Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-05-09 21:59:24 följande:
    Jag är lite osäker, men som jag förstått det ska man kunna känna det själv om man ligger och gör sig redo att göra en situp. Att man får in fingrarna mellan musklerna ovanför naveln. Mina verkar vara okej.
    Min mage verkar också vara ok, alltid något! :-/
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-05-09 22:58:39 följande:
    Nämen det är ju inte säkert att det är permanent. Jag var gråtfärdig efter att jag hade googlat, jag hatar verkligen att det anses NORMALT med såna skador, att ens innanmäte kan komma ut och skava mot underkläderna så man blöder. Det är ju helt jävla sjukt.

Men barnmorskan lugnade mig. Det tar tid för kroppen att komma tillbaka. Och det verkar ju finnas hjälp att få (ringar att stoppa in, och operation om man är färdig med barnafödande).

Känns ditt likadant hela tiden? Mitt är lite olika, dels från morgon till kväll, och dels från vecka till vecka.

Om du har andra skador kanske det är de du känner, typ att det skaver och blir svullet så det känns sådär. I så fall kanske allt ordnar sig på ett enkelt sätt bara de löser "köttslamsorna".
    Mitt känns typ hela tiden, det är därför jag har så svårt att jobba med knipet. Jag blev också helt deppig av att googla. Läste också om ringar och operation, men ringarna gjorde väl ett sexliv typ omöjligt så det kändes som en lösning för äldre kvinnor. Operation känns som nåt för mig för fler barn ska vi inte ha nu, vi har ju totalt 4 st med barnen vi har sedan innan :)

Det sjuka i detta NORMALA är att jag nästan vill ställa in efterkontrollen för att jag tycker det känns pinsamt att lägga mig i gynstolen och visa hur jag ser ut...
  • snö 81
    KarinIngrid skrev 2015-05-10 08:49:35 följande:

Åh inatt hade vi bästa natten hittils!

Julian somnade kl 22 och vaknade 02 för att äta!! Sov alltså hela fyra timmar i sträck!!!

Somnade om igen 03 och sov till 5:30

Var vaken till 7 och somnade då om igen fram till 8:30

Underbart att äntligen få sova lite mer än en timme i stöten tycker mamma!

Åh så härligt!!!

Vi hade den sämsta natten hittills. Tage brukar sova mellan 5-6 timmar första passet, men inatt sov han bara 3 timmar och vaknade första gången redan vid midnatt. Efter det var han typ halvnaken tillhan ville äta nästa gång vid 03.30. Efter det var det typ kört. Men vi var ute på en massa ärenden så han sov alldeles för mycket på dagen.
  • snö 81

Jag vägde mig förresten igår och stod på +-0 från förra veckan. Känns helt ok ändå eftersom jag hade tappat 1.6 kilo vid förra vägningen, så en 0-notering nu är ju ändå ok. Har dock åkt på en ny förkylning igen så promenaderna blir nog lidande några dagar nu :(

• snö 81
    Lavish skrev 2015-05-10 11:04:50 följande:

Usch vad orolig jag blev när jag läste om det där med framfall. Önskar nu att jag stått på mig och krävt en undersökning på efterkontrollen.

Ibland känns det lite skavigt när jag går långt, typ som att en luftbubbla vill ut eller nått. Tycker inte jag haft så mycket problem, men å andra sidan har jag inte haft sex än och inte har jag tittat med en spegel heller. Tror inte ens jag har någon liten spegel som man kan göra det med. Fast knipa kan jag ju. Och förra gången kändes det som hela underlivet var på väg ut i flera veckor efteråt och det blev ju bra sen. 

Hoppas verkligen att det går tillbaka av sig själv för er som drabbats iaf. Naturen är fan grym alltså. Det är ju sjukt att man ska drabbas av så mycket skit bara för att man får barn, och själv känner jag mig rätt bitter över att det är vi kvinnor som får betala "priset" för barnen medan karlarna får barn utan något av eländet. Även utan "skador" så är jag tigerrandig, slapp, och tuttarna ser verkligen inte ut som dom gjorde före första barnet, i mycket negativ bemärkelse... 

Ja, igår när jag satt och googlade på framfall kände jag mig jäkligt bitter över att vi kvinnor får ta hela smällen. Vi går upp i vikt, tänjer ut huden ibland med bristningar som resultat, brösten blir slöa och slappa och underlivet blir totalpaj om man har otur. Männen har lite skönt sex och sen är det klart!

På tal om det där nere så har jag inte behövt spegel när jag kollat, men jag är ju överrörlig i kroppen så jag kanske är ovanligt vig?! :)
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-05-10 11:15:58 följande:
    Gjorde det nyss och jag kan kanske ha en separation där, vet inte... Va ca 2 fingrar mellan kanterna när jag inte spänner
    Om man har separerade magmuskler ska man göra speciella övningar till de går ihop. Om man kör vanlig magträning kan man förvärra det och då kan det tydligen vara kört att få till sen.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-05-11 08:05:52 följande:

Någon mer än jag som fortfarande kissar en hel del på nätterna? A och C är ju ändå 8 veckor snart så det borde inte vara vätska sedan graviditeten tycker man. Tror någonstans att jag "vant" kroppen vid att kissa dygnet runt så nu när tjejerna äter på nätterna (två ggr) så behöver jag alltid kissa och det är rejäla mängder också. Skumt detta!

Jag kissar också båda gångerna som Tage äter på natten. Har också tyckt att det är lite skumt då jag i vanliga fall endast kissar på natten om jag druckit väldigt mycket te eller liknande på kvällen.
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-05-11 09:45:17 följande:
    Jag läste det! Skaffat mammamage appen, lätta övningar som inte tar så lång tid :)
    Perfekt! Jag passar på att träna mina inre magmuskler när jag kniper, det ska ju vara bra att börja med efter en graviditet.
  • snö 81
    Vikkan333 skrev 2015-05-11 10:34:47 följande:

Hua, här har vi haft en småjobbig natt med uppvaknande varje/varannan timme och Liv skriker som att jag gör illa henne. Nu sover hon iaf i bärselen och jag hoppas på en gladare tjej idag.

Nu ska jag sätta fart med alla sysslor +göra mig mindre skräckinjagande så jag är redo för promenad senare idag. :)

Hur hinner ni andra? Ligger era bebisar snällt, jollrar och myser själva medan ni duschar/städar/borstar tänder?

Jag känner att jag inte alls hinner med mig själv! Ser mest ut som något katten kräkts upp... (Hoppas det vänder snart)

Nej, min bebis ligger inte snällt och jollrar när jag ska göra saker, han måste vara den mest missnöjda bebisen någonsin :) Han kan skratta och prata en minut och sen nästa minut så skriker han. Vissa dagar kan han ligga i sitt babygym och vara nöjd en lite längre stund och vissa dagar blir han sur direkt han läggs ner. Tycker mest jag går och bär runt på honom i famn eller sele. Eller så sover han :)
  • snö 81
    Vikkan333 skrev 2015-05-11 12:10:25 följande:

Tack för alla svar! Nu känns det lite bättre. :) jag vet ju att det är såhär men ibland tror man att alla mammor är superfixade och springer och lunchar på stan medan man själv är glad för en ansiktstvätt och tandborstning! :)

Ibland brukar jag komma på mig själv att det var flera dagar sedan jag duschade, så jag är minsann inte så fräsch ;) Min man däremot hinner duscha varje dag...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?