Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

FrökenJo skrev 2015-02-24 07:49:00 följande:
    Ja, jag hade en väldigt lätt graviditet fram till v.30 ungefär. Då var hon helt okej att ha och göra med. Sen började det gå utför lite lätt med halsbränna, lätt foglossning osv men inget som jag gnällde speciellt mycket över. Jag bara nämnde det i stort sett och då gav hon ju bra tips och så. Men nu sen en tid tillbaka har jag faktiskt haft värk lite högre upp i ryggen, vilket jag nu i efterhand tänker att det måste ha varit njurarna. Värken har jag nämnt för bm flera ggr men det har hon knappt kommenterat en gång. Sen fick jag ju ett anfall då i onsdags och jag misstänker att det är det jag har känt av ett tag...

Inatt har det gjort rejält ont igen så jag ska ringa och höra med en läkare idag. Läkaren på förlossningen sa att om det fortsätter såhär med smärtan och anfallen så kan de ju i vissa fall välja att sätta igång förlossningen. Så det känns ju ganska allvarligt ändå även om min bm inte verkar tycka det...

Jo det är höger njure som strular.. Ja jag försöker ligga på vänster sida så gott det går, men man blir lite avdomnad i sidan efter en hel natt ;)
    Javisst blir man! Jag hade på ett sätt "turen" att få det i vecka 28 redan då foglossningen inte var så överjävlig ännu. Dock behövde de operera in en kateter i njuren då det var så tidigt i graviditeten att igångsättning såklart inte var på tal. Men efter två veckor kunde de ta bort katetern och jag fick inte något mer anfall under resterande del av graviditeten
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-02-24 09:26:18 följande:
    Eller så blir det tvärt om :)

Jag är inte allergisk mot något alls och min dotters pappa är möjligen lite pollenallergisk. Dottern däremot, som jag helammade i 6 månader, är allergisk mot en hel massa saker och har jättekänslig hud med eksem.

Fattar inte vart det kommer ifrån...
    Jag tror inte att det är vetenskapligt bevisat att amning skulle förebygga allergier senare i livet. I Sverige har vi väldigt mycket allergier i jämförelse med andra länder och detta i kombination med att antalet ammade bebisar är betydligt högre i Sverige än de andra länderna gör att jag iaf inte ser det sambandet

De har ju kommit fram till att det inte hjälper att introducera gluten under amning för att förebygga glutenallergi exempelvis.
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2015-02-24 09:21:56 följande:

Nu får bebisen komma snart annars får jag gå naken. Jag har ingen lust att köpa nya kläder nu. Jag har två par jeans som jag varvat mellan när jag varit någonstans och kört mysbyxor hemma. Men nu på morgonen skulle jag försöka fånga dottern på dagis och ta på henne inneskorna, då var jag vigare än jeansen och hörde väldens "ritch" och jeansen sprack i säkert två dm.

Samma här, har typ inga toppar som passar längre och med max 3 veckor kvar känns det sådär att lägga ut pengar på en enorm tröja som jag aldrig kommer att kunna använda igen :-P
  • JhjärtaK
    Cymi skrev 2015-02-24 16:08:04 följande:

Nappflaskdjungeln! Vilken storlek ska man ha?? är 260 ml lagom eller blir det för litet fort? är det för mycket? har verkligen ingen aning om hur mycket en bebis dricker

260 fungerar nog ett bra tag, ev hela amningsperioden faktiskt.

De kommer ju att vara för stora i början men det gör ju inget, bara att blanda till en mindre mängd ersättning
  • JhjärtaK
    JhjärtaK skrev 2015-02-24 17:19:31 följande:
    260 fungerar nog ett bra tag, ev hela amningsperioden faktiskt.

De kommer ju att vara för stora i början men det gör ju inget, bara att blanda till en mindre mängd ersättning smile1.gif
    Haha, amningsperioden , menade såklart under den perioden de äter ersättning
  • JhjärtaK
    septemberbarn08 skrev 2015-02-24 17:51:17 följande:

I helgen har jag 3v kvar till BF så då tror jag faktiskt att jag ska ta itu med den där förbaskade väskan som ska packas. Ska köpa hem smådrickor att packa ner och en korsordstidning.. just lösa korsord tyckte jag var ett bra sätt att slappna av mellan värkarna faktiskt;) och vätska måste jag packa ner eftersom jag har så svårt att få i mig det annars om det inte är sånt jag tycker är riktigt gott.

Faaast det är väl ingen brådska med den där väskan eftersom jag med all säkerhet inte kommer föda förrän till hösten!

Åh, kan du inte tipsa om vilken tidning du köper för jag och maken tycker att det är rätt kul att lösa dem tillsammans och misstänker att vi kanske kommer att få vänta på vårt snitt utifall att akuta snitt kommer emellan.
  • JhjärtaK
    Cymi skrev 2015-02-24 17:59:26 följande:
    Hur blir magen efteråt? Går skinnet tillbaka eller blir det mer "slappt"? ska man träna till det på något sätt :P
    Det skiljer sig jättemycket från person till person så omöjligt att säga tyvärr

Min mage drog ihop sig väldigt snabbt efter att dottern föddes men vi får se hur det blir den här gången.

Skinnet går inte att träna alls så blir det hängigt så blir det
  • JhjärtaK

Så ligger man vaken återigen! Tredje natten i rad . De andra två nätterna har jag åtminstone kunnat sova (med kisspauser varje/varannan timme) till kl 04, nu bara till kl 02. Blääääh! Den här förkylningen vill verkligen aldrig släppa, känns som att den bara ligger kvar på samma nivå dag ut och dag in

Även om jag vet att allt detta är gravidrelaterat så är jag verkligen inte redo än för att de skall komma! Det skrämmer mig mer i dagsläget än att må såhär :-/

• JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2015-02-25 06:55:33 följande:
    Åh vad segt när man inte får sova. Jag är också förkyld eller bara gravid kanske, totalt tätt i näsan och andas genom munnen och snarkar när jag sover så jag blir torr och öm i halsen. Nässprays missbrukare nr 1.

Men snart kommer de små, det kommer nog gå jättebra ska du se. När har du bf/snitt?
    Bf är den 31/3 och snittdatumet tänkte vi hålla hemligt då jag vet att det finns personer som läser den här tråden som känner mig "irl"
  • JhjärtaK
    septemberbarn08 skrev 2015-02-26 05:30:13 följande:

Alltså va faan! I måndags hade jag onda förvärkar hela jäkla dagen med 5minuters mellanrum. Men både igår och vi förrgår har det varit hur lugnt som helst, någon enstaka sammandragning under kvällarna men som knappt gjort ont. Och bebis har varit ovanligt lugn dessa två dagar också. Man har ju läst om "lugnet före stormen" så jag hoppas och hoppas men nej.. jag är helt övertygad om att den här ungen inte tänker komma ut frivilligt (låter som att jag redan gått över flera veckor och så har jag tre veckor kvar till BF).

Dom andra två har kommit på BF och på BF-2. Ger mig så tusan på att det här verkligen kommer bli "luriga trean" så jag ska plågas med dom här förvärkarna hur länge som helst.

Gör barnmorskor hinnsvepningar före BF, någon som vet? Är det ens något man vågar fråga om? Tänkte att min tapp är ju ändå redan mogen och 2cm öppen och hon ska ju ändå dit och "gräva" på måndag för att se om något hänt:P

Vissa gör det, andra inte, så man får fråga helt enkelt
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?