ebe91 skrev 2015-05-24 22:03:38 följande:
Alltså, vi har ganska bra rutiner som är samma de flesta dagar. Vaknar 9 och leker då i babygymet till kl 10:30/11:00. 11-13 sover han i vagnen. 13-14 åter lek/träning av nacke osv. 14-14:30 brukar han vila i min famn, sen lek/träning till ca 16. Sen sova 16-17, vara vaken till typ 19, sova 19-20 o sen somnar han för natten vid 21/22-tiden. Visst, det kan diffa 30 min hit eller dit men i stort sett ser våra dagar ut så. Sen om vi gör ngt speciellt så skiljer de sig mer, då han ex gärna sover då vi åker bil/går med vagn och gärna är vaken då vi är o hälsar på hos någon.
Det där låter som när dottern var liten - superbra rutiner och lek mellan varje sovpaus. Jag kunde göra annat när hon låg på golvet och lekte.
Nu har vi rätt bra rutiner, men en mycket mer missnöjd bebis som mest vill vara i famnen hela tiden. Han kan ligga en liten stund på golvet eller i babysittern, men då måste man sitta med honom och leka. Sen har vi ju dessutom tre andra barn som behöver uppmärksamhet så det finns inte alltid tid att sitta på golvet och leka med bebis.
Som grädde på moset har vi dessutom total kaos här hemma. Vi bytte ju kök precis innan Tage kom och nu två månader senare har vi upptäckt en jättestor vattenskada. Vi har fått stopp i avloppet så avloppsvattnet har tryckt upp under golvet längs med hela köksinredningen. Vi har nu fått montera bort alla nederskåpar och börjat såga upp golvet. Så vi kommer ha ett gigantiskt hål i golvet och totalt obrukbart kök heeela sommaren. Just nu är det jättelätt att hålla sig för skratt här hos oss...