• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (sviken)

Jag struntar nämligen i vad okända haschtomtar på familjeliv tycker om mitt beslut. Jag VET att jag gör rätt för mig o min dotter, så vad ni anser om saker förändrar ingenting. Ni slösar energi i onödan på att försöka omvända mig. Jag vet hur droganvändare fungerar o att ni tror er vara jävligt duktiga på att argumentera för er sak. Många går på det, men se det gör INTE jag!

Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! Så att ni försöker få mig att acceptera hans rökande har ju verkligen ingenting med trådstarten att göra. Jag ville inte ha hjälp med att acceptera det o stanna i relationen.

• Tokfrans

"Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! " Ja och vi försöker få dig att förstå att de inte behöver bli en separation för ert barns skull.

• Michelle 341
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 08:05:36 följande:

Jag struntar nämligen i vad okända haschtomtar på familjeliv tycker om mitt beslut. Jag VET att jag gör rätt för mig o min dotter, så vad ni anser om saker förändrar ingenting. Ni slösar energi i onödan på att försöka omvända mig. Jag vet hur droganvändare fungerar o att ni tror er vara jävligt duktiga på att argumentera för er sak. Många går på det, men se det gör INTE jag!

Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! Så att ni försöker få mig att acceptera hans rökande har ju verkligen ingenting med trådstarten att göra. Jag ville inte ha hjälp med att acceptera det o stanna i relationen.

ok, då får jag önska er lycka till då.
  • Anonym (sviken)
    Tokfrans skrev 2014-08-18 08:08:45 följande:

"Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! " Ja och vi försöker få dig att förstå att de inte behöver bli en separation för ert barns skull.

Men det är ingen mening att ni försöker med det. Jag har ju redan bestämt mig, att så länge han inte kan ge upp rökandet till 100% så finns inga andra alternativ för mig. Vill han inte ha en separation så är det upp till honom, så det är liksom inte MIG ni ska försöka "få att förstå"
  • Mjajustdet

Ts, nej det är inte omöjligt att behandlingshem behövs om cannabisrökandet gått så långt att individen inte kan sluta. Det är dock ovanligt. Betydligt oftare hör man talas om människor som hamnar på behandlingshem pga alkoholproblem.

Ts säger att hon inte vill riskera att han börjar missbruka. Men då bör hon ta avstånd från alla i sitt liv som dricker alkohol, även en öl till maten, eftersom att de ju KAN börja missbruka.

När jag lämnade mitt ex var det för att han MISSBRUKADE. Det verkar ju inte ens vara så att ts man MISSBRUKAR, de verkar snarare ha relationsproblem. Det kanske är familjeterapi ts och hennes man behöver. Otroligt sorgligt att splittra en familj med allt det innebär, helt i onödan.

• Anonym (sviken)
    Mjajustdet skrev 2014-08-18 08:39:54 följande:

Ts, nej det är inte omöjligt att behandlingshem behövs om cannabisrökandet gått så långt att individen inte kan sluta. Det är dock ovanligt. Betydligt oftare hör man talas om människor som hamnar på behandlingshem pga alkoholproblem.

Ts säger att hon inte vill riskera att han börjar missbruka. Men då bör hon ta avstånd från alla i sitt liv som dricker alkohol, även en öl till maten, eftersom att de ju KAN börja missbruka.

När jag lämnade mitt ex var det för att han MISSBRUKADE. Det verkar ju inte ens vara så att ts man MISSBRUKAR, de verkar snarare ha relationsproblem. Det kanske är familjeterapi ts och hennes man behöver. Otroligt sorgligt att splittra en familj med allt det innebär, helt i onödan.

Varför ska jag ta avstånd från alla? Det är bara jag o sambon som har ansvar för vår dotter.

Det är inte olagligt att dricka alkohol. Dvs, det kan omöjligt bli en razzia där snuten sätter handfängsel på sambon o hans vänner, för att dom tar en öl.

Sitter dom däremot o rullar jointar o får ett positivt pissprov ...

Ska du jämföra , så jämför realistiskt.
  • Anonym (helt rätt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 08:51:32 följande:
    Varför ska jag ta avstånd från alla? Det är bara jag o sambon som har ansvar för vår dotter.

Det är inte olagligt att dricka alkohol. Dvs, det kan omöjligt bli en razzia där snuten sätter handfängsel på sambon o hans vänner, för att dom tar en öl.

Sitter dom däremot o rullar jointar o får ett positivt pissprov ...

Ska du jämföra , så jämför realistiskt.
    Har inte läst hela tråden, men vill ge dig; TS, mitt stöd, pga. alla dessa cannabisförespråkare som spammat din tråd.

Alkohol är farligt, men är givetvis inte ett försvar för att använda cannabis; Jag antar att du inte ha accepterat om ditt barns far söp, heller?

Stå på dig, du gör rätt!
  • Anonym (sviken)
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-08-18 09:50:12 följande:

Har inte läst hela tråden, men vill ge dig; TS, mitt stöd, pga. alla dessa cannabisförespråkare som spammat din tråd.

Alkohol är farligt, men är givetvis inte ett försvar för att använda cannabis; Jag antar att du inte ha accepterat om ditt barns far söp, heller?

Stå på dig, du gör rätt!

Nej det hade jag inte! Däremot har jag inga problem med att han tar ett par öl ibland när dottern inte är med. För alkohol är inte olagligt. Dessutom måste han dricka mycket innan han blir vimsig i huvudet, medan det räcker med ett enda bloss på en joint innan han snurrat iväg till sin egna lilla fantasivärld.

Tack så mycket, kommer alltid stå på mig!
  • Anonym (JustSayin..)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 08:05:36 följande:

Varför startar man en tråd på ett diskussions forum om något om man inte är intresserad av att höra andras åsikt om?
    Du har dessutom ingenstans i trådstarten nämnt något om familjerätt..

Skriver du på ett diskussionsforum får du räkna med att folket kommer analysera det du skriver om från olika vinklar.
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (JustSayin..) skrev 2014-08-18 11:39:20 följande:
    Varför startar man en tråd på ett diskussions forum om något om man inte är intresserad av att höra andras åsikt om?
    Du har dessutom ingenstans i trådstarten nämnt något om familjerätt..

Skriver du på ett diskussionsforum får du räkna med att folket kommer analysera det du skriver om från olika vinklar.
    men suck... den lilla detaljen att tråden ligger just i FAMILJERÄTT delen av forumet har du tydligen missat totalt..

man disskuterar liksom inte 'abort' i 'adoptionsforumet'

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..