Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-06-11 10:12:15 följande:
    Ah okej, skönt att hon överlevde i alla fall, men det är väl förbannat märkligt att de inte hade koll på om mamman andas eller inte, och att EN i personalen uppfattar att mannen signalerar att något är fel, men ingen gör något.

Jag hörde inget om kejsarsnitt, och det är väl inte SÅ ovanligt att det blir ett akut-/urakut snitt? Nej fy fan, jag hoppas alla som väljer BB tänker på att kolla hur det är med akutresurser. Som de sa igår så handlar det inte bara om hur lång tid det tar att ta sig till akutvård, det handlar även om att personalen inte har en chans att få den vana och träning som krävs för att kunna hantera akutsituationer på rätt sätt.
    På slutet intervjuade dom en man som var psykolog och föreläste mycket om kognitiv fixering - att man fastnar i det första stora "problemet" som inträffar och missar annat som händer runtomkring. Alltså var alla helt inställda på att hjälpa barnet så även om pappan sa att något var fel och någon även såg det så fastnade dom rent kognitivt i att få ut barnet.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-06-11 13:12:36 följande:

Vi har fortfarande 56 på många klädplagg, nån pyjamas är i 50 också (trots att hon är rätt lång). Det mesta har jag dock börjat byta ut till 62 nu och något enstaka plagg i 68. Det hon ska ha ikväll på skolavslutningen är i 68, det ser lite väl stort ut men det var så sockersött att jag inte kan låta bli;)

Tycker det är trist att inte alla plagg är likadana i storlekarna. Det vore så mycket lättare när man ska plocka bort för små kläder och plocka fram större. Då vet man att är ett plagg i 56 för litet så kan man plocka bort ALLT i 56 och är ett plagg i 62 lagom så behöver man bara titta på lappen i plaggen för att veta vilka som passar. Nu måste man istället hålla upp plagget och GISSA om det är en bra passform och så kanske man missar att använda något fint plagg för att dom hinner växa ur det.

Selina har som sagt 50 på nåt plagg som sitter bra än medan nån body som varit i 68 varit för liten. Sjukt!

Samma för oss - Tage har en body i 56 som fortfarande passar, men en annan body i 62 (Newbie) där ärmarna är för korta. Att det ska vara så olika?!
  • snö 81
    Lavish skrev 2015-06-11 12:32:25 följande:
    Det är nog ingen idé att gå och köpa shorts till sådana små ben, tunna långbyxor eller bara body blir fint. Om man nu inte ser några små shorts som är så söta att man bara måste ha då.

Shorts köper jag till min äldre son av helt lömska skäl. Han skrapar sönder sina byxor på knäna hela tiden, när han har shorts lär han sig att man inte kan krypa runt på knäna på asfalt... 

Jag tycker det är skillnad på materialet mer än märket. I bodysar så kommer dom antingen i ett tunt väldigt stretchigt material som jag tycker är bäst. Då kan dom se små ut men stretchar sig väldigt mycket och går att använda länge, tycker tryck brukar hålla bättre på det med. Men mer är i ett tjockare, grövre material som inte är lika stretchigt. Efter ett par tvättar utan mjukmedel är det stumt och hårt och sträcker nästan inte ut sig alls. Antagligen är väl det senare nästan ren bomull medan det förra har mer av nått stretchigt syntetmaterial i sig... 
    Jag gillar också bodys i det mer stretchiga materialet. Dom känns mjuka och sköna och håller passformen mycket bättre än dom i ren bomull.
  • snö 81

Tage fick sitt 3-månadersvaccin idag och det var tydligen ingen trevlig upplevelse. Han har varit jätteledsen hela eftermiddagen och kvällen. Han brukar vara jöttesurrig på kvällarna innan han blir trött, men ikväll är han helt tyst :(
    Vikten går stadigt uppåt - 6570 g och 63 cm lång. Ingen liten kille längre :)

• snö 81
    SvanE skrev 2015-06-12 10:57:59 följande:
    Min barnmorska sa till mig på efterkontrollen : det kommer nog inte vara skönt, var beredd på det. Använd olja eller liknande men det blir bättre sen. Sen rekommenderade hon att jag när jag börjar med p-piller igen skulle skippa mensen till efter sommaren för att det blev så mkt bekvämare att inte blöda under sommaren. Tyckte hon var ganska skön som sa så.
    Sexet var inte så trevligt första gången, var mest för sambons skull men det blir bättre :)
    För mig kändes det inte alls obekvämt första gången. Men jag varken ammar eller sprack vid förlossning så det kanske är därför?!
    Vi hade ju sex första gången efter 11 dagar tror jag det var. Efter det har vi väl sen haft det 1-2 ggr/vecka... Så det känns skönt att "vara igång" ;)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-06-12 12:28:25 följande:
    Men wow, 11 dagar? Jag känner mig som sagt inte alls redo än och det har gått 11 veckor.

Jag har ju inte ont men jag tror att jag är RÄDD för att det ska göra ont. Och så tanken på att senast det var något där inne så var det en stor bebis på väg ut. Och rädslan för att SAMBON inte ska tycka det är bra nog, att det ska vara slappt som en ICA-kasse (ursäkta uttrycket). Och så inte minst att det känns fel att "hålla på med sånt" när vi har en bebis. Hon sover ju sällan om hon inte ligger i min famn så då ska man passa på när hon ligger nöjd i babygymmet och det ger mig dåligt samvete att hon ska ligga där medan vi har sex, även om det inte är sämre än om hon ligger där medan jag dammsuger tex.

Egentligen är det väl en spärr för mig tror jag. När vi väl fått till det första gången känns det nog bättre:)
    Jag hade kunnat hoppa på min man redan på BB om det inte hade varit opassande :)
    Jag känner mig också osäker på hur det ska kännas för honom, men det hade jag inte från början, det är något som kommit med tiden. Jag känner själv att det är stor skillnad om jag jämför efter att jag hade fött min dotter och jag har försökt fråga min man, men han är diplomatisk :)
  • snö 81
    Lavish skrev 2015-06-12 14:15:19 följande:

Vi har testat en gång för typ en vecka sen. Köpte glidmedel för första gången i mitt liv, för förra gången hade jag ont länge efter, tog 8 månader innan det alls gick och då kändes det fortfarande. Senare har jag förstått att man kan bli torr av amning som bidrar till obehag. Så därför använde vi glidmedel.

Tja det gjorde inte så ont men kändes heller inte så mycket. Obestämd Gjorde mig rätt nervös, kan ju ha berott på glidmedlet men nu har jag iaf köpt sådana där knipkulor för säkerhets skull. Fick lite intrycket av att sambon också märkte det, men han erkänner det isf inte och verkar åtminstone lika sugen som vanligt så helt meningslöst kan det inte ha varit hoppas jag. 

Samma här, mannen är lika sugen som vanligt även om jag tycker mig märka att det inte känns som innan. Men så länge han vill så tänker jag att det kan ju inte vara helt illa ;)
  • snö 81

Vägningsdag idag - 64.6 kg och då alltså 200 gram kvar till inskrivningsvikten :)

• snö 81
    snö 81 skrev 2015-06-13 09:30:07 följande:

Vägningsdag idag - 64.6 kg och då alltså 200 gram kvar till inskrivningsvikten :)

Och det var -1,4 kg sedan förra veckan
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-06-13 14:37:12 följande:
    Ja men precis, den mängden tid man hade då man satt å väntade på att bebisen skulle komma är ju som över. Nu har vi alla en ny människa att lägga sin tid på! :D

Måste lätta på trycket i hjärnan och förutsätter att det inte kommer ut nåt, trots att jag inte är direkt Anonym här. Kör en chansning att inte nån utomstående går in i vår grupp och läser. Det är nämligen så att jag har haft otroligt mycket mensvärk idag. Och lite nojjig kan jag inte undgå att bli, Att man ska ha lyckats bli gravid såhär fort igen. Men bör ju inte vara troligt med både amningen och kondom. Så är nog bara huvudspöken. Men känns ju inte optimalt om så skulle vara fallet alltså.

Ammar ju nästan varje mål innan hon får ersättning. Sen plus kondom. Borde ju vara 100% säkert nästan, kondom täcker väl ca 97% skydd och amningen dom resterande procenten. Så tänker jag iallafall men. Kan ju också vara helt ute och cykla.
    Jag tror nog att du kan vara rätt lugn om du både ammar och att ni använt kondom. Vi körde kondom innan jag satte in spiralen och det hände inget oönskat för oss, och då ammar jag inte ens :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?