Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-01-26 06:20:57 följande:

Hur gör man för att få de där boxarna? Och vilka är värdelösa?

Jag hämtade ut två st från Apoteksgruppen och de hade inte så mycket vettigt i sig förutom en jättesöt babymössa från Åhlens och jag har varit ute efter fina mössor så jag är helnöjd . I övrigt så fanns där några rabattcheckar, två tidningar och lite vitamin/mineral-tabletter.

Har hört att Babyproffsens skall vara rätt så bra.
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2015-01-26 21:20:40 följande:
    Jag måste bara också få gnälla lite till. Sedan ca en vecka gör det ont när bäbisen rör sig i magen. Han har det väl trångt, men han sätter knäna (eller vad det nu är) i min navel och trycker allt han kan så magen blir en pyramid. Känns som huden brister i alla lager. Hur är det möjligt att han ska växa i 7v till? Han känns redan för stor för utrymmet. Hur är det för er andra?
    Ja fy sjutton när de håller på så där, riktigt obehagligt! Jag undrar också hur fasiken det skall gå i ev 8 veckor till för ibland när de spänner ut sig ordentligt känns det som att min mage skall spricka! :-O
  • JhjärtaK

Nu har jag varit hos bm. Allt såg bra ut och magen har gjort ett tillväxt"hopp" från 32 cm till 36 cm nu i vecka 30+6.

Tv1 hade 145 i puls och tv2 hade 135. De körde runt som vanligt och hade världens party sen så att hela magen studsade omkring

Bt 120/65 och hb 123 samt blodsocker 5,9. Det var skönt att blodsockret såg fint ut för jag har varit såååå törstig senaste dagarna!!

Min bm sa att börjar jag sova än sämre så skulle jag säga till så skulle jag få prata med läkare ang sömnmedel. Hon sa att man såklart var restriktiv med sådant till gravida (som med allt annat) men att sover man ingenting är det sämre för både mamma och barnen än vad medlen var. Än är jag inte där och hoppas såklart att jag skall slippa men kändes skönt att hon informerade om det "spontant".

Vecka 32 imorgon, whoho!

• JhjärtaK
    Trollunge85 skrev 2015-01-27 16:11:08 följande:
    Det gör det inte för mig heller. Så precis som för dig blir det konstigt när man drömmer att man blir besviken. Jag är som sagt inställd på en pojke (men hoppas att något av våra barn i framtiden (detta inkluderat) blir en flicka). Ska bli spännande att se vad det blir i slutändan. Har fyllt i några tester på nätet för skojs skull men enligt dem så ligger jag väldigt nära 50/50 sannolikhet så där fick jag inte mycket hjälp (om jag hade trott på dem)

Det värsta med sömnen är ju att jag kan inte riktigt se fram emot bra sömn efter förlossningen heller. Men då kanske jag iaf kan ligga mer bekvämt.
    Nej man vet ju att sömnen kommer att vara dålig efter förlossningen också, bara av andra skäl. Men som du säger så kan man iaf ligga bekvämt då (om snittet inte gör alltför ont i mitt fall).

Nu har jag haft tre riktigt dåliga nätter i rad och känner mig helt förstörd! Upp och kissa en gång i timmen och däremellan vakna varje gång jag måste byta sida för att höfterna gör så jäkla ont. Just nu önskar jag att bebisarna där inne hade någon slags "klar-knapp" så att de kunde komma ut sekunden som de är färdigbakade för jag börjar tröttna på detta...

Samtidigt vill jag inget hellre än att de skall stanna inne länge iom att tvillingar generellt föds för tidigt och mina tjejer är dessutom mindre än genomsnittsbebisen.
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2015-01-27 17:25:46 följande:
    Jag fick sluta med mina insomningstabletter Imovane när jag blev gravid. Läkaren på mvc skrev ut Lergigan (ej Comp) istället, men de är verkligen svaga och mesiga - jag vaknar var och varannan timme ändå. Berätta gärna vad du får för tabletter och hur de funkar!
    Ja ber jag om några skall jag definitivt berätta sort och om de fungerar bra.
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-01-27 22:06:58 följande:
    Äh, de där storleksuppskattningarna verkar inte alltid stämma så bra, vi får se vad som tittar ut, spännande! :)
    Tycker att det är galet konstigt att de talar om att flytta bf när bebisen låg på -11%! Min dotter låg på -13% och det var absolut inget tal om att flytta hennes bf och ut kom en 3460 g tjej så viktuppskattningen stämde föga bra
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-01-27 22:19:18 följande:

När tänkte ni packa BB-väskan?

DÅLIGT SAMVETE!!!

Den borde varit packad för länge sedan (rekommendation för tvillingar är att ha allt klart i vecka 25!) och jag är nu i vecka 32 och inte en endaste sak har packats ner ännu

Jag bara måste ta tag i detta idag för jag skjuter uppenbarligen bara på det...

Necessär till mig själv och mina kläder däremot får ju vänta för de använder jag ju nu men bebisarnas kläder och ex trosor och bindor till mig kan ju packas ner redan nu.
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-01-28 13:25:50 följande:

Men vad minpadda är trög idag. Andra gången jag lyckas skicka iväg citatet bara.

Jag håller tummarna för dig, så vill vi höra vad du packat ner i kväll ;)

När orde tjejerna titta ut? Eller hade du fått snitt?

Blev inget packat utan ligger inlagd nu på förlossningen med värkhämmande dropp och har fått första av två kortisonsprutor hoppas så att de lyckas stoppa detta så att de får stanna inne.

Har ännu inte fått något snittdatum men kommer de nu så blir det troligtvis vaginalt istället. Känns lite som att bli "snuvad" på konfekten då jag faktiskt hade sett fram emot att föda via kejsarsnitt :-/
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-01-29 04:19:15 följande:
    Men oj! Hur är det med dig?

Jag förstår hur du menar med att bli snuvad på konfekten, min bm sa ju till mig att om det drar igång innan min bebis vänt sig så blir det antagligen kejsarsnitt. Jag blev också besviken, och i mitt fall handlar det om att jag ställt in mig på och förberett mig mentalt för att föda vaginalt. När jag sedan tänker igenom det ordentligt känner jag inte att det är viktigt. Det finns för och nackdelar med båda sätten. Hoppas du också kan känna så, ifall det nu blir vaginalt :)

Skönt att du gått så pass länge ändå, jag håller tummarna för att allt går strålande!
    Det är väl ok. Har dock inte lyckats sova i mer än någon timme inatt. Dels så gör kortisonsprutan en lite speedad och sen är det en stressig situation rent allmänt så svårt att koppla av och komma till ro. Jag hoppas på många små sovstunder under dagen och ja, Netflix lär också bli min räddning

Men alla här är väldigt positiva kring att jag kommit "så långt" med tvillingarna så det känns uppmuntrande. Dock superjobbigt att inte få träffa dottern på minst fyra dagar, speciellt som hon gått och blivit förkyld stackaren

Får se till att prata med henne i telefon lite senare idag.
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-01-29 05:58:23 följande:
    Oj, hoppas allt går bra. Du hade väl gått 32 fulla veckor?! Så om än dom är små så klarar dom sig säkert fint ifall dom bestämmer sig för att göra entré!!

Håller tummarna att allt går toppen!!
    Nej tyvärr bara 31+1 idag men alla här pratar fortfarande om att jag "gått så långt" och bm som var här inne sa att hon förstod att det var jobbigt för man ser ju framför sig att man är tillsammans på bb och sen åker hem med en gång. Men hon sa att jag kommer att åka hem med två fina bebisar så det ger mig hopp
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?