Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-05-15 12:49:14 följande:

Dålig sömn inatt.. stackars lilla bebis som är så täppt i näsan att hon knappt kan andas:( låter som en liten gris, trots näsdroppar.

Nu har jag varit på apoteket och köpt nässug och nässpray (fortfarande bara koksalt men i sprayform). Blir det inte bättre i helgen får jag nog ta henne till läkaren.. det har varit såhär i 3v nu och det är så synd om henne:(

Stackars er båda som inte får sova.

Tage har också varit täppt i näsan jättelänge. Två förkylningar på raken med snorfri näsa typ två dagar mellan förkylningarna. Mest besvärligt är det när han ska äta, sätter i halsen hela tiden!

Man vill ju bara att dom ska vara friska!!
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-15 13:10:15 följande:
    Har han hosta också eller är det bara näsan som jäklas? För Selina har inga som helst andra tecken på förkylning, bara helt täppt i näsan. Samtidigt kom det i samband med att äldsta blev förkyld så det måste ju nästan vara förkylning ändå. Vet inte om de öht gör något hos läkaren men det är ju inte kul att hon ska behöva ha det såhär.
    Han har lite hosta och man hör att han är rosslig i halsen. Förra svängen han var förkyld var han superhes.
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-05-15 16:59:02 följande:
    Jag har också tagit bort mina i vuxen ålder. Det var inte en rolig tid för det gjorde så ont. Dessutom var den operationen precis som förlossningen på min födelsedag. Jag har en perfekt tajming, eller inte...

Hoppas du snart slipper de starka tabletterna!
    Jag tog också bort mina i vuxen ålder och jag hade aldrig klarat mig utan de starka tabletterna i början. Jag hade dessutom oturen att börja blöda i halsen efter 1 vecka, det hoppas jag att LillLouise slipper för det är liksom som att göra om allt det onda en gång till :(
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-05-15 22:36:41 följande:
    Åh fy för att börja om. Jag har försökt att klara mig på alvedon och ibumetin. Men har idag gått över till diklofenak. Jag blir dö dålig av morfin som jag annars skulle fått. Så nu är det ingen amning då jag går på diklofenak. Men ändå har jag så ont att det känns som om alla tänder ska rasa ur och huvudet explodera. Fy tusan vad jag vill snabbspola tiden en vecka eller två.
    Jag åt voltaren, men eftersom jag inte fick i mig någon mat mådde inte magen så bra av starka tabletter :(

Hoppas det vänder under helgen!!
  • snö 81

Vägning imorse - 1,1 kg hade jag tappat denna veckan. Helt ok eftersom jag inte har hunnit motionera nästan nåt alls...

• snö 81
    ebe91 skrev 2015-05-16 13:16:04 följande:

Alltså visst borde jag kunna använda tampong nu? 10 v sen förlossningen imorgon... Det är väl bara när man har avslag man måste använda binda?

Ja, så fort avslaget är borta är det fritt fram med tampong!
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-05-16 14:35:31 följande:
    Grattis! För min del går det långsamt, men åt rätt håll. Trodde det skulle gå lite snabbare faktiskt. Jag kommer inte vara tillbaka till min inskrivningsvikt till midsommar som jag hoppats.
    Jag kommer nog vara på inskrivningsvikten till midsommar (bara 3 kg kvar), men innan ursprungsvikten är nådd skriver vi nog höst. Men jag är nöjd med det vilket som eftersom det tog mer än två år förra gången.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-05-16 20:16:39 följande:
    tovemaja skrev 2015-05-16 19:36:27 följande:

Wow! Folke vände från mage till rygg igår för första gången och tyckte det var tidigt med från rygg till mage känns betydligt större :)

Oj, duktiga killar! Vi är inte ens nära här vad jag har sett :D
    Tage vänder sig från mage till rygg och har varit rätt nära att komma runt från rygg till mage, men senaste tiden har han vägrat att ligga själv på golvet så det har blivit sparsamt med övande...
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-05-17 21:23:24 följande:

W har blivit hes under natten och låter så hjärtskärande när han skriker och "pratar". Han var med mig på en lång promenad igår i vagnen. Har han blivit för kall och därför är hes? Han har inga andra tecken på sjukdom, verkar pigg och äter bra. Lite rosslig kanske, men så låter han ju alltid som en rosslig gris, så det är svårt att säga om det är någon skillnad. Inget snor. Kan en bäbis tappa rösten och bli hes bara sådär?

Tage var superhes för mån vecka sen, men han var även täpp i näsan så. Men man dog ju typ sötdöden när han skrek och var så hes :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-05-18 07:43:19 följande:

Har ni hunnit inreda några rum till bebisarna? Jag vet att vi pratade om det för flera månader sedan, men jag har såklart glömt.

Josefin har ett rum, men det innehåller bara en byrå (som jag målat turkos/mint/blå-aktig) och en ful fåtölj som jag inte suttit i sen hon föddes, eller på flera år egentligen.

Jag skulle vilja göra det fint, och har lite idéer, med det kräver pyssel så det blir aldrig av.

Vi måste dela av vardagsrummet och bygga ett rum till ett av de större barnen innan vi kan inreda något rum till Tage. Det kommer inte bli förrän efter sommaren, men målet är att han ska ha sitt eget rum klart när han är ca 6-7 månader för då får han flytta in dit även nattetid.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?