Inlägg från: Anonym (JustSayin..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JustSayin..)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 08:05:36 följande:

Jag struntar nämligen i vad okända haschtomtar på familjeliv tycker om mitt beslut. Jag VET att jag gör rätt för mig o min dotter, så vad ni anser om saker förändrar ingenting. Ni slösar energi i onödan på att försöka omvända mig. Jag vet hur droganvändare fungerar o att ni tror er vara jävligt duktiga på att argumentera för er sak. Många går på det, men se det gör INTE jag!

Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! Så att ni försöker få mig att acceptera hans rökande har ju verkligen ingenting med trådstarten att göra. Jag ville inte ha hjälp med att acceptera det o stanna i relationen.

Varför startar man en tråd på ett diskussions forum om något om man inte är intresserad av att höra andras åsikt om?
    Du har dessutom ingenstans i trådstarten nämnt något om familjerätt..

Skriver du på ett diskussionsforum får du räkna med att folket kommer analysera det du skriver om från olika vinklar.
  • Anonym (JustSayin..)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:12:50 följande:

ts försök att inte bemöta denna missbrukare mer för  et är något som inte är riktigt som det ska med en person som anser att man skadar sina barn om man inte har dom i närheten av droger samtidigt som det enligt samma missbrukare tydligen skulle vara helt ok att syssla med olaglig narkotika fast man har barn

man kan aldrig få knarkare att förstå, dom kommer alltid ursäkta sitt missbruk och alltid drogerna det framför sina barn, att du inte gör det visar att du är som majoriteten av föräldrar, förhoppningsvis kommer pappan till barnet inse vad som är viktigast i livet och ge upp drogerna och ta tillvara på tiden med sitt barn istället för att hänga med sina drogpolare

Jag röker gräs, och är mamma.

Skulle för den sakens skull aldrig sätta det före mitt barn.

Väljer jag att röka en joint på lördagkvällen är det ingenting som påverkar min förmåga som förälder. Så det där att alla "knarkare" sätter droger framför sina barn stämmer inte, det är nog något du sett på film.

Ser inte på mig själv som knarkare heller, men misstänker att du kanske gör det.
  • Anonym (JustSayin..)
    Anonym (420) skrev 2014-08-18 17:43:49 följande:

Håller med, både jag och mannen röker, och de gör inte oss till sämre föräldrar för att njuta av en jani istället för alkohol på kvällen när lillan sover för natten, livsnjutare helt enkelt. Ett stort plus är ju med att stressen försvinner efter en massa jobb och hämta och gäster osv.

Sitta och ta ett bloss och lyssna på skön musik eller glo tv och bara koppla av på kvällen HELT är för jävla underbart. Och viktigt!

Men alla behöver inte vara på samma sida, klart alla har åsikter, men de gäller med att kunna respektera andras liv och val, gillar man de inte, fine inte mer med de.

Kräkningar och brist på respekt är på tok för vanligt i detta forum.

Ellerhur, det är stor skillnad på att bruka och att missbruka.

Man kallar inte alla som tar en öl för alkoholister, samma sak med rökat.

Dessutom upplever jag att jag har mycket bättre kontroll när jag rökt än om jag dricker.

Och man slipper bakfyllan dessutom

Nää, jag tar lätt en joint och en bra film framför alkohol och fest.
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..