laila88 skrev 2015-01-21 08:33:13 följande:
men åh gulligt klart hon måste ha ett också då :D
JhjärtaK skrev 2015-01-21 08:07:17 följande:Googla lite på billiga fårskinn innan ni bestämmer er för vad ni skall köpa. Är de tänkta att ha i vagnen och inte "hud mot hud" med bebisen så funkar nog det mesta men en hel del är inte rekommenderade till bebisar pga behandlingsmedel som använts och som fortfarande finns kvar i fällarna.
Vi köpte ett relativt billigt från Ullared till dottern men det blev aldrig att vi använde det. Kanske kommer vi att göra det nu få 3 år av "vädring" borde fått bort det mesta av ev flamskyddsmedel etc.
Men urs då, du har ingen länk till nån sida om det där? Iofs ska jag nog bara ha mitt i vagnen men man vet ju aldrig.
Tror inte att det är något att oroa sig för egentligen och köpte som sagt själv ett billigt skinn men tänkte bara informera att vissa verkar tycka att det är väldigt viktigt. Två punkter som jag förstått att man skall titta efter är om:
1. Det är svenskt
2. Det är ett äkta fårskinn, alltså inte "tillverkat" av skinn och ull utan kommer direkt från ett djur
Sen brukar det anges om skinnet är rekommenderat till bebisar eller ej. Vet att Ikeas inte är det exempelvis (då det kan ludda).