• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • VioloLaviose
    joss82 skrev 2014-08-29 15:54:00 följande:
    Tackar :). Nåt proffs är jag inte alls, men efter att ha försökt i snart ett halvår börjar man ju få viss koll...
    Det är svårt att veta när du har ÄL bara genom att utgå från när du har mens, framförallt om du räknar från din senaste mens. Troligast är att du har ÄL ca 14 dagar för BIM. Om du har 28 dagars cykel blir det ju som du säger 14 dagar efter första mensdagen, men om du har längre eller kortare cykel blir det något annat. Lutealfasen, tiden mellan ÄL och BIM, är oftast samma från cykel till cykel. Men den kan vara allt från ca 10 till 17 dagar, så svårt att veta hur lång just din lutealfas är.
    Låter inte som att det är kört för er;).
    Min mens är som en klocka, kommer på förmiddagen på dag 28 varje gång.

Men tog det inte sig nu så ska jag nog beställa ältest

Tack för ditt svar :)
  • Bebben84
    sanara88 skrev 2014-08-29 16:01:39 följande:

Tror min ÄL skett tidigare än jag trott, har haft som stark mensvärk senaste dagarna och stickningar upp mellan benen så var tvungen att test idag beräknad BIM 8/9. Så här såg det ut. Vågar man hoppas? :)

phpvMGndL26545.jpg

Vad är det för märke på testet? :)
  • EmmJo

Jag har börjat få ont i brösten mer o mer :) köpte två test idag, vill så gärna testa imorgon men får se, borde vänta :)

• dahlia92
    joss82 skrev 2014-08-29 15:55:56 följande:

Oj, det vet jag inte. Man kanske kan få positiva tester så länge och ändå ha vanlig ägglossning, har faktiskt ingen aning. Någon annan som vet? Var testerna lika starka som kontrollstrecket eller starkare hela tiden? Har det varit så tidigare också?

Åh då är det säkert fel på mig :/ ja asså lika starka varje dag och ibland det vänstra starkare än det högra. Har för mig jag hade så många dagar positiva test i juli också. Ska kolla denna månaden och är det så igen får jag väl ringa nån helt enkelt.. tack ändå :)
  • Det vackraste

Har du regelbundna cyklar?

dahlia92 skrev 2014-08-29 17:59:14 följande:

Åh då är det säkert fel på mig :/ ja asså lika starka varje dag och ibland det vänstra starkare än det högra. Har för mig jag hade så många dagar positiva test i juli också. Ska kolla denna månaden och är det så igen får jag väl ringa nån helt enkelt.. tack ändå :)

• Pyret 85
    Bebben84 skrev 2014-08-29 08:22:00 följande:
    Spännande! :) Vi provar också den metoden :)

När är det beräknat att du ska ha äl?
    Om jag räknar missfallets första dag så som man räknar när man har mens (hört att man ska räkna så) så skulle ÄL varit i tisdags. Men den har inte skett ännu. Dock så har jag fått en kraftig snorliknande flytning idag och det brukar jag få innan ÄL-flytningarna startar så om någon dag kanske. Min ÄL var sen sist också med en vecka.
  • Pyret 85

Idag ringde min BM och frågade hur det var med mig efter missfallet. Känns skönt att höra att de bryr sig. Hon tyckte det var bra att vi bara åkte in när vi gjorde för tydligen vill de inte gärna att man ska komma in. Utan som dom gjorde med oss, gång på gång säger att vi ska avvakta.

• Pyret 85
    sanara88 skrev 2014-08-29 16:01:39 följande:

Tror min ÄL skett tidigare än jag trott, har haft som stark mensvärk senaste dagarna och stickningar upp mellan benen så var tvungen att test idag beräknad BIM 8/9. Så här såg det ut. Vågar man hoppas? :)

Mitt plus var myyyycket svagare än sådär på ÄL+10 så jag vågar säga grattis till graviditeten!
  • Glädje

Ursäkta en äckel fråga...

Men är det fler som har den där järn/mens lukten dagarna innan BIM på flytningar?

Har märkt det senaste månaderna, en eller två dagar före mensen kommer så luktar det typ blod ...och det gör det nu, så tror det är kört för mig denna månaden, inväntar bittert mens nu istället.... :/

Svar på tråden BIM September 2014