Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vikkan333 skrev 2015-05-11 10:59:59 följande:
    Tack!

Ibland funderar man om man är ensam. Hur gammal är din nu?
    Han är 8 veckor. Hoppas han blir mer nöjd att ligga själv och "leka" lite längre stunder snart.
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-05-11 17:37:36 följande:
    Hehe bästa städtipset - bjuda hem någon.
    Ja, det är väl aldrig så städat och fint hemma som när man ska få besök :)
  • snö 81

Då var efterkontrollen avklarad då, med förvånansvärt gott resultat. Helt oväntat!

Mina" slamsor" som hänger ut ur fiffin var helt normala efter en förlossning, alltså bara ett problem rent kosmetiskt. Hon sa att det är ju en hel del runt öppningen som såklart kan ge problem, men det var inte framfall. Om det skaver eller ger problem vid sex kan man plastikoperera, men annars var det ok. Jag glömde fråga om det som ser ut som bristningar bakåt rumpan, men hon sa inget så då är väl det också normalt :)

Knipet som jag haft så jobbigt med och som jag inte alls tycker funkar fick också väl godkänt (?!) men jag får såklart inte sluta knipa bara för det.

Och slutligen så satte hon in en kopparspiral så då behöver vi inte oroa oss för syskon.

• snö 81
    SvanE skrev 2015-05-11 20:46:58 följande:
    Åh så skönt att det inte var något tok som hade missats! Fick boka av min tid så måste få tid att boka in en ny så man (förhoppningsvis) också kan bli godkänd :)
    Ja, det var obeskrivligt skönt!!
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-05-11 22:15:24 följande:
    Jag funderar mellan spiral (med hormon) och p-stav, men är rädd att spiralen ska göra ont att sätta in, va ju ganska nyss det var en del action där nere så att säga :P tycker du det gjorde ont under tiden/efter den sattes in?
    Tidigare när jag satt in spiral har det gjort rätt ont när dom sätter fast tången på livmodertappen. Men där jag går nu bedövar dom fiffin :) Hon satte in ett instrument som höll upp allt så hon kom åt tappen och sen sprutade hon in bedövningsgel så det kändes ingenting, alltså verkligen ingeting!!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-05-11 21:51:41 följande:
    Skönt att det gick bra.

Oj har du redan fått spiral!? Här sätter de inte in det förrän 3 månader efter fl. Alltså efter midsommar för min del.
    Varför??? Fick det insatt även på förra efterkontrollen efter dottern.
  • snö 81
    Vikkan333 skrev 2015-05-12 10:12:36 följande:

Hoppas alla som haft en tuff natt för lite vila på dagen och en bättre natt inatt.

Här överraskade lillasyster med att sitta nöjd i babysittern imorse så jag hann duscha, tvätta håret, tvätta ansiktet och borsta tänder! :D

Jag blir inte så trevlig på hormoner så här blir det nog maken som får knippsa. Vi har ju tre barn nu så det borde ju vara klart, även om allt blir så definitivt.

Sen vill jag slå ett extra slag för appen mammamage. Jag har äntligen tagit mig till nivå två och det är lite roligare. Men framför allt tror jag på den och det är en sån kort tid att tom jag hinner göra övningarna (även om jag ibland får dela upp dem).

Har även hört att på mammaträningen här så rekommenderar de den.

Vi ska inte heller ha fler barn, men kopparspiral ger mig några år att komma till skott med sterilisering. Men hos oss blir det jag som gör det, jag vill känna att jag har kontrollen.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-12 14:07:50 följande:
    Jo jag har läst en del om det men det hjälper ju tyvärr inte mot mina dryga menstruationer :( 15 dagar med mens och 7 dagar utan är inget jag vill tillbaka till (även om jag hoppas att graviditeten ska ha rättat till det problemet).

Jag har fått p-ring utskrivet idag så jag kan hämta ut "när jag känner mig redo" ;) det är ju värt att prova igen, kanske funkar bra den här gången.

Annars gick efterkontrollen bra.. kändes skönt att få prata igenom förlossningen och så.. fast jag skulle nog behöva prata igenom det mer, kanske med någon kurator. Mår fortfarande ganska dåligt efter förlossningen och har en jobbig oro som förföljer mig nu sen dess.. får se om det är något jag vågar ta upp på bvc, har inte det största förtroendet för dem nämligen tyvärr:(
    Googlade på p-ring eftersom jag inte hade en aning om vad det är. Måste vara det enda preventivmedel som jag inte hade koll på :) Låter himla märkligt att ha en ring uppkörd i fiffin, men jag har ju en liten plastpryl med koppartråd på i livmodern så ;)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-12 15:22:43 följande:
    Haha ja jag har ju som sagt haft p-ring förut så jag tycker inte alls det är så märkligt. Kände inte av den alls, inte vid sex heller. Kopparspiral däremot kände jag av när vi hade sex.. så för mig känns den mer konstig att ha i kroppen:P
    Jo, jag har också känt av spiral vid sex tidigare, men bara nån enstaka gång så det funkar ändå bra.
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-05-13 11:13:06 följande:
    Jag började också med mammamage igår. Kör man flera omgångar per dag eller en om dagen?
    Jag började också med mammamage igår och körde ett pass, men hade lätt kunnat köra tre pass så lätt som det var.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?