar är bra riktlinjer, sen lever sunt tänkande människor s¨å som det passar dom utan att skada andra.

Den legala statusen är även nått som är under förändring så lagar är heller inte hugna i sten, jag uppmanar samtidigt cyvil olydnad, en av vägar till förändring.

Hur man kan försöka sig på at kriminalisera stora delar av samhället som försöker bara leva sina liv och betala skatt som alla andra förstår jag inte riktigt, gör du? känner du för att komma med nått vettigt som omväxling?
    jag har inte kallat ts dotter för könsord, sluta ljug rakt av, man skulle nästan kunna tro att du hallucinerar.

Enda gången jag använde nått som kunde liknas vid könsord var när jag skrev att ts kille valde inte bort sitt barn, han valde bort en bitterfitta med gudkomplex.

Nästa lögn för mig att hantera?

• Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-18 17:08:55 följande:

Nej det gör den inte, enligt forskning i alla fall ;)

Man är lika mycket benägen att orsaka en olycka som en nykter, med alkohol är det annat då hämningar försvinner och man tar större risker.

Du tror? oddset att dom faktiskt skulle skicka ut patrull när det pågår riktiga brott är väldigt iten, dom har inte längre resurser att jaga harmlösa rökare när det pågår gängkrig på gatan.

Njaaa, du avsade dig den rätten när ni bestämde dig för barn, nu är det mer du behöver tänka på än irrationell rädsla för döda ting.

Du satte orimliga krav på han, på samma sätt som du skulle "ljuga" om vad du har ätit så "ljög" han dig för att slippa ren idioti.

Det är inget påhopp, hur menar du att du gynnar din dotter genom att förändra hushållet i grungen och beröva henne den andra föräldern?

Om jag hamnar i konflikt med min sambo så pratar vi genom saken och försöker få en lösning som passar alla, det motsatsen till att vråla lyd eller dra.

Så vem som är värdelös här kan väl diskuteras ;)

Suck vad du är tröttsam. Fortfarande: VAR har jag sagt att jag ska beröva honom dottern?
  • Anonym (som vanligt)
    Michelle 341 skrev 2014-08-18 17:54:38 följande:
    Rökte han i närheten av dottern då? För som jag förstått det har han rökt hos kompisar när han varit barnfri så vad menar du med att han haft droger i närheten av sitt barn?

Personen du svarar menar för den delen inte alls att man skadar barnet om man inte utsätter hen för droger, vilken konstig slutsats?!

Men såklart skadar det barnet om mamman tar ut skilsmässa och splittrar en annars lycklig familj för att hon fått reda på (läs:inte ens märkt) att sambon då och då rökat hos kompisar och har moraliska problem med det.

Men visst, hon får göra som hon vill. Tycker bara det är en tragiskt och onödig konsekvens för alla inblandade.
    personen jag svarade är en person som använde könsord om ts dotter och kallade ts för häxa som skulle brännas på bål osv (moderatorerna rensade friskt i tråden) så vad den människan tycker och tänker är inget som någon bör ta på allvar

återigen man får ha sina åsikter men det förändrar inte att cannabis är olagligt, ts vill inte ha olagliga droger i närheten av sitt barn, det är henens val och inte ett konstigt för människor som inte använder droger, hon ska inte behöva bli påhoppad för det (säger inte att du gått över gränsen men många har i sitt sätt att uttrycka deras åsikter, något som visar mycket bra hur cannabis visst kan göra vissa människor agressiva och obehagliga)

• Anonym (JustSayin..)
    Anonym (420) skrev 2014-08-18 17:43:49 följande:

Ellerhur, det är stor skillnad på att bruka och att missbruka.

Man kallar inte alla som tar en öl för alkoholister, samma sak med rökat.

Dessutom upplever jag att jag har mycket bättre kontroll när jag rökt än om jag dricker.

Och man slipper bakfyllan dessutom

Nää, jag tar lätt en joint och en bra film framför alkohol och fest.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-18 17:19:40 följande:

Man kommer ingenstans med ad hominen, bara ytterligare en jag har inget att komma med så man kör några förolämpningar för att det ska låta bra.

Jag har inget missbruk, ts kille har inget missbruk, kolla upp vad ordet innebär innan du börjar svänga med begrepp du har ingen insikt om.

Sist jag kollade, i det verkliga livet så var döda ting inget som bara hoppade på barn, ska man sansa sig lite så är i princip allt i städskrubben långt farligare och skadligare vid felhantering än cannabis nånsin har varit.

Fast ska man börja använda sunt förnuft eller logik så fungerar inte hysteriska känsloargument eller ad hominen så jag förstår dig delvis.

Vist använd lite stora slagord som knarkare, använder du även neger och blatte när du talar om folk?

Pappan kommer visa vad som är viktigt, ts fruktade att det skulle bli ett helvete, det kommer givetvis bli ett helvete med tanke på hur illa hon har skött en lättlöst situation.

Ledsen att göra dig besviken, men pappan ifråga har tagit sitt förnuft till fånga och fattat vad jag menar. Hans egna ord: Du har jävligt rätt. Det är för riskabelt nu när vi har barn och familjen kommer givetvis före allt annat. Jag ska göra allt i min makt för att du ska kunna lita på mig och jag ska inte röka på en enda gång till.

Så ja, han visade vad som är viktigt.
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..