Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-01-20 19:31:18 följande:
    Tycker det låter som en smart plan. Funderar på att skaffa en sån där fleeceoverall eller liknande att ha på barnet förutom då täcke och vagnöverdel och allt annat. Ska först kolla vad jag får från min syster så jag inte köper något som jag ändå skulle överta. Men lutar starkt åt att köpa lammskinn. Känns som om det kan ha man ha nytta av
    Jag passade på att köpa en vindfleeceoverall från Polarn och Pyret nu när det var 50% på dem. Tänkte annars köpa två nya från HM men det blev billigare att köpa en från PoP då vi redan hade en därifrån sedan dottern.
  • JhjärtaK
    Trollunge85 skrev 2015-01-20 20:30:50 följande:
    Smart. Får kolla in deras rea. Var det butik eller nätet?
    Det var i butik. Inte alls utplockat förvånansvärt nog. Å andra sidan kostar den ju 300 kr med 50% rabatt så billig är den ju inte . Men nu har vi en blå och en röd och jag är helnöjd

• JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-01-21 07:48:46 följande:
    Jag har redan köpt ett åt bebisen, men jag kanske skulle köpa ett år hunden också, hon blev så glad när hon trodde att det var åt henne...

Jag ska till jobbet med en chokladpaj idag, och då tänkte jag kolla rean på köpcentret bredvid :D
    Googla lite på billiga fårskinn innan ni bestämmer er för vad ni skall köpa. Är de tänkta att ha i vagnen och inte "hud mot hud" med bebisen så funkar nog det mesta men en hel del är inte rekommenderade till bebisar pga behandlingsmedel som använts och som fortfarande finns kvar i fällarna.

Vi köpte ett relativt billigt från Ullared till dottern men det blev aldrig att vi använde det. Kanske kommer vi att göra det nu få 3 år av "vädring" borde fått bort det mesta av ev flamskyddsmedel etc.
  • JhjärtaK
    laila88 skrev 2015-01-21 08:33:13 följande:
    men åh gulligt klart hon måste ha ett också då :D 
    JhjärtaK skrev 2015-01-21 08:07:17 följande:Googla lite på billiga fårskinn innan ni bestämmer er för vad ni skall köpa. Är de tänkta att ha i vagnen och inte "hud mot hud" med bebisen så funkar nog det mesta men en hel del är inte rekommenderade till bebisar pga behandlingsmedel som använts och som fortfarande finns kvar i fällarna.

Vi köpte ett relativt billigt från Ullared till dottern men det blev aldrig att vi använde det. Kanske kommer vi att göra det nu få 3 år av "vädring" borde fått bort det mesta av ev flamskyddsmedel etc.
    Men urs då, du har ingen länk till nån sida om det där? Iofs ska jag nog bara ha mitt i vagnen men man vet ju aldrig.
    Tror inte att det är något att oroa sig för egentligen och köpte som sagt själv ett billigt skinn men tänkte bara informera att vissa verkar tycka att det är väldigt viktigt. Två punkter som jag förstått att man skall titta efter är om:

1. Det är svenskt

2. Det är ett äkta fårskinn, alltså inte "tillverkat" av skinn och ull utan kommer direkt från ett djur

Sen brukar det anges om skinnet är rekommenderat till bebisar eller ej. Vet att Ikeas inte är det exempelvis (då det kan ludda).
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-01-21 08:44:48 följande:
    Ja eftersom jag var osäker på vad som var sant och inte angående att alla skinn inte är beredda på ett sätt som gör dem lämpliga för barn, så köpte jag ett dyrare "bebisskinn". Men till hunden tänker jag att ett billigare får duga, tror knappast hundbäddar är så noga testade de heller.

Men vädra skinnet till bebisen gör jag ändå, precis som med alla andra nya grejer som inte är tvättbara. Kan väl aldrig skada :)
    Haha, nej förstår att hunden kan ta lite vadsom, de är tåliga till tusen

Ja vädring är ju alltid bra

Blev sugen på lite rea-shopping så skall nog bege mig till Åhlens innan mitt snittsamtal idag. Vill köpa ett par med mössor till
  • JhjärtaK
    Trollunge85 skrev 2015-01-21 10:58:10 följande:
    Vad fina. Ska ta en titt på Åhlens känner jag :)
    Lyckades inte köpa något till bebisarna men köpte en klänning och ett par byxor till dottern på 70% rea så det blev totalt bara 78 kr
  • JhjärtaK
    Trollunge85 skrev 2015-01-21 11:19:38 följande:
    Fast polarn och pyret menar jag såklart smile1.gif Fast ett besök till Åhlens är aldrig fel det heller. Måste vara gravidhjärnan som inte klarar av separera alla olika inlägg. smile5.gif
    Haha, den där gravidhjärnan har jag också! Glömde min Åhlens-påse i väntrummet på mvc och kommer på det när jag nästan är vid bilen som står parkerad på andra sidan köpcentrat så jag får vagga tillbaka hela vägen igen. Ajajajaj säger mina fogar!
  • JhjärtaK
    Lejonhierta skrev 2015-01-21 11:32:04 följande:

I förrgår kom vår dotter till världen i v.33. Hon mår bra men jag desto sämre, tappade åtta liter blöd och opererades i fem timmar. En livmoder fattigare för att kunna rädda mitt liv. Så först idag orkar jag ens veta vad som är fram o bak, upp o ned typ...

Oj vilken förlossning men stort grattis till dottern! Du får berätta mer när du återfått orken din!
  • JhjärtaK

Var på "snittsamtal" idag vilket visade sig vara att läkaren skriver en remiss till "snittgruppen" på sjukhuset som därefter beslutar huruvida man blir beviljad snitt eller inte och sen ger de ett datum. Läkaren sa att han skulle skriva remissen så att de med största sannolikhet inte skulle ha några invändningar så det kändes iaf skönt.

Sen gjorde han en cervix-koll också då jag haft en hel del onda sd och den var fortfarande helt stängd och opåverkad på 36 mm, skönt!

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-01-21 15:58:46 följande:
    Så dom som beslutar träffar gör det enbart utifrån remissen, du får inte träffa "snittgruppen". Känns ju lite märkligt och då hänger det verkligen på att läkaren skriver en bra remiss. Hoppas det går bra iaf!

Jag var på samtal med sån särskild samtalsbarnmorska idag och hon bokade in en tid den 4/2 till läkare för att diskutera planerad igångsättning. Känns bra och hoppfullt!
    Nej man får inte träffa gruppen men är inte orolig. Den läkaren som skriver remissen är väldigt erfaren och har hög "status" på specialförlossningen som jag förstått det och han sa att OM det skulle bli någon diskussion så var det bara att visa min förlossningsjournal från när dottern föddes. Men han trodde inte att det skulle behövas.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?