Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-04-28 12:49:24 följande:

Usch och fy vad jag känner mig nere idag. Sömnbrist, stressat hela förmiddagen, Selina är trött och kommer inte till ro och är därmed väldigt klängig, försöker hålla humöret uppe för dottern som fyller år, sambon har nyss åkt till jobbet och blir borta till halv ett inatt, tårtan blev misslyckad..

.. och precis när jag får Selina att somna vid bröstet dundrar grannbarnen in genom huset med leriga skor och undrar om dom inte får hååålla den söta bebisen. Jag som är så töntig att jag mår dåligt när någon annan än jag själv eller sambon håller henne har ju absolut INTE lust att en femåring jag knappt känner ska ta henne när hon sover. Vilken surkärring jag är idag:(

Jag tycker det är nog jobbigt när syskonen vill hålla Tage så jag förstår om du inte har lust att halvt okända ungar från gatan ska hålla i henne.

Hoppas dagens nedgångar kan vända lite och få ett bra slut. Tårtans utseende är det nog bara du som bryr dig om, dottern är säkert lika glad ändå!
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-04-28 14:19:57 följande:

Varit på efterkontroll med blandat resultat!

Positivt är (vad jag redan visste) att jag definitivt inte har tecken på förlossningsdepression och att allt ser bra ut down under. Kniper funkar super.

Negativt är att magmusklerna är fortsatt delade och nog kommer fortsätta vara det resten av livet då... Vilket innebär att jag aldrig kommer få helt platt mage igen. Trist, men sådant är livet! Men vad som skrämde mer är att det gjorde riktigt ont att bli undersökt trots toppen BM. Hon sa att det är normalt när man helammar (torra slemhinnor) och att det också är ärrvävnaden som känns.. Att det blir bättre. Men jag oroar mig ändå för sex i framtiden... Jag vill ju, men känns som det kommer dröja innan det inte gör ont!

Kollade barnmorskan magmusklerna?! Det har jag aldrig hört att dom brukar göra.
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-04-28 15:29:25 följande:

Oj vad Vilgot sover gott ute. Jag la ut honom i vagnen vid 11-tiden och nu vid 15 tog jag in honom för mat. Han hade nog somnat om iaf jag låtit honom vara i vagnen men tyckte det var bäst att passa på att ge honom lite mat När han ändå vaknade till lite grann. Igår var det likande och då la vi honom i nytt i vagnen för en promenad och då somnade han återigen efter 30 minuter och sov tills jag tyckte det var dags att gå in vid 17-tiden.

Tage sover också jättebra ute i vagnen. Man behöver bara ställa ut vagnen så sover han inom några minuter - och han sover lääänge. Väldigt skönt eftersom man inte alltid har lust att gå på promenad när han ska sova.
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-04-28 16:34:57 följande:
    Vilgot kan ligga vaken en stund innan somnar men han verkar alltid så nöjd ändå. Idag tog det knappt en halvtimme innan han somnade utan att jag behövde dra vagnen. Sover han inne vill han alltid ha närhet så skönt att kunna lägga honom istället för att bli "fast" med en sovande bebis i knät.

Låter du Tage sova ute även om vädret inte är så bra? Hittills har jag bara ställt ut vagnen i bra väder men eftersom han ligger skyddat i vagnen borde han lika väl kunna sova i den i dåligt väder.
    Han ligger ute i alla väder, förutom när det typ blåste storm och vi inte kunde hitta lä för vagnen någonstans.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-04-28 23:38:04 följande:
    Kan du (och ni andra) knipa av kisstrålen? Det kan inte jag! Men jag hade bra knipteknik i alla fall, så det är väl bara att fortsätta träna. Undersökningen gjorde inte ont alls, och vi har även haft sex en gång utan att det gjorde ont. Hurra! Jag hade skitont flera månader under graviditeten, men det visade sig bero på svamp. Så jävla onödigt...

Är det lätt att känna en muskelseparation? Jag kan inte känna någon glipa, men det är rejält med fett i vägen också. Jag visste inte ens att BM kollar sånt, det var ju bra!
    Jag kan knipa av strålen när hag kissar, men övrig knipning känns sådär. Jag försöker allt jag kan, men det är som att jag inte orkar. Men jag hittade ett bra träningsprogram på 1177 när jag googlade så nu ska jag bara få in som rutin att göra det.
  • snö 81

Jag och en kollega har varit hos en tredje kollega idag på mammafika :) Vi var nämligen tre på jobbet som var gravida samtidigt och vi hade alla BF inom en månad. Deras barn föddes i slutet av februari och Tage i mitten av mars så dom är rätt jämngamla.

Det var första gången jag var iväg på nåt sånt, annars har vi mest varit hemma och så har folk kommit förbi på fika.

• snö 81
    Madelia skrev 2015-04-29 14:20:57 följande:
    Den heter knip. Det var väldigt länge sedan jag laddade hem den efter att de pratade om den på typ Nyhetsmorgon, men jag har för mig den kostade typ 7 spänn eller nåt sånt.
    Var bara tvungen att ladda ner den! :) 9kr kostade den i AppStore
  • snö 81
    Madelia skrev 2015-04-29 14:20:57 följande:
    Den heter knip. Det var väldigt länge sedan jag laddade hem den efter att de pratade om den på typ Nyhetsmorgon, men jag har för mig den kostade typ 7 spänn eller nåt sånt.
    Valde träningsprogram 2 och det gick väl rätt bra att knipa 6 sekunder 6 gånger, men sen skulle man knipa 60 sekunder och där är jag inte riktigt än kände jag :-/
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-04-29 18:18:35 följande:
    Jag blir nojig när det är dåligt väder men ska försöka skärpa mig då han sover som sagt bra ute. Idag kom värsta hagelskuren men han fortsatte sova så det märks att det bara ligger hos mig. Tog dock in vagnen medan det haglade men ställde ut den igen när det slutade med regnskyddet på. :)
    Jag är ju oftast ute och går i alla väder också. Sen så har jag vagnen under tak när den står ute. Det enda jag är lite rädd för är sol och värme - det är nog det enda som kan bli farligt.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-04-30 16:25:43 följande:

Va tyst det var här idag!? Hur har ni det alla busy mammor? Själv har jag en skön och lätt bebisdag. Lite märkligt, enligt wonder weeks appen ska han vara inne i en mörk fas... Men tycker han känns gladare och mysigare än innan...

Jag har haft fullt upp hela dagen typ. Var på en riktig långpromenad i solen idag. Promenerade ner till stan och gick och fikade med min pappa. Tage kräktes ner hela sin body + byxor och mamman hade såklart inget ombyte med till den lilla sonen så det var bara att gå på Lindex och köpa en ny outfit :)

Nu blir det strax majbrasa nere vid stranden här hos oss.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?