• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • sanara88

Tror min ÄL skett tidigare än jag trott, har haft som stark mensvärk senaste dagarna och stickningar upp mellan benen så var tvungen att test idag beräknad BIM 8/9. Så här såg det ut. Vågar man hoppas? :)

• Zora
    NILE90 skrev 2014-08-29 13:44:19 följande:

Hur vet ni att ägget har släppt då? Om jag testar positivt ena dagen (dag 1) och negativt dagen efter (dag 2) så tar jag för givet att ägget släppt under dag 1 eftersom det också är då jag har känningar, och räknar därför dag 2 som ÄL+1. 

Idag är jag på ÄL+9, fick positivt på ÄL-stickan den 20 aug, negativt den 21 aug. 

Jag går på temperaturen, dagen efter Äl stiger tempen och därför räknar jag den dagen som Äl+1
  • SRMmamma87
    sanara88 skrev 2014-08-29 16:01:39 följande:

Tror min ÄL skett tidigare än jag trott, har haft som stark mensvärk senaste dagarna och stickningar upp mellan benen så var tvungen att test idag beräknad BIM 8/9. Så här såg det ut. Vågar man hoppas? :)

Ser hoppfullt ut bara att vänta och se.
  • SecretlyMe

Grattis! :)

• Bebben84

phpvMGndL26545.jpg

Det där är ett fint plus :). Stort grattis!!!
  • ammela

Jag blir tokig, idag visade ägglossningtestet lite mer än i går, typ samma som i förgår men det är fortfarande väldigt svagt, hade ungefär samma förra månaden också de dagar jag testade men 2-3 dagar senare så hade jag väldigt ont i magen och jag fick känslan av att det var ägglossning.

Ska iaf enligt kalendern ha det i morgon så nu är det var/varannan dag som gäller och hoppas att allt stämmer!

Är så sjukt, hela min uppväxt har jag fått höra att man ska skydda sig så att man inte blir gravid. Min pappa fick en son när han var 20, det förhållandet höll inte så mina föräldrar har inte velat att jag eller min bror ska göra samma "misstag" och hela sexualundervisningen i skolan gick ut på att man blir gravid direkt bara man har sex. Så nu helt plötsligt när man vill ha barn så får man kämpa sig till det, inte konstigt att vi testar och stressar oss och är oroliga för vi har i kanske 20-30 år fått höra hur det egentligen inte är .... *suck*

Men klart, kondom skyddar ju för annat än graviditet också såklart så jag menar inte att man inte ska skydda sig, ja men ni fattar nog helt var jag menar ändå skulle jag tro, gissar att de flesta här går med ungefär samma känsla.

Alla andra har ju barn, hur svårt ska det vara egentligen. Hoppas bara vi slipper hålla på över ett år. Tänker verkligen på er alla i gruppen som kämpar och kämpar. Alla barn som föds från er blivande mammor här ska skratta sig lyckliga över hur önskade de är! <3

• sasa83

J

Bebben84 skrev 2014-08-29 16:41:51 följande:

Det där är ett fint plus :). Stort grattis!!!

Grattis!! Jag har också bim 8/9 frågan är om jag ska våga testa. Sjukt att det kan ge utslag så tidigt?!
  • sanara88

Testet har känslighet på 10ul/ml eller vad det nu står, så testa med ett sånt isf :)

sasa83 skrev 2014-08-29 16:49:25 följande:

J

Grattis!! Jag har också bim 8/9 frågan är om jag ska våga testa. Sjukt att det kan ge utslag så tidigt?!

• EmmaK1

Grattis:)))
  • ammela

Håller tummar och tår! Men det är nog positivt, säger man inte att allt som har minsta antydan till streck i röd eller blå färg (beroende på vilket test man tar) är positiva? Grattis!
Svar på tråden BIM September 2014