Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-02-03 16:03:40 följande:
    Inte än men jag kommer ihåg att det kändes så förra gången, sista tiden.

Värdelöst vetande: När en ko är svullen i underlivet är det nära en förlossning. Det är så man håller koll på vilken ko som ska kalva. (kanske funkar vi människor likadant?)
    Haha, hoppas inte det då hade jag varit nära förlossningen sedan vecka 15 ca
  • JhjärtaK
    septemberbarn08 skrev 2015-02-04 04:48:35 följande:

Wow, tror att jag för första gången på MÅNADER sovit en hel natt utan att vakna en enda gång!!

Ingen av de andra i familjen som väckt mig, inte vaknat för att byta sovställning, inte vaknat för att jag haft ont nånstans. Helt otroligt! :)

Åååh, det låter som en dröm! Är så avis
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2015-02-04 08:46:31 följande:

Ang kisseriet: det kommer väldigt små mängder nu för tiden, även om jag är extremt nödig innan. Någon annan som fått så?

Japp, i mitt fall så är det för att bebisarna (speciellt tvilling 1) använder min blåsa som huvudkudde så den är liksom ihoptryckt vilket gör att jag blir nödig snabbare.
  • JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2015-02-04 09:08:47 följande:

Min plupp ligger fast på tvären!
    huvudet inkilat på ena sidan av magen under revbenen och fötterna på andra sidan, det är helt tomt nedåt i magen.
    Jag känner hur han sträcker på sig så det spjärnar i magen och det känns som att han är på väg ut genom sidan!
    Ska på vändningsförsök och är sjukt nervös och livrädd!!

Någon som har några lugnande historier att berätta om ?

Eller erfarenheter kring vändningsförsök över huvudet taget?

BM sa att fötterna/rumpan ner kan ju gå att föda normalt ändå men på tvären är ju omöjligt så lyckas de inte vända honom så blir det snitt.
    Jag är livrädd för det.

Så har jag läst lite om vändningsförsök och blev inte så uppmuntrad av det heller, det är tydligen lite lättare att vända dem om de ligger upp och ner på fel håll men inte så vanligt att de lyckas när de har kilat fast sig på tvären.
    Läste också att de kan råka starta förlossningen under vändningsförsöket och att man alltså ska ha bbväska och partner med sig och redo att bebisen kan komma!!!

Ska in imorgon är så nervös nu!

Har en kompis vars vändningsförsök gick galant! Det gjorde inte ont och kändes knappt obehagligt enligt henne så lycka till idag!
  • JhjärtaK

Har insett att jag har tre typer av sd.

1. De som inte känns alls utan där magen bara blir hård

2. De som känns som ett tryck över hela torson men inte gör ont

3. De som gör lite ont

Hur känns era sd?

• JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2015-02-04 10:12:34 följande:

Hahahaha! jag tror jag skrattar på mig!

Sätta händerna i golvet? Det var länge sen jag kunde sätta händerna i golvet :) Magen är ju i vägen! Jag når ju knappt ner o knyta skorna! Hur har de tänkt att man ska kunna sätta händer i golvet?! :)

Hahaha! Säger samma sak inte en chans att jag skulle nå golvet!!
  • JhjärtaK

Jag är sjuk, dottern är sjuk igen och vi har byggare hemma som renoverar. Kill me now!!

Så hela familjen får husera hos min syster men bara tills hon kommer hem för hon vill inte riskera att bli smittad. Undrar hur fasiken vi skall göra på lördag (byggarna jobbar även då) då ingen lär vilja ha oss hos sig

• JhjärtaK

Så var man inne på sjukhuset, IGEN! Nya ljusrosa flytningar och sd samt tyngdkänsla. Får se vad läkaren säger. Önskar nästan att hen lägger in mig igen så att jag slipper åka fram och tillbaka hit hela tiden. Samtidigt så saknar jag ju dottern något otroligt när jag är borta.

Usch, mår helt illa också av tröttheten

Gnäll gnäll gnäll...

• JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-02-06 05:10:37 följande:
    Usch vad jobbigt. Man vill ju gärna slippa åka innan det verkligen är dags att få bebis(ar).

Blir det för struligt lär de väl plocka ut dina nu va?
    Falskt alarm som tur var . Tappen var till och med längre än i måndags men läkaren sa att jag skulle komma in varje gång jag fick liknande symptom så ser fram emot x antal turer till sjukhuset inom de närmaste veckorna...

De plockar bara ut dem om förlossningen verkligen satt igång, annars får de snällt stanna kvar till det planerade snittet (som vi inte fått datum till än).
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-02-06 22:25:49 följande:
    När får ni datum då? Det skulle väl vara skönt att kunna räkna ner? :)

Jag ska ju till bm på tisdag, och sen hoppas jag att det rullar på med datum för vändningsförsök och eventuellt snittdatum!
    Vet inte men det borde dimpa ner ett brev inom de närmaste två veckorna

Skall till bm på måndag men veckan efter det är min första vecka sedan kub som jag inte har något gravidrelaterat inbokat, kommer att kännas jättekonstigt .

Men följer jag de senaste veckornas trend lär jag väl åka in till specFörlossningen minst en gång under den veckan :-P

När hade ni vändningsförsöket?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?