• dahlia92

BIM September 2014

Hoppar gärna med här om nån vill lägga till mig. :) Funderat några dagar på om jag ska vara med i tråden eller inte då jag blir så besviken varje gång jag får minus. Men kan inte hålla mig borta från denna sida så lika bra att hänga på. :)

Enligt appen i telefonen har jag bim den 22 september. Men då utgår den från att min cykel är 30 dagar som den var nu sist. Bara det att min cykel har varit olika lång varje månad sen mars så vet mer exakt när bim är då min äl kommit. :)

Dahlia92, 22 år, 1:a barnet, 6:e försöket.

• dahlia92
    Liiinis skrev 2014-08-26 20:46:05 följande:
    Var också lite tveksam till om jag skulle hoppa på en tråd till. Jag blir nog egentligen lite stressad av att kika in hit titt som tätt men kan ändå inte låta bli :) de där bebistankarna dyker ju upp i huvudet hela tiden iaf :)
    Blir också stressad haha, men jag kan inte hålla mig borta. Har lärt mig så mycket nytt under dessa månader och tycker det är kul att skriva med andra då jag inte har någon direkt mer än sambon att prata med här hemma :)
  • dahlia92
    Liiinis skrev 2014-08-26 21:31:18 följande:
    Precis likadant här :) vi har inte berättat för någon att vi försöker skaffa barn så det är skönt att kunna skriva av sig här :)

Verkar som att vi kommer ha BIM ungefär samtidigt :) känns som en evighet tills dess.
    Min syster vet men hon orkar inte höra mitt tjat :) Ja det är jätteskönt verkligen.

Ja fy det är väldigt långt kvar. :/ Hoppas på att min mens är slut imorn. Har beställt nya äl-test som borde komma imorn med så är jag redo för denna månaden. :)
  • dahlia92

Ingen som vill lägga till mig och Liiinis på listan?? Sitter vid en dator och försökte men alla rader bara la sig fel så är rädd att jag förstör. Om någon är lite duktigare. Vore jättesnällt!

22/9 dahlia92, 22 år, 1:a barnet, 6:e försöket

23/9 Liiinis, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket

• dahlia92
    Liiinis skrev 2014-08-27 11:42:53 följande:
    Åh va snällt att du tog med mig också :) Tack!

Nu när jag kollade i listan så blev jag nästan rädd för mig själv :P jag har skrivit att jag är 29 år men jag är ju "bara" 28 :P om jag ändå kunde skylla på gravidhjärna men nu får jag väl bara inse att jag är allmänt förvirrad :P haha! Får ändra det nångång, det är inte så noga :)
    Haha! Jag har för mig att jag läste 28 nånstans men när jag skulle kopiera såg jag att det stod 29 så då var det 28 alltså. Ålder är ju bara en siffra ;)
  • dahlia92
    Liiinis skrev 2014-08-27 13:26:12 följande:
    Haha! Ja, det är det ju :P och man är ju inte äldre än vad man känner sig och allt vad det heter så egentligen är jag nog bara typ 25 ;P önsketänkande :P
    Haha. Och jag har redan ångest som precis fyllt 22.. Hade så gärna velat ha ett barn innan jag fyller 23.. Men bara det blir ett barn under 2015 är jag nöjd. :)
  • dahlia92
    Fiiaaa skrev 2014-08-27 13:47:04 följande:
    Å snälla, ha inte ångest det får mej att må dåligt. Jag fyller 33 i januari och försöker med första barnet. Om du har ångest borde ju jag snarare göra mej redo för hemmet =)
    Hahaha. Nej inte hemmet än så illa är det nog inte. :) Men grejen är att det känns inte som det var så länge sen jag fortfarande var tonåring och nu sitter jag här med sambo, hus och planerar barn. Tiden går lite för fort ibland, därav ångesten. :) Men det är väldigt kul ändå hur saker och ting kan ändras. :)
  • dahlia92
    joss82 skrev 2014-08-29 14:09:50 följande:

Man kan aldrig veta säkert att ägget släppt, testerna mäter Lh-nivån men ett fåtal kan få förhöjd Lh utan att ett ägg släpper, tex om man har PCO eller andra problem. Men om ägget släpper (vilket det ju gör för de flesta) gör det det efter att Lh minskat, alltså efter att sista positiva testet varit. En del säger 12-36 timmar efter sista positiva testet, en del säger 24-48 timmar efter. Jag skulle alltså säga att ditt ägg släpper en eller två dagar efter att du testat positivt. Så om testet visar positivt dag 1 släpper ditt ägg dag 2 eller 3. Om ditt ägg släpper dag 2 blir dag 3 ÄL+1.

Men för mig då tex. Nu i min förra cykel fick jag positivt äl-test en lördag. Söndagen var jag borta och kunde inte testa. Måndagen fick jag positivt äl-test och även tisdagen var positivt. Sen tog mina stickor slut så vet inte hur det säg ut sen. Men betyder det då att jag inte hade något ägg som släppte eller vad?? :o blir orolig nu när jag läste detta.
  • dahlia92
    joss82 skrev 2014-08-29 15:55:56 följande:

Oj, det vet jag inte. Man kanske kan få positiva tester så länge och ändå ha vanlig ägglossning, har faktiskt ingen aning. Någon annan som vet? Var testerna lika starka som kontrollstrecket eller starkare hela tiden? Har det varit så tidigare också?

Åh då är det säkert fel på mig :/ ja asså lika starka varje dag och ibland det vänstra starkare än det högra. Har för mig jag hade så många dagar positiva test i juli också. Ska kolla denna månaden och är det så igen får jag väl ringa nån helt enkelt.. tack ändå :)
  • dahlia92
    Det vackraste skrev 2014-08-29 18:33:22 följande:

Har du regelbundna cyklar?

Ja eller alltså har pendlat med någon dag. Men ingen cykel har varit lika lång sen mars. Har varit mellan 25 och 32 dagar. :/
  • dahlia92
    Det vackraste skrev 2014-08-29 22:32:49 följande:

Då har du 99% säkert äl också.

Pco brukar ge väldigt långa cykler. 

Kan inte svara varför dina ältest gav pos i flera dagar, jag slutar testa om jag öht gör det när ett är pos. Men när jag har fortsatt ngn gång så har det varit neg senast två dgr efter första pos. Men det kan säkert vara olika och vara "normalt "

Cykler 23-35 dgr är i princip alltid äl i vad jag läst. 

Det vackraste skrev 2014-08-29 22:36:55 följande:

Du är inte gravid då dahlia? ;)

Då kan man ju få pos ältest? 

Okej tack så mycket för hjälpen. Kan knappt något så jättesnällt att du svarade :) testade längre bara för att jag hade två stickor kvar, vet att man inte borde haha. Får se hur länge jag testar denna gång.

Nej tror inte det tyvärr :( hade ju inte positivt äl-test förän på lördagen. Testade med grav-test den 21:a då jag haft molvärk ända sen ägglossningen var men det var negativt och sen kom mensen den 24e.. Mensen är ju slut nu men den där molvärken sitter fortfarande i så jag fattar ingenting. Hade en cysta för 4 år sen så jag hoppas inte att det är en ny påväg bara :/
  • dahlia92

Försöker lägga in bild men det funkar inte. :( Men hoppas att jag kan få lite hjälp ändå.

Är glad att jag började testa med äl-stickor igår för idag är det redan positivt. Även om appen i mobilen säger att jag ska ha äl i helgen. Bättre ju mindre jag behöver vänta så spelar ingen roll direkt.

Men om jag nu fick positivt idag, är äl+1 imorn då eller på fredag? Eller hur ska jag räkna? Och när blir mitt nya bim? Appen säger den 22a men det borde bli 17-18e nånting kanske?? Någon som har bättre koll får gärna hjälpa till hur jag ska räkna. :)

• dahlia92
    Zora skrev 2014-09-03 13:11:11 följande:
    Fick du positivt idag sker Äl inom 12-48h (har jag för mig) Tror det där tidsspannet varierar från olika test så kolla vad det står i bruksanvisningen. Äl +1 är dagen efter ägglossningen skett, dvs för din del troligen fredag eller lördag.
    Tack för svaret. :) Det står 24-48 timmar. Men läste en som skrev häromdagen här att man skulle sluta testa så fort man fått ett positivt test, alltså är det ju lite svårt att veta när äl+1 faktiskt är.

Men då har jag bim 18-19e skulle jag tro. Vill någon ändra mitt bim till 19e? Lika bra att vara på den säkra sidan..
  • dahlia92
    Zora skrev 2014-09-03 13:55:05 följande:

För enkelhetens skull kan du ju räkna 14 dagar från första positiva Äl testet och sedan lägga till 2 dagar. Då har du ju täckt in de 48 timmarna. Dvs 19/8, precis som du säger (förutsatt att du har 14 dagars luthealfas då, annars förskjuts ju Bim)

Ja precis :) tror att den är 14, inte helt säker då alla mina cyklar har varit olika långa sen mars men jag utgår från att bim är den 19e. Tack för hjälpen :)
  • dahlia92
    sofiarobin skrev 2014-09-10 11:31:24 följande:

Hej vänner!

Är inne på vårt sjunde försök med första barnet.

Är på äl +4 och har haft molvärk vid ljumskarna typ sen i måndags. När jag hade så sist så kom mensen två veckor senare..

Jag känner att jag redan har gett upp. Ska det verkligen vara såhär svårt :(

Heej. Du är verkligen inte ensam iaf. Vi är 21 och 22 år och är på sjätte försöket med första barnet. Hade också molvärk förra månaden och tänkte "nu kanske det har tagit sig" men nepp, mensen kom.. nu har jag haft lite mensvärk sen igår fast jag inte ska ha mens förs efter den 19e nån gång. Så antar att det inte tog sig denna gången heller.

Tänk om inte vi matchar, vad gör man då? :s
  • dahlia92
    Vickylee skrev 2014-09-12 07:55:54 följande:

Enligt min app hade jag äl en dag tidigare än jag trodde :) så är på äl+7 idag. Ömma bröst och flytningar fortfarande, men inget annat. Har varit skengravid en massa gånger innan så jag vill inte övertolka något. Men hoppas!! Hur mår ni andra som är runt äl+7? Kram!

Är också på äl+7 men bara vänsterbröstet är ömt haha :p men den är lite större än höger med om det nu skulle vara någon orsak.. Också varit skengravid ett antal gånger så ska försöka att inte leta symtom. :)
Svar på tråden BIM September 2014