• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • ellyangel
    lnzmra skrev 2014-08-29 08:20:23 följande:

Hej!

Jag fick positivt på äl testet den 26/8 är jag då idag på äl +3?

Japp. De borde bli ÄL+3
    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • Zora
    Bebben84 skrev 2014-08-29 08:04:24 följande:

testar man bara en gång om dagen KAN man missa om man har snabb stegring och snabb ägglossning. Men du är garanterat i din fertila period :)

Låter lovande!! det dåliga är att vi kommer vara hos hans föräldrar ikväll.... Dvs inte läge att hitta på roliga saker i sängen.. Och imorgon ska vi på bröllop så tidigast vi kan få till något är nog lördag natt. Sen hoppas jag vi hinner med en sväng söndag morgon för efter det åker sambon bort på jobb heeeela veckan. Jag hoppas verkligen att det kommer räcka och att det inte är försent (eller för tidigt)
  • Zora
    ellyangel skrev 2014-08-29 08:35:19 följande:

Japp. De borde bli ÄL+3

lnzmra skrev 2014-08-29 08:20:23 följande:

Hej!

Jag fick positivt på äl testet den 26/8 är jag då idag på äl +3?

Fast ger inte äl testen utslag någon/några dagar innan äl? Eller har jag fattat fel? Isåfall borde du vara på äl + 1 eller +2 idag. Rätta mig om jag har fel någon
  • Glädje

Börjar oroa mig att illamåendet är magsjuka?! Kan man bli så illamående att man känner spyan i halsen innan man ens plussat?

Sitter med en härlig kombo med mensvärk och illamående en timme innan jobbet, känns sådär!

• Liiinis

Nu har vi bestämt oss för att prova dricka bisolvon den här omgången. Verkade som att många här inne var positiva till den metoden :) jag har köpt flytande bisolvon, på flaskan står det att man kan ta 5ml 3ggr om dagen. Ska man gå efter det i det här syftet också eller hur brukar ni som har provat göra? Känns som att det hade varit lättare om man kan ta lite mer vid färre tillfällen men det kanske blir för stor dos på en gång då? Hur mycket tar ni per dag?

• Bebben84
    Liiinis skrev 2014-08-29 09:29:23 följande:

Nu har vi bestämt oss för att prova dricka bisolvon den här omgången. Verkade som att många här inne var positiva till den metoden :) jag har köpt flytande bisolvon, på flaskan står det att man kan ta 5ml 3ggr om dagen. Ska man gå efter det i det här syftet också eller hur brukar ni som har provat göra? Känns som att det hade varit lättare om man kan ta lite mer vid färre tillfällen men det kanske blir för stor dos på en gång då? Hur mycket tar ni per dag?

Jag äter i tablettform och tar då den rekommenderade dosen 1 tablett 3 ggr om dagen :)
  • Det vackraste

Jag hade så dagarna innan bim i okt förra året och var gravid. :) Tack å lov försvann det helt sen!

Glädje skrev 2014-08-29 09:23:38 följande:

Börjar oroa mig att illamåendet är magsjuka?! Kan man bli så illamående att man känner spyan i halsen innan man ens plussat?

Sitter med en härlig kombo med mensvärk och illamående en timme innan jobbet, känns sådär!

• Det vackraste
    Zora skrev 2014-08-29 09:07:34 följande:

Fast ger inte äl testen utslag någon/några dagar innan äl? Eller har jag fattat fel? Isåfall borde du vara på äl + 1 eller +2 idag. Rätta mig om jag har fel någon

Jo det brukar vara så. Inzmra: dagen efter äl har varit är äl+1 ;)
  • Bebben84
    Glädje skrev 2014-08-29 09:23:38 följande:

Har du tagit ett nytt test? :)
  • Det vackraste

Man kan ha fertila flytningar i upp till en vecka :) innan äl (men vanligast ca 3-4 dgr) och känna av att äggen växer kan man göra i princip närsomhelst mellan mens och äl, jag har känt varje dag sen dag 1 nu.

Gummsan skrev 2014-08-28 20:40:33 följande:

Skit skumt. Börjar få äl flytningar och lite värk. Men inget positivt ältest trots att jag tagit 3-4st per dag i flera dagar :-/

Svar på tråden BIM September 2014