Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-01-29 06:01:29 följande:
    Förstår att du inte kunnat sova, du får se fram emot många små lurar under dagen.

Åh, är hon förkyld och allt, stackarn. Hur gammal är hon? Fyra dagar känns säkert länge nu, men i efterhand är det ju inte det.
    Hon blir 3 år i mars så "stora tjejen". Ja det är helt rätt, 4 dagar är ingenting egentligen, får tänka så
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2015-01-29 08:41:56 följande:
    Oj, det har hänt grejer i tråden under natten! Jhjärtak: det kommer bli kanon oavsett! Men jag håller också tummarna för dig att de får stanna inne lite till och växa på sig. Vattnet har inte gått?
    Tack för allt pepp

Nej vattnet är intakt och tappen fortfarande helt sluten och ligger kvar på 20 mm så två tummar upp

Fick pratat med en barnläkare idag också och det lugnade verkligen både mig och maken för han såg inga större bekymmer om de skulle komma nu. Då var det betydligt värre med bebisar som föddes innan vecka 30.
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-01-29 17:49:49 följande:

Det förbannade babynestet som fick mig att börja gråta igår är klart nu, inte så välsytt, men det duger! :)

phpDrHY6195951.jpgphpHHsKYV62097.jpg

Hämtade ut åkpåsen också, och den var inte alls så klumpig som jag trodde i liggdelen! Pillar man dessutom ner lammskinnet måste man ju kunna vara ute i -50, haha. Ja, då kanske den kommer till användning redan den här säsongen :)

phpCKPTpp88523.jpg

Åh så fin! Ser ruggigt välsytt ut enligt mig iaf

Beställde ett tvillingneste och två babyfiltar idag och ser sååå mycket fram emot att de skall bli klara
  • JhjärtaK

En babyfilt skall bli i det grå tyget med rosa enfärgad baksida och den andra i det rosa tyget med grå enfärgad baksida. Båda med svarta kantband

• JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-01-29 18:08:19 följande:
    Ja jag undvek ju närbilder! Hur ser ett tvillingnest ut? Är det bara bredare?
    Ja precis, det blir bredare
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2015-01-29 18:48:30 följande:
    Åh vad fina! Var kommer tygerna ifrån? Du måste visa färdig-bilder sen!
    Det är Made by Beckis på fb som skall sy så tygerna har hon köpt in. Tycker de var så mysiga
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-01-29 18:52:08 följande:
    Åh vilka fina tyger! Jag är riktigt sugen på prickigt som överdrag till spjälskyddet, undrar om ikea har något...
    Vårt prickiga är lakan från Åhlens, fanns även i andra färgkombinationer . Så det blir babynest och överdrag till spjälskydden i samma tyg.
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-01-29 19:02:19 följande:
    Grymt! Jag önskar att jag kunde sy. Har fått för mig att jag måste ha ett babynest denna gången. Har inte haft med dom 2 andra barnen, men nu har jag helt snöat in mig. Varför har man det? Alltså mer än att det blir mindre plats för dom så att dom känner sig lite mer trygga efter 9 månader i magen?
    Vi hade det dels som "mindre plats" i spjälsängen men också när dottern sov på dagen och vi hade då babynestet i soffan exempelvis. Sen kan man ta med sig det när man åker bort så blir det som en "resesäng" som känns bekant för bebisen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?