• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • eagle87
    Lizzie09 skrev 2016-07-01 13:58:57 följande:

Väldigt tyst här inne nuförtiden.. Hur går det för er tjejer? :)

Vill inte skriva så mkt här då jag inte vill sticka ngn i ögonen. Men allt går bra är över halvvägs O väntar en pojke..

Hur går de för dej O alla andra?
  • Milie
    Lizzie09 skrev 2016-07-01 14:58:57 följande:

Min dotter som kom till september 2014 har nu nyss fyllt 1 år och vi har lite halvt börjat försöka med syskon. Mensen är tillbaka och regelbunden men tyvärr förskjuter amningen ägglossningen så den hamnar alldeles för nära nästa mens. Får väl se om det rätar upp sig eller om det fortsätter så länge jag ammar.

Hur ser det ut för dig?
  • Milie
    SecretlyMe skrev 2016-07-01 17:59:10 följande:

Har mest blivit en gravidtråd detta så håller mig härifrån. Vi har fortfarande inte blivit gravida och är nekade IVF. Maj 2014 började vi försöka och inte lyckats en enda gång. Enligt utredning finns inga fel.

Varför nekas ni IVF?
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2016-07-01 17:59:10 följande:

Har mest blivit en gravidtråd detta så håller mig härifrån. Vi har fortfarande inte blivit gravida och är nekade IVF. Maj 2014 började vi försöka och inte lyckats en enda gång. Enligt utredning finns inga fel.

Men så tråkigt att ni fortfarande blir nekade :( Har dom gjort någon större utredning på er eller är det den vanliga som de har gjort?
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2016-07-01 19:18:41 följande:

Vill inte skriva så mkt här då jag inte vill sticka ngn i ögonen. Men allt går bra är över halvvägs O väntar en pojke..

Hur går de för dej O alla andra?

Åh vad härligt! :) När är du beräknad?

För mig går det fint, är i vecka 13 nu och ska på kub på måndag :)
  • Lizzie09
    Milie skrev 2016-07-01 21:32:32 följande:

Min dotter som kom till september 2014 har nu nyss fyllt 1 år och vi har lite halvt börjat försöka med syskon. Mensen är tillbaka och regelbunden men tyvärr förskjuter amningen ägglossningen så den hamnar alldeles för nära nästa mens. Får väl se om det rätar upp sig eller om det fortsätter så länge jag ammar.

Hur ser det ut för dig?

Vad kul, hoppas det snart blir lite ordning på äl och mens :) Ett tips är att prova bidrottninggele, den ordnade upp min cykel och gjorde mig gravid på bara ett försök :)

Jag är i vecka 13 och ska på kub på måndag, är lite nervös men har en bra magkänsla!
  • NILE90
    Lizzie09 skrev 2016-07-02 09:41:07 följande:

Vad kul, hoppas det snart blir lite ordning på äl och mens :) Ett tips är att prova bidrottninggele, den ordnade upp min cykel och gjorde mig gravid på bara ett försök :)

Jag är i vecka 13 och ska på kub på måndag, är lite nervös men har en bra magkänsla!

Bidrottninggele gjorde susen för mig också. Tog sig på första försöket den här gången och på 7e förra gången (1a cykeln då jag provade bidrottninggele) så för mig var det verkligen en mirakelkur :D
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-01 14:58:57 följande:

Har haft mitt första mens efter MA, jag vill bli gravid NU!!! Men jag har åkt in och ut från sjukhuset de senaste 2 veckorna p.g.a. allergi och dåligt immunförsvar så känner att jag borde låta kroppen vila och vänta lite. 
    Jag och mannen försöker att hitta tillbaka till oss och göra massa roliga saker tillsammans som vi gjorde förr, börjar kännas bättre och börjar t.o.m. känna mig lite nykär igen även fast vi varit tillsammans i 5-6 år (underbar känsla att känna så igen :D haha) 

Jag håller tummarna för dig nu på måndag, så spännande med KUB
  • Milie

Det lät ju lovande med bidrottninggelé, men eftersom den förskjutna ägglossningen beror på att amningens prolaktin hämmar LH så låter jag det vara tills jag slutat amma. Skulle ägglossningen fortsatt vara sen så ska jag absolut testa gelén!

• Lizzie09
    Emmissara skrev 2016-07-02 18:34:25 följande:
    Har haft mitt första mens efter MA, jag vill bli gravid NU!!! Men jag har åkt in och ut från sjukhuset de senaste 2 veckorna p.g.a. allergi och dåligt immunförsvar så känner att jag borde låta kroppen vila och vänta lite. 
    Jag och mannen försöker att hitta tillbaka till oss och göra massa roliga saker tillsammans som vi gjorde förr, börjar kännas bättre och börjar t.o.m. känna mig lite nykär igen även fast vi varit tillsammans i 5-6 år (underbar känsla att känna så igen :D haha) 

Jag håller tummarna för dig nu på måndag, så spännande med KUB
    Jobbigt med allergier och sjukhusbesök, hoppas det blir bättre snart :/ 
    Vad härligt att ni känner så för varandra, det är ju en alldeles underbar känsla :) Håller tummarna för er nu att det ska gå snabbt för er att lyckas igen <3

Tack! Det gick jättebra, bebis sprattlade som tusan så barnmorskan hade svårt att mäta, haha!