septemberbarn08 skrev 2015-06-12 12:28:25 följande:
Men wow, 11 dagar? Jag känner mig som sagt inte alls redo än och det har gått 11 veckor.
Jag har ju inte ont men jag tror att jag är RÄDD för att det ska göra ont. Och så tanken på att senast det var något där inne så var det en stor bebis på väg ut. Och rädslan för att SAMBON inte ska tycka det är bra nog, att det ska vara slappt som en ICA-kasse (ursäkta uttrycket). Och så inte minst att det känns fel att "hålla på med sånt" när vi har en bebis. Hon sover ju sällan om hon inte ligger i min famn så då ska man passa på när hon ligger nöjd i babygymmet och det ger mig dåligt samvete att hon ska ligga där medan vi har sex, även om det inte är sämre än om hon ligger där medan jag dammsuger tex.
Egentligen är det väl en spärr för mig tror jag. När vi väl fått till det första gången känns det nog bättre:)
Jag hade kunnat hoppa på min man redan på BB om det inte hade varit opassande :)
Jag känner mig också osäker på hur det ska kännas för honom, men det hade jag inte från början, det är något som kommit med tiden. Jag känner själv att det är stor skillnad om jag jämför efter att jag hade fött min dotter och jag har försökt fråga min man, men han är diplomatisk :)