Kpax skrev 2015-01-30 07:08:06 följande:
Vi har inget Åhléns här, och inte heller i köpcentret jag brukar åka till. De har inte onlinebutik va? Ohlssons tyger finns däremot, och de borde ju ha prickigt i olika lagom vilsamma färger!
Får du spjälskyddsöverdrag uppsytt, eller gör du det själv? Jag är nyfiken på hur man gör dem avtagbara men ändå får skyddet att sitta på plats inuti.
Missade andra delen
Min mor syr överdragen. Hon gjorde ett till dottern och det är avtagbart men dessa två skall sys fast eftersom vi ändå aldrig tagit av det på dotterns
Dotterns så sydde hon knapphål och drog igenom spjälskyddets egna snören genom dem och sen var det "öppet" nedtill men hon sydde fast små snören rätt tätt på överdraget som knyts så att skyddet sitter fast. Det har funkat fint
Denna gång syr hon på egna fästband på överdraget, klipper bort dem på skyddet och syr sedan igenom allt längs med övre och nedre kanten samt en vertikal genomsyning i varje hörn också. Iom att både skyddet och överdraget tvättas och torktumlas innan så kan vi senare tvätta det helt om det behövs.