-
Haha, guuud vad jag känner igen mig!! Har typ dåligt samvete hela tiden för att jag inte gör annat än är arg på min dotter. Hon är 5,5 år och det verkar vara en trotsperiod, det också! ;)septemberbarn08 skrev 2015-06-27 09:20:56 följande:Vissa dagar bara? ;) jag tycker mitt tålamod är dåligt typ jämt just nu. Känns som att jag inte gör annat än skälla på våra äldre barn.. de är förvisso i nån extra trotsig period nu så det kanske är befogat! Volymen är uppe i taket, det springs in och ut och smälls i ytterdörren sjutusen gånger per dag, allt man KAN söla ut SKA sölas ut, varenda legobit ska spridas ut över hela huset, vartenda klädplagg ska kastas ut.. vi är osams varje kväll för att det tydligen är absolut nödvändigt att skrika och sjunga så fort lillasyster somnat:( ja jisses!
-
Tage ligger på hotellrummet i Stockholm och chillar. Lite drygt 3,5 månad och världens sötaste :)
-
Förra sommaren var århundradets värsta enligt mig. Nygravid, trött och illamående - ville bara dö i soffan typ :(septemberbarn08 skrev 2015-07-01 10:47:54 följande:Vi har också väldigt fint väder idag:) förra sommaren åkte jag till mina föräldrars stuga varje gång det var fint väder, den ligger precis vid sjön så barnen badade och fiskade och jag låg på altanen och solade.. tror det var skönaste sommaren ever! I år deppar jag lite för att jag känner mig så inlåst. Är det inte stekande sol så är det mygg/knott och Selina hatar vagnen så jag tar mig inte ut:(
-
Vi har testat ge lite lite vatten, men Tage kräks direktKpax skrev 2015-07-05 00:34:43 följande:Vi var på föräldragrupp i torsdags, och då var det en annan mamma som sa att hennes bvc-sköterska sagt att man kunde ge vatten, men hon hade glömt fråga hur mycket. Min bvc-sköterska (som håller i gruppen) ville absolut inte svara, utan tyckte bara att det var bättre att amma oftare (alla i vår grupp helammar) för att inte riskera att vattnet gjorde att barnet åt för lite. Så, vad fick du höra? :)
Josefin är stor och äter väldigt bra, så jag är inte ett dugg rädd för att lite vatten skulle sabba. -
Jag är tvärt om - vi byter panel på huset och målar ju då såklart även huset. Mannen är den som snickrar och jag målar. Men jag får så dåligt samvete (?!) när jag är ute och målar så jag stressar som en tok för att komma in igen. Av någon anledning tycker jag att jag borde vara inne och ta hand om Tage. Min man klarar ju det utan problem själv, men jag har nåt duktighetssyndrom att jag som mamma inte får göra annat. Jag måste ju börjat bli knäpp med åren ;)septemberbarn08 skrev 2015-07-05 10:14:38 följande:
Jag måste nog erkänna att vi kör ac:n rätt flitigt nu;) är som en dröm att komma utifrån värmen och gå in när ac:n varit igång ett tag! Jag undviker dock att sitta rätt i blåsten av den, är så rädd för mjölkstockning.
Jag är likadan! I normala fall är jag en sån som städar JÄMT men när Selina föddes släppte jag allt och kände att det viktigaste var att vi allihop fick i oss mat och vätska och att vi var hela och rena. Vad spelar en obäddad säng för roll egentligen?
Tyvärr har jag kommit ifrån det tänket igen så nu springer jag som en galning och plockar :( vi är dessutom inne på vårt tredje år med husmålning nu och jag har EXTREMT dåligt samvete för att sambon får måla själv. Jag borde inte alls ha det då det är jag som målat 3 av 4 sidor själv på huset och dessutom 4 sidor på garaget. Nu har jag dåligt samvete för att han ska måla den sista sidan på huset? Varför liksom? När jag har fullt upp med det som behöver göras inne och med en bebis som äter 1 gång i timmen? Varför känns det då som att jag måste försvara mig hela tiden? Suck -
Vet inte om det hänger ihop eller bara ett olyckligt sammanträffande, men vi har testat några gånger med samma resultat. Vi testade att ge vattnet i olika temperaturer också så det verkar ju inte ha betydelse.Kpax skrev 2015-07-05 15:33:24 följande:Jaha! Jag visste inte att de kunde kräkas av lite vatten. Jag har inte testat än, erbjuder bröstet ofta istället, och hon tar det verkligen mycket oftare än annars. Det går 1-1,5h mellan målen nu.
-
Åh nej!! Även om det inte är någon fara så är det ju ändå ångest på en sån grej.Kpax skrev 2015-07-07 09:41:19 följande:
Idag klippte jag Josefin i fingret. Åååångeeest.
Jag avskyr att klippa hennes naglar för jag är så rädd att göra illa henne, och nu hände det. Jag använde en liten nagelknips, och var så fokuserad på långfingret att jag inte såg att hon pillade in ringfingret i knipsen. Det blev mest som en rispa, tack och lov, men det kom en liten droppe blod och hon blev såklart ledsen.
Åh, jag skadade min bebis :(
Använder ni knips, sax eller fil? Jag har provat fil, men naglarna viker sig ju bara.
Jag använder en sån där minisax. Fil är ju helt omöjligt att använda även fast skaderisken känns minst med en sån. -
Ja, du bor nog i en riktig håla då :)septemberbarn08 skrev 2015-07-07 09:56:09 följande:Ja alltså vi bor ju inte ens i en stad så för mig låter ju det där JÄTTEstort! Haha
Vi har två pizzerior och sen har vi ett konditori man kan äta på.. det är väl allt;)
Två mataffärer och en klädaffär (med bara vuxenkläder). Ja du hör ju vilken håla jag bor i hahaha
Jag bor i en stad med drygt 75 000 innevånare, men tycker ändå att utbudet av vissa saker är skralt. Vi har de flesta större kedjorna, men man blir rätt less HM, Lindex, Kapp Ahl eller att fika på typ Waynes.
Jag och min man, och så Tage såklart, var till Stockholm några dagar förra veckan och gud så mysigt det är att strosa omkring i ex Vasastan där vårt hotell låg. Massa restauranger och små caféer, och nästan alla har någon form av uteservering i miniatyr. Men jag gissar att det inte skulle kännas på samma sätt om man bodde där. -
Jo, jag förstår att du åker hit ibland :) Men jag kan göra tvärt om ibland, åka till din stad. Finns flera mysiga små butiker som inte är kopplade till någon stor kedja och sen kan det ju vara så att variation förnöjer :)ebe91 skrev 2015-07-07 21:23:44 följande:Haha, själv åker ju jag till din (stor!)stad då ni har sååå mkt bättre utbud ;) fast även fast vi är en liten stad (tror det bor 28000 i kommunen?) så har vi väldigt mkt butiker, o speciellt inredningsbutiker! Den enda affären jag egentligen saknar är åhlens som gick i kk för ngt år sen... O sen typ lite gubbaffärer (jula, biltema etc). O restauranger har vi till en förbannelse, tror vi har typ 10 pizzerior, 1 kina, 3 thai, 1 vietnamesisk, sen typ 3 köttkrogar oså allstar. O 1 sushibar. Oså korvmojjen såklart... O flera lunchrestauranger med husmans som har öppet dagtid på vardagar...
-
Jag pluggade på universitetet i Örebro ett tag och tyckte att den stan var jättemysig. Kändes på nåt sätt som en småstad även fast det är relativt stort. Men jag är en riktigt stadsmänniska har jag kommit fram till. Jag växte upp i en by med ca 800 innevånare och sedan flyttade vi till ett lite större samhälle, men som fortfarande bara hade ca 7000 innevånare. Det är verkligen inget för mig! Alla känner alla och det skvallras som tusan. Efter det har jag bott i lite större städer, mellan 70 000-150 000 innevånare, och då trivs jag. Lagom stort och lagom anonymt typ :)sommarstad skrev 2015-07-08 10:37:37 följande:
Jag är uppväxt i en håla i Värmland. Där var vi väl 10 000 i hela kommunen men det fanns två ica, Konsum ett antal pizzerior, en klädaffär och så en lekssaksaffär. Tyckte det var för litet. Handla gjorde man i Karlstad. Flyttade sedan till Örebro och det var kul de första åren men usch så jag vantrivdes de sista åren. Det var för stort för mig helt enkelt. Nu bor jag i en småstad med 30000 invånare. Allt som man behöver finns, så som hm,Lindex öob, biltema osv. Flera fik finns liksom restauranger. Samtidigt har vi nära till natur då vi bor vi granne med två naturreservat. Dessutom har vi nära till vatten (vilket är viktigt för maken som är uppväxt vid värnen). Vill vi handla nån annanstans typ ikea så finns både karlstad och Örebro inom 1 h bilväg.
Ska faktiskt till Karlstad idag. Mina föräldrar bor där numera och jag ska hälsa på dem och passa på att shoppa lite kläder till mig när mamma kan vara med och hålla ett öga på V.