• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (420)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:48:35 följande:
    men du är ju ändå trots allt medveten om att det är olaglit eller hur?
    det handlar inte om olika åsikter gällande triviala småsaker utan en substans som är olaglig

sen anser jag det mer kränkande att kalla ett litet barn för könsord som gjordes igår av en missbrukare, än att kalla en missbrukare för knarkare(vilket är det korrekta om man går efter SAO) jag tror faktiskt du som förälder håller med om det eller har jag fel?
    jojo de håller jag med dig om, självklart. Men de är ju ändå mina val, och jag gör de med måtta, anledningen till att jag tar de är pga att jah har PTSD. Så nej, ser mig inte som en missbrukare då jag hälare använder mig av naturlig smärtlindring än bli piller torsk.
  • Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 18:01:05 följande:
    Ledsen att göra dig besviken, men pappan ifråga har tagit sitt förnuft till fånga och fattat vad jag menar. Hans egna ord: Du har jävligt rätt. Det är för riskabelt nu när vi har barn och familjen kommer givetvis före allt annat. Jag ska göra allt i min makt för att du ska kunna lita på mig och jag ska inte röka på en enda gång till.

Så ja, han visade vad som är viktigt.

Herre gud vad naiv du är.

Du tror på riktigt du har vunnit nåt och tvingat han till underkastelse?

Jag hoppas du lär dig nått för framtida behov, det är dock inte läxan du uppger här.

• Anonym (sviken)
    Anonym (JustSayin..) skrev 2014-08-18 17:31:21 följande:

Jag röker gräs, och är mamma.

Skulle för den sakens skull aldrig sätta det före mitt barn.

Väljer jag att röka en joint på lördagkvällen är det ingenting som påverkar min förmåga som förälder. Så det där att alla "knarkare" sätter droger framför sina barn stämmer inte, det är nog något du sett på film.

Ser inte på mig själv som knarkare heller, men misstänker att du kanske gör det.

Ja det gör jag.

I vilket fall som helst. Det roliga är slut o jag lämnar nu tråden.
  • Anonym (som vanligt)

Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 18:04:22 följande:
    Ja det gör jag.

I vilket fall som helst. Det roliga är slut o jag lämnar nu tråden.
    lycka till ts,

synd att din tråd förstördes av drogpropaganda och att du blev utsatt för påhopp igår

jag gör som du och hoppar av tråden, tror även många som använder cannabis kommer tröttna på anonym(??) besatta propaganda som uppvisas i vartenda tråd där ordet cannabis nämns
  • Anonym (suck)
    Anonym (??) skrev 2014-08-18 17:56:14 följande:

Det är piratnedladning också, vad är din poäng?

Lagar är bra riktlinjer, sen lever sunt tänkande människor s¨å som det passar dom utan att skada andra.

Den legala statusen är även nått som är under förändring så lagar är heller inte hugna i sten, jag uppmanar samtidigt cyvil olydnad, en av vägar till förändring.

Hur man kan försöka sig på at kriminalisera stora delar av samhället som försöker bara leva sina liv och betala skatt som alla andra förstår jag inte riktigt, gör du? känner du för att komma med nått vettigt som omväxling?
    jag har inte kallat ts dotter för könsord, sluta ljug rakt av, man skulle nästan kunna tro att du hallucinerar.

Enda gången jag använde nått som kunde liknas vid könsord var när jag skrev att ts kille valde inte bort sitt barn, han valde bort en bitterfitta med gudkomplex.

Nästa lögn för mig att hantera?

Hur många människor blir knäppa i huvudet och får bestående hjärnskador av piratnedladdning?
  • Anonym (!)
    Anonym (suck) skrev 2014-08-18 18:40:50 följande:
    Hur många människor blir knäppa i huvudet och får bestående hjärnskador av piratnedladdning?

Hur många får det av cannabisrökning? Lika många

• Anonym (sviken)
    Anonym (!) skrev 2014-08-18 19:22:21 följande:

Så du anser det okey att hälla dödlig nervgift i sig men att inta en lätt drog är en nono för dig, du kanske skulle ta fram dina andra läsglasögon.

Om du varit med från början o sett vad jag skrivit innan, så hade du förstått att det handlar om mer än så.

Oavsett , för typ 50.000:e gången ; tråden var inte till för att diskutera huruvida cannabis är okej eller inte.
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 19:35:51 följande:
    Om du varit med från början o sett vad jag skrivit innan, så hade du förstått att det handlar om mer än så.

Oavsett , för typ 50.000:e gången ; tråden var inte till för att diskutera huruvida cannabis är okej eller inte.
    förstår dig verkligen som efterfrågar läsföreståelse, men just cannabis har ju den effekten på människor att dom får det lite svårare att förstå

som sagt lycka till ts, bra att din man insåg att du och barnen är viktigare än droger och att han ville ge upp det då han insåg hur hans användande av droger förstörde er familj, håller verkligen tummarna för er
  • Anonym (!)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 19:53:08 följande:
    förstår dig verkligen som efterfrågar läsföreståelse, men just cannabis har ju den effekten på människor att dom får det lite svårare att förstå

som sagt lycka till ts, bra att din man insåg att du och barnen är viktigare än droger och att han ville ge upp det då han insåg hur hans användande av droger förstörde er familj, håller verkligen tummarna för er

Ska du hitta på biverkningar som passar dina åsikter länge till eller ska vi nån gång återgå till fakta?

Historien är däremot verkligen inte över, ts kan i framtiden upprepa misstaget om hon inte läser upp sig lite.

• Anonym (som vanligt)

Anonym (!) skrev 2014-08-18 20:00:19 följande:

Ska du hitta på biverkningar som passar dina åsikter länge till eller ska vi nån gång återgå till fakta?

Historien är däremot verkligen inte över, ts kan i framtiden upprepa misstaget om hon inte läser upp sig lite.

*suck* i samma sekund som (??) försvann dök du upp med samma språkbruk och sätt mot ts

oavsett vilket så får du acceptera att jag inte tänker bemöta dig mer, missbrukare är för mig är bara energitjuvar

ber dig dock om att hörsamma ts önskan och sluta med drogdravlet i tråden
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..