BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
V 34+0 idag, whiho!! Så himla skönt varje gång en ny vecka börjar och att de ännu inte tittat ut, puh! Och om en vecka finns det goda chanser för att de kan suga själva och ev slipper sondmatas .
V 34+0 idag, whiho!! Så himla skönt varje gång en ny vecka börjar och att de ännu inte tittat ut, puh! Och om en vecka finns det goda chanser för att de kan suga själva och ev slipper sondmatas .
Ja det där med hygien på sjukhus verkar vara svårt för folk. När vi låg inne med vår son på hjärtavdelningen fick man se mycket. Tyvärr är all personal inte lika modig som nixe utan beroende påven som jobbade så följdes reglerna olika mycket.
Vad det gäller smitta och infektioner så kan man lätt följa utvecklingen på RS/influensa/kikhosta mm på www.folkhälsoinstitutet.se
Influensan är har ju ännu inte nått sin peak tex.
Kanske beror det på vår start med sonen som var väldigt infektionskänslig men personligen fattar jag inte vad små barn skall göra på typ Ikea och gekås över huvudtaget. Ica maxi har han varit med på ett fåtal gånger i sitt liv.
Innan de fått första vaccinationsomgången förstår jag definitivt inte varför man skall utsätta dem för saker. Nä, njut av våren och träffas ute :)
Fråga: när man får förvärkar, eller värkar, var sitter smärtan då? I hela magen eller bara i underlivet? Jag fick just sån otrolig smärta, men bara längst ner i magen/underlivet. Vet inte vad det var. Bäbisen rörde sig dessutom massor samtidigt och tryckte ut kroppsdelar åt slöa håll på obehagliga sätt. Undrar om han släppte sin fixering och vände sig? Eller om det var ett smakprov på en värk?
Åh, så jäkla mycket molvärk idag och dessutom håller jag på att bli riktigt förkyld med feber och allt . Vill verkligen inte att det sätter igång nu för jag har inte orken!
Vad har ni köpt för storlek på kläder till bebis? Blev så irriterad idag när alla bebiskläder jag ville köpa bara fanns i 44 eller 56, och inte 50. Har bara köpt en body, en byxa och en pyjamas. Vi har kvar kläder från min son men det är ju roligt att köpa lite nytt också. Kände mig jättekräsen ibutikerna...
Min jäkla halsbränna är tillbaka med full kraft! Efter nästan 8 underbara veckor med Omeprazol är friden över, sedan några dagar har jag halsbränna typ dygnet runt. Och istället för att ligga och sova nu så sitter jag upp i sängen och vet inte vad jag ska göra av mig själv... Ska det vara såhär nu fram till förlossning om en halv evighet?!?!??!
Fråga: jag insåg just att vi inte äger någon nappflaska. Det bör jag ha va? Vad för sort? Jag vill ju amma, men i en drömvärld vill jag kunna pumpa ut mjölk och ge ersättning också, så även maken kan mata. Goda råd mottages.
Hej!
Får jag hoppa in här? :) har BF 5/3.
Grattis Lilj3!!! Vad fantastiskt!
Nu har jag inte läst så mkt i tråden, är det många förstagångsföderskor eller har ni barn sen innan?
Detta blir mitt fjärde barn. :)
Jaha, det blev ju ingen bebis denna vecka som jag hoppats, får satsa på nästa då.
Jag har också oroat mig jättemycket för hur/när det ska dra igång. Förra förlossningen tyckte jag var fruktansvärd och nu är jag livrädd för att föda. Det jag oroar mig konkret för är hur vi ska göra med sonen (snart fyra) när det drar igång.
Han ska förstås till barnvakt, mormor och morfar, detta är ordnat sedan länge. Men jag är rädd för att jag kommer att vara ensam med honom när det drar igång, och att jag kommer bryta ihop i panik ganska omgående . Vill absolut inte att han ska behöva se att jag blir rädd, får ont och så vidare. Särskilt som förra förlossningen tog så lång tid och vi antagligen måste stanna länge på BB så att det kommer dröja minst några dagar innan vi ses igen och då är jag rädd att han kommer bli jätteorolig om jag ger honom skäl till det.
Funderar också på hur man skulle göra om det drar igång sent på kvällen eller på natten när han ligger och sover, om man ska försöka härda ut hemma till morgonen för att inte behöva väcka honom och köra iväg honom till barnvakt mitt i natten eller om det är för riskabelt (och om jag ens klarar det mentalt).