septemberbarn08 skrev 2015-05-14 19:42:31 följande:
Jag ser verkligen INTE fram emot mensen. Men nu har jag inte ens slutat blöda helt efter förlossningen än så jag hoppas mensen håller sig borta ett tag. 7v med binda nu plus penicillinet jag ätit. . kan ju onekligen säga att fiffin skulle må bra av att slippa mensen ett bra tag och få vädras;)
Jag har ju p-ring utskrivet så jag kan börja med när som helst men jag vet att börjar jag med det nu så kommer jag få mens under uppehållsveckan så jag tror jag skippar ringen tills mensen kommer igång av sig själv.
Nu har det som sagt gått 7v sen förlossningen, sambon börjar nämna att han längtar tills vi kan ha sex igen (han pressar mig inte på något vis, lika bra att tillägga det;) ). Jag längtar väl också, mest för att få den närheten till honom igen. Men jag känner mig samtidigt så feg. Jag sprack ju inget så det är inte någon smärta jag är rädd för. Känns bara fruktansvärt fel på något vis.. är rädd att vara lika tight som en ICA-kasse ungefär, rädd att det inte ska vara som förut. Minns inte att jag ens oroade mig för något sånt efter förra förlossningarna.
Jag tycker att det är stor skillnad från ett barn till två. Efter dottern kände jag mig som vanligt, men nu är det verkligen fladdrigt där nere ;) Min diplomatiske man säger att det knappt är någon skillnad, men jag fattar ju själv att han säger så för att vara snäll och inte ge mig dålig självkänsla kring sex.