Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag hade förresten vägningsdag igår och kan bara konstatera att det står stil. Vägde 66.6 för två veckor sedan, 66.1 förra veckan och 66.0 nu igår. Undra om det är avsaknaden av promenader den senaste tiden som är boven i det hela?!

• snö 81
    Lavish skrev 2015-06-09 09:54:43 följande:

Ja här blir det inte mycket sömn. Linnea har aldrig ätit mindre än 5 ggr per natt förutom den kvällen när hennes pappa gett henne ersättning innan läggning, men nu är det nog snarare 10 än 5. Allra minst en gång i timmen men oftast mer. Dessutom har hon börjat bajsa på natten igen. Tror hon är dålig i magen för bajset är grönt och slemmigt. 

Den här veckan jobbar inte sambon natt som han annars gör, och sen har sonen börjat komma in på natten igen. När dom kommer in och går upp vaknar jag och bebis, varje gång bebis vaknar vaknar sonen, och kommer sen inte till ro utan ligger och babblar och kastar sig av och an så att inte jag eller bebisen heller kan somna om. Suck, inte så pigg idag. 

Usch, ingen rolig natt :(
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-06-09 10:55:34 följande:
    Fy vad jobbigt! Förstår inte hur du fungerar efter såna nätter. Jag har sån jäkla tur med nattsömnen.
    Vi har också tur med nattsömnen, men jag är ändå trött! Längtar efter att få sova ostört igen :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-06-09 11:01:17 följande:

Vägde mig imorse och har gått ner 0,5kg sen förra veckan. Jag har ungefär 4kg kvar till inskrivningsvikten, det känns bra! Men det är MYCKET extra fett på magen, så jag måste ha tappat en hel del muskelvikt.

Jag gjorde lite försiktiga rumpövningar igår, och känner ingenting varken i underlivet eller i rumpan, så jag vågar nog ta i lite mer nästa gång. Tänkte försöka köra måndag, onsdag, fredag. Men utan några krav på längd och intensitet än så länge.

Jag har 1,5 kg kvar till inskrivningsvikten, men samma som du - bra mycket mer fläsk på magen än motsvarande kilon :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-06-09 11:17:42 följande:
    Jag har också ca 4 kilo kvar. Jag ska väga mig i morgon. Sen viktutmaningen drog igång så har jag tappat 3 kilo, så jag har misslyckats om jag inte tappar två kilo på en vecka nu. Men jag har varit sjuk i fem veckor och gjort kanske fem promenader totalt på fem veckor så där har jag nog en stor anledning plus att vi haft tårtkalas varje helg den senaste tiden. Men idag började jag om med mitt nya liv. Nu ska jag kapa bort godis, glass, fika och mackor. Bara min förkylning försvunnit så ska jag släpa mig iväg gymmet.
    Jag har tappat 5.5 kg sedan jag började väga mig, men det var ju strax innan vi drog igång utmaningen. Jag har som sagt 1.5 kg kvar till inskrivningsvikten, 2.5 kg kvar till vikten vid plus och ca 7-8 kg kvar till jag når min optimala vikt.
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-06-09 16:36:06 följande:

Nån mer bebis som börjat dregla?

Verkligen!!! Tage dreglar och gör salivbubblor hela tiden. Händerna är i munnen all vaken tid och det bidrar ju också. Har tänkt att han skulle hitta tummen då min man, hans bror och min mans två äldre barn allihop varit tummsugare, men han verkar inte fatta att man kan suga på den. Nappen är han inte heller speciellt förtjust i
  • snö 81
    Lavish skrev 2015-06-10 13:53:44 följande:

Idag gick jag förbi barn och föräldrar på väg till sommaravslutning på min morgonpromenad. Glada, finklädda föräldrar och mor och farföräldrar. Sura tonåringar i T-shirt och shorts. 

Det kommer vara vi och våra små innan vi vet ordet av.

Måste säga att tråden "85:a och mormor" inte gör underverk för min åldersnoja (är 85a)

Oj, jösses!! Jag är 81:a så jag skulle då alltså ha varit mormor i 4 år om man jämför, haha
    En kollega till mig blev mormor vid 39 och DET tyckte jag var ungt. Hon var 19 år när hon fick barn och hennes son 20 år, så det är egentligen inget jättekonstigt.
  • snö 81
    Lavish skrev 2015-06-10 13:53:44 följande:

Idag gick jag förbi barn och föräldrar på väg till sommaravslutning på min morgonpromenad. Glada, finklädda föräldrar och mor och farföräldrar. Sura tonåringar i T-shirt och shorts. 

Det kommer vara vi och våra små innan vi vet ordet av.

Måste säga att tråden "85:a och mormor" inte gör underverk för min åldersnoja (är 85a)

Oj, jösses!! Jag är 81:a så jag skulle då alltså ha varit mormor i 4 år om man jämför, haha
    En kollega till mig blev mormor vid 39 och DET tyckte jag var ungt. Hon var 19 år när hon fick barn och hennes son 20 år, så det är egentligen inget jättekonstigt.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-06-10 23:00:30 följande:
    Jag hade också skrikande bebis så därför jag missade. Men på slutet satt pappan bredvid en liten tjej och tränade handen och sa att de gjorde det 4-6 gånger om dagen.
    Jag såg hela, men tyckte slutet var märkligt. Det framgick inte om flickan var förlamad i armen eller om det "bara" var något med att axlarna hade fastnat, nåt som liksom skulle gå till sig?!?
    Fruktansvärd historia iaf och det hade såklart kunnat hända var som helst, men att föda barn på ett ställe utan intensivvård/akutvård känns inte lika säkert i min värld. Framgick det förresten om dom kunde utföra kejsarsnitt på plats eller sätter dom kvinnor i ambulans om ett kejsarsnitt behövs??
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-06-11 11:01:53 följande:

Idag åkte första plagget i stl 68 på, och jag vill bara gråta... Vart tog min lillplutt vägen? Har dock insett att h&ms kläder är minimaliska, lindex små, name it är nog rätt normal och kappahl skitstorta (på lilleman iaf)! Men föredrar nog name its kläder ändå, så strechiga och sköna. Finns både mer stilrena och lite mer lekfulla kläder. Beställde 6 bodys från deras hemsida igår då märket annars bara finns i grannstaden :) skulle dock behöva heva mig upp på stan för att köpa lite fler byxor, har väldigt många jeans till han men tycker mer om mjukisar, och hittills har jag älskat lindex byxor :)

Ja HM är miniatyrsmå i storleken, men för oss är Lindex störst i storleken och Newbie lite mindre. Name It tycker jag är väldigt olika, vissa plagg är ohyggligt smala i modellen. Bäst just nu tycker jag att Åhlens är bäst eftersom dom har dubbelstorlek 62/68, det är lite stort men funkar ändå. Sitter lite löst och ledigt bara.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?