BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
FrökenJo skrev 2015-02-24 07:49:00 följande:
Ja, jag hade en väldigt lätt graviditet fram till v.30 ungefär. Då var hon helt okej att ha och göra med. Sen började det gå utför lite lätt med halsbränna, lätt foglossning osv men inget som jag gnällde speciellt mycket över. Jag bara nämnde det i stort sett och då gav hon ju bra tips och så. Men nu sen en tid tillbaka har jag faktiskt haft värk lite högre upp i ryggen, vilket jag nu i efterhand tänker att det måste ha varit njurarna. Värken har jag nämnt för bm flera ggr men det har hon knappt kommenterat en gång. Sen fick jag ju ett anfall då i onsdags och jag misstänker att det är det jag har känt av ett tag...
Inatt har det gjort rejält ont igen så jag ska ringa och höra med en läkare idag. Läkaren på förlossningen sa att om det fortsätter såhär med smärtan och anfallen så kan de ju i vissa fall välja att sätta igång förlossningen. Så det känns ju ganska allvarligt ändå även om min bm inte verkar tycka det...
Jo det är höger njure som strular.. Ja jag försöker ligga på vänster sida så gott det går, men man blir lite avdomnad i sidan efter en hel natt ;)
Javisst blir man! Jag hade på ett sätt "turen" att få det i vecka 28 redan då foglossningen inte var så överjävlig ännu. Dock behövde de operera in en kateter i njuren då det var så tidigt i graviditeten att igångsättning såklart inte var på tal. Men efter två veckor kunde de ta bort katetern och jag fick inte något mer anfall under resterande del av graviditeten