• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Glädje

Jag kan nog få jobb som urskiljare av micro-färgskiftningar eller nåt.. Hann köpa ett RFSU på maxi efter jobbet, världens tunnaste färgskiftning, ja om jag hade hoppats på minus hade jag nog nöjt mig med att detta blev neg, men ja ni vet hur knäpp man blir.

Nu väntar en natt av att jag drömmer att jag plussar, sen vaknar jag med höga förhoppningar i morgon, tar det andra RFSU som visar ett blankt neg, klär på mig och går ut och där någonstans kommer mensen..

Jag förstår min sambo som bad mig "snälla säg inget förrän du är säker" efter att jag bikt symtom och spökstreck varje månad innan mens...

• Bebben84
    Glädje skrev 2014-08-29 22:52:52 följande:

Jag kan nog få jobb som urskiljare av micro-färgskiftningar eller nåt.. Hann köpa ett RFSU på maxi efter jobbet, världens tunnaste färgskiftning, ja om jag hade hoppats på minus hade jag nog nöjt mig med att detta blev neg, men ja ni vet hur knäpp man blir.

Nu väntar en natt av att jag drömmer att jag plussar, sen vaknar jag med höga förhoppningar i morgon, tar det andra RFSU som visar ett blankt neg, klär på mig och går ut och där någonstans kommer mensen..

Jag förstår min sambo som bad mig "snälla säg inget förrän du är säker" efter att jag bikt symtom och spökstreck varje månad innan mens...

Har du bild på testet? :)
  • dahlia92
    Det vackraste skrev 2014-08-29 22:32:49 följande:

Då har du 99% säkert äl också.

Pco brukar ge väldigt långa cykler. 

Kan inte svara varför dina ältest gav pos i flera dagar, jag slutar testa om jag öht gör det när ett är pos. Men när jag har fortsatt ngn gång så har det varit neg senast två dgr efter första pos. Men det kan säkert vara olika och vara "normalt "

Cykler 23-35 dgr är i princip alltid äl i vad jag läst. 

Det vackraste skrev 2014-08-29 22:36:55 följande:

Du är inte gravid då dahlia? ;)

Då kan man ju få pos ältest? 

Okej tack så mycket för hjälpen. Kan knappt något så jättesnällt att du svarade :) testade längre bara för att jag hade två stickor kvar, vet att man inte borde haha. Får se hur länge jag testar denna gång.

Nej tror inte det tyvärr :( hade ju inte positivt äl-test förän på lördagen. Testade med grav-test den 21:a då jag haft molvärk ända sen ägglossningen var men det var negativt och sen kom mensen den 24e.. Mensen är ju slut nu men den där molvärken sitter fortfarande i så jag fattar ingenting. Hade en cysta för 4 år sen så jag hoppas inte att det är en ny påväg bara :/
  • Glädje
    Bebben84 skrev 2014-08-29 23:02:22 följande:
    Har du bild på testet? :)
    Ja jo det har jag, fast kan inte ladd upp från mobilen, och det syns nog inte heller på skärmen, det är liksom löjligt tunnt. :P ska ta ett "sista" test i morgon. Syns det bättre då så lägger jag upp det, är det ingen förbättring ska jag åka och köpa tamponger och glasögon ;)
  • Bebben84
    Glädje skrev 2014-08-29 23:16:36 följande:
    Ja jo det har jag, fast kan inte ladd upp från mobilen, och det syns nog inte heller på skärmen, det är liksom löjligt tunnt. :P ska ta ett "sista" test i morgon. Syns det bättre då så lägger jag upp det, är det ingen förbättring ska jag åka och köpa tamponger och glasögon ;)
    Haha! :) väntar med spänning ;)
  • Mandy1

Jag har fått finnar i ansiktet. Det brukar jag få när jag är gravid och aldrig annars. Åhh vad mitt hopp sköt i höjden nu!!!

• Ciconiidae

Förlåt, men jag måste bara rätta då det kan påverka chanserna för folk i tråden att bli gravida. Man får alltså ägglossning 12-36 timmar efter FÖRSTA positiva testet. Därför ska man sluta testa så fort man fått pos. Tiden är beräknad efter att man testar 1 gång per dag, dvs de tar med i beräkningen att lh-stegringen kan ha skett flera timmar innan du får positivt. Så om ni myser den dagen testet blir svagare är det förmodligen redan försent då ägget inte lever mer än 24h. Vissa hävdar även att ägget bara kan bli befruktad de första timmarna då skalet blir hårdare att tränga sig igenom, och att spermierna helst ska ligga och vänta in ägget. Spermierna kan däremot leva flera dagar i livmodern. Det stänmer att äl-tester inte visar om äl verkligen sker. Du kan se det genom ultraljud eller genom att mäta om du har progresteron i kroppen dagar efter äl.

Dvs, ni ska sexa under stegring, dagen för positivt test och dagen efter. Sen är det förmodligenför sent.

joss82 skrev 2014-08-29 14:09:50 följande:

Man kan aldrig veta säkert att ägget släppt, testerna mäter Lh-nivån men ett fåtal kan få förhöjd Lh utan att ett ägg släpper, tex om man har PCO eller andra problem. Men om ägget släpper (vilket det ju gör för de flesta) gör det det efter att Lh minskat, alltså efter att sista positiva testet varit. En del säger 12-36 timmar efter sista positiva testet, en del säger 24-48 timmar efter. Jag skulle alltså säga att ditt ägg släpper en eller två dagar efter att du testat positivt. Så om testet visar positivt dag 1 släpper ditt ägg dag 2 eller 3. Om ditt ägg släpper dag 2 blir dag 3 ÄL+1.

• josephiine

Fyfan va ledsen och arg jag just blev.. Hade precis en kompis här. Hon berättade att hon nu ett tag mått illa på morgonen och att hon haft cravings och varit så trött hela tiden. Jag sa till henne att göra ett test, så hon fick en av mina stickor.. Hon tänkte först inte göra nåt för hon va minsann inte gravid sa hon.. Testet visade något annat. Ett rosa streck bredvid kontrollstrecket.. "Du är gravid" sa jag.. "Nää de är ja inte" säger hon.. "Jooo, fattaru trögt?" Sa jag.. Då kläcker hon ur sig: " ja då blir det en jävla fylla imorn då!" Hon vill absolut inte ha barn, men att kläcka ur sig något sånt till en människa som försöker få barn är så jävla lågt.. Hon lovade mig att göra ett digitalt test imorgon för att vara säker.. Men aa, hon är rätt omogen av sig så frågan är ju om hon tänker göra det. Plus att hon säger att hon absolut inte tänker säga nåt till killen hennes som hon varit tsm med i drygt 3 månader..

Ååååh va bara tvungen att skriva av mig. Blir så förbannad och grymt ledsen!! :(

• sanara88

Bor i Norge och här finns dom, vet inte hur det är i Sverige :)

Bebben84 skrev 2014-08-29 20:49:05 följande:

Misstänkte det :). Men finns dom kvar?

Svar på tråden BIM September 2014