Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-05-13 10:00:36 följande:

Vägning idag +200 gram. Men eftersom jag tappade 2,5 kilo förra veckan då dottern var magsjuk så var det väntat att få en viktuppgång.

Igår var jag på stan med morsan och köpte en finare klänning. Hon klagade på att jag var för tjock och magen putade. Jag har bestämt mig för att inte klaga mer på min kropp. Den har fött två barn på kort tid och huden är randig och slapp. Men med rätt kläder ser det hyfsat ut efter förutsättningarna tycker jag, naken ser jag hemsk ut men det är inte många som ser. Jag har ändå tappat 16 kilo på 7 veckor och kommer i flera gamla byxor och har 4 kilo till före graviditeten. Det tänker jag vara nöjd med

Men herregud, har din mamma ingen farstu?!! 7 veckor efter förlossningen är det väl ingen som ser smal och smärt ut - framförallt inte på magen som både har överskott på fett och slapp hud!!
  • snö 81
    niobit skrev 2015-05-13 12:57:01 följande:
    Samma här, fast jag var så rädd efter ha lyssnat på ljudbok så jag somnade halv fem. Trots att hela sängen var full i ungar och man! Tur i oturen har jag sambon hemma. Jag mår inte så bra och ska till psykolog för bedömning om förlossningsdepression nästa v. Känns som en stor sorg och nederlag :(
    Usch så jobbigt!! Jag kan till viss del förstå hur det känns eftersom jag själv gick rätt djupt ner i diket efter jag fått min dotter för drygt fem år sedan. Jag hoppas du kommer på fötter snart!!
  • snö 81
    Astilbe skrev 2015-05-13 15:01:19 följande:

Så härligt att följa allas vardag här inne. Vår vardag har börjat rulla på riktigt fint. Vår tjej som de första veckorna var vaken hela nätterna har nu äntligen börjat sova långa nattpass (nästan sju timmar och sedan tre timmar) efter några veckors kämpande för oss med att göra dag och natt olika, ge större mängd mat med längre tid mellan målen och börja med nattningsrutin. Har fungerat väldigt bra och med nästan omedelbar effekt. Så nu har vi en gladare och piggare tjej på dagen och en tjej som alltid somnar inför natten och sover riktigt gott efter att vi har lagt henne.

Avslaget har slutat och jag tror att min mens har kommit (ammar inte) men herregud så mycket jag blöder - gjorde ni andra det också ni som har fått första mensen igen? Var på läkarbesök med tjejen i dag och hann inte byta binda på två timmar och hade därför blött igenom både binda, trosor och jeans när jag kom hem. Någon mer som har haft det så här? Och ni som har gjort kejsarsnitt - hur länge väntade ni innan träning? Funderar på att börja med mammamage-appen men vet inte om den passar även mammor som gjort kejsarsnitt. Någon som vet?

Jag blödde som en gris första mensen efter förlossningen och på efterkontrollen sa barnmorskan att det var vanligt att man gör det. Som att kroppen tömmer livmodern på allt som lagrats ett tag. Jag väntar på min andra mens nu och hoppas den är mer normal.
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-05-14 03:00:43 följande:
    Vi har lämnat lucy ca tre timmar ett par gånger, var jobbigt första gången, nu känns det lugnt att lämna till mina föräldrar men saknar henne gör man ju. Om man kan och det känns ok tycker jag det är bra att få lite egentid som par så man inte glömmer bort sig själva, men det är ju lätrare sagt än gjort ibland.
    För oss lär det dröja innan vi gör något tillsammans utan barn. Vi har ju tre till barn förutom Tage. De två stora bor här på halvtid och min dotter bor med oss nästintill heltid. Så vi brukar känna oss som barnfria då det bara är vi två och Tage hemma ;)
  • snö 81

Varannan vecka är min mans pojkar hos oss, och två nästan-tonåringar äter rätt mycket. Och som om inte det vore nog så har dom en kompis här varenda jäkla helg som bor en bit bort vilket innebär att han ska äta både lunch OCH middag här. Min man säger varje gång att det är ok, men jag kan tycka att nån enstaka gång vore ok, men inte varje jäkla gång!!!

Usch vilken bitterfitta jag känner mig som ;)

• snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-14 15:22:52 följande:
    Förstår dig! Vi har ett ganska barntätt kvarter (23 barn under 10år) och det är ungar och springer här hela tiden. Än så länge är ju barnen små så det är inte tal om att stanna och äta mat och så men ändå.. jag är definitivt ingen barnmänniska så jag blir fruktansvärt obekväm med att ha en massa barn här. Mina egna barn avgudar jag förstås men andras barn tycker jag oftast är odrägliga.. :P
    Så känner jag med - mina egna är underbara och andras ungar är hemska.

Barn på kvarteret kan jag ta för dom stannar sällan länge. Men "barn" från andra sidan stan stannar typ 10-12 timmar som regel :(
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-14 19:42:31 följande:
    Jag ser verkligen INTE fram emot mensen. Men nu har jag inte ens slutat blöda helt efter förlossningen än så jag hoppas mensen håller sig borta ett tag. 7v med binda nu plus penicillinet jag ätit. . kan ju onekligen säga att fiffin skulle må bra av att slippa mensen ett bra tag och få vädras;)

Jag har ju p-ring utskrivet så jag kan börja med när som helst men jag vet att börjar jag med det nu så kommer jag få mens under uppehållsveckan så jag tror jag skippar ringen tills mensen kommer igång av sig själv.

Nu har det som sagt gått 7v sen förlossningen, sambon börjar nämna att han längtar tills vi kan ha sex igen (han pressar mig inte på något vis, lika bra att tillägga det;) ). Jag längtar väl också, mest för att få den närheten till honom igen. Men jag känner mig samtidigt så feg. Jag sprack ju inget så det är inte någon smärta jag är rädd för. Känns bara fruktansvärt fel på något vis.. är rädd att vara lika tight som en ICA-kasse ungefär, rädd att det inte ska vara som förut. Minns inte att jag ens oroade mig för något sånt efter förra förlossningarna.
    Jag tycker att det är stor skillnad från ett barn till två. Efter dottern kände jag mig som vanligt, men nu är det verkligen fladdrigt där nere ;) Min diplomatiske man säger att det knappt är någon skillnad, men jag fattar ju själv att han säger så för att vara snäll och inte ge mig dålig självkänsla kring sex.
  • snö 81
    Lavish skrev 2015-05-14 20:18:14 följande:

Får man ha p-ring när man ammar? Förra gången sa dem till mig att man inte får det, och den här gången är vi pratade om det sa jag "p-ring är ju det som fungerat bäst men det går ju inte om jag ammar så ..." och hon sa inte emot och la inte fram det som förslag? Hade ju varit mycket bättre än staven smile4.gif  

"P-ring ska inte användas under de första sex veckorna efter att man fött barn. Det beror på att det då finns en ökad risk för blodpropp. Därefter går det bra att använda p-ring oavsett om man ammar eller inte"

Kopierat från 1177 - går alltså alla tiders!!
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-05-15 00:09:06 följande:

Vi hade vänner över som barnvakt i lördags och var på 40-årskalas. Första gången vi lämnade W! Det gick kanon och jag var toktaggad över friheten att få vara vuxen på fest, äntligen! Hade med pumpen och skulle pumpa på toan kl 22. Satte mig tillrätta och skulle precis börja när jag inser det uppenbara - den är ju för tusan elektrisk och behöver ett eluttag! Kände mig som ett pucko men hittade sedan ett eluttag i garderoben på festlokalen, så där kunde jag gömma mig bakom ett draperi och min man skulle hålla vakt. Han var värdelös - höll på med Facebook i mobilen och släppte förbi fem av fem. Och där stod jag med tratten på tutten. Jaja...

Hahaha, vilken bra dörrvakt ;)
  • snö 81

Idag är jag ensam med alla 4 barn plus kompis till de äldsta. Så det är 12, 10, 5, 2 månader + 13 år. Och om en stund vill alla dessa barn ha lunch, livet är ju för underbart!! :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?