Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-04-27 09:50:55 följande:
    O här har det snöat inatt o är nu mulet ute..
    Visst var det du som bor i Boden?! Vi fick snöblandat regn på morgonen, men när det slutade tog jag en långpromenad på 1,5 timme.

Älskar helg när mannen är hemma, men arbetsveckan är samtidigt skön eftersom det är lättare att komma sig ut på raska långpromenader då man är själv.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-04-27 13:36:38 följande:
    Jag älskar Icas byxor! Tunna och superstretchiga med bred och mjuk mudd. Däremot gillar jag inte deras bodys, efter två tvättar är de korta och breda :(
    Håller med om bodysarna - efter en tvätt var det trekvartsärm :(
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-04-27 14:57:11 följande:
    Jo :) det var hurtigt! Vi har inte gått ngt sen lördagens promenad på 7km... Imorn hinner vi inte heller gå någon långpromenad så tror det får bli en ordentlig på onsdag :)
    Jag hade inte gått ordentligt sedan torsdag så jag kände att jag behövde röra på mig ordentligt :)
  • snö 81
    Lilj3 skrev 2015-04-27 14:18:21 följande:
    Tycker det är mycket svårt att veta vad gnälligheten beror på, men övertrötthet kan ju vara en del av det på kvällarna. Det är som att när han har passerat en viss gräns av trötthet är det nån mystisk osynlig kraft som håller ögonlocken uppe ändå. Och om han mot förmodan somnar tidigare nån kväll vaknar han och bajsar, pruttar, får hicka eller dylikt och sen är cirkusen igång igen. Kvalitetstid med sambon på kvällar är ett minne blott :P
    Hos oss är det trötthet kombinerat med en oförmåga att sova som ger skrikiga kvällar. När han sedan får sista maten för kvällen somnar han gott, men då är det dags för oss att gå i säng. Längtar efter lugna mysiga kvällar med mannen.
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-04-27 18:05:32 följande:
    Jag fick inte ens välja, var lite konstigt tyckte jag, när jag nämnde biverkningar kollade hon på mig som om jag pratade om spöken typ... :P

åh great, det där igen, har man ju inte saknat ;) 
    Oj, på BB i mitt landsting har dom slutat ge helt i princip. Men det sa dom inte till mig direkt utan jag fick fråga efter tabletten till dess att det var för sent att få den. Då sa dom att dom inte ger den längre...
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-04-27 22:39:30 följande:

Alltså, jag har varit lite nervös över hur jag ser ut "där nere", så ikväll bestämde jag mig för att kika efter! Syns ju typ inget! Ett litet tunt sträck där de var tvungen klippa, men är fortfarande lite öm när jag känner på ärret. Och det känns ganska tydligt, även om jag känner mig helt läkt i skruttan...

Men mitt problem är fortfarande dessa jäkla hemorojjder, att de aldrig vill försvinna! Oftast är det ju bara invärtes, men ikväll under kvällspromenaden hoppade en ut o det kändes ju som att jag hade ett finger upp i rumpan hela promenaden... O dom är rätt lättblödande också, så jag tar lite laxerande dådå för att försöka låta de läka men det tycks inte alltid hjälpa.... Bläää... Känner mig som Agda 87 med dessa hemorojjder...

Jag har också dom där jäkla hemorrojderna som är riktigt besvärliga ibland. Dock är jag tjurig och vill inte erkänna att jag är Agda 87 och därför köper jag ingen salva eller liknande. Dumt, jag vet! :)
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-04-28 07:38:46 följande:
    Hoppas du lyckas somna. Jag har gett upp det smile5.gif
    Tage vaknar tidigt och gallskriker till vi kliver upp och går ut ur sovrummet, sen somnar han i min famn. Tack så jättemycket liksom :) Igår var det uppstigning 04.15, imorse fick vi sova till kl 6...
  • snö 81
    snö 81 skrev 2015-04-28 08:04:00 följande:
    Tage vaknar tidigt och gallskriker till vi kliver upp och går ut ur sovrummet, sen somnar han i min famn. Tack så jättemycket liksom :) Igår var det uppstigning 04.15, imorse fick vi sova till kl 6...
    Oj jag citerade fel - skulle citera Tovemaja
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-04-28 08:09:46 följande:

Här sover vi ganska bra på nätterna. Men W är fortfarande täppt i näsan till och från sen i påskas. Det känns som någon elak förkylning har bitit sig fast i väggarna, alltid är det någon som är krasslig. Nu är det andra dagen i rad som jag vaknar med ont i halsen och huvudvärk.

Motion och viktnedgång går det si och så med. I lördags blev det ingen promenad eftersom det blåste storm och regnade. Söndag så tog vi igen missad promenad och gick 1,3 mil och knuffade syskonvagnen med 18 kilo last, det kändes i kroppen efteråt. Sen måndag var jag låst hemma bara för att sotaren skulle komma och sen kom en leverans som båda skulle släppas in. Så det blev krattning och städning av kaninbur istället. Men för att förstöra för mig själv så slank det i en par kakor och en bulle.

Oj, det var en bra motionstur!! Men den lasten behöver man inte ens gå speciellt fort för att få motion :)

Vi har sol idag så en promenad hade varit skönt, men dottern är ledig från fsk idag så det blir nog inget. En 5,5-åring är inget man sätter ner i en vagn direkt :)
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-04-28 10:05:03 följande:

Vägde mig i lördags och då hade jag varken gått upp eller ner på 5 dagar. Sen dess har jag inte vågat väga mig för promenaderna har varit få och kakorna varit fler.

Vi har slarvat en del med maten också. Vi har inte haft fantasi att komma på vad vi ska äta, därför har det känt som kylskåpet ekar tomt och vi har löst det med fantasilös mat som kanske inte alltid varit den nyttigaste. Men vi fick Icas matkasse av svärmor som present när lillen föddes och igår hämtade vi ut första kassen. Aldrig har kylskåpet varit så fullt med nyttig mat :D Eftersom kassen är för 4 personer blev det gott om mat över till matlådor idag. Känns så skönt att ha lunchen klar och veta exakt vad som ska lagas till middag. Nu är det bara se till att även mellanmålen är nyttiga.

Jag ställde mig på vågen idag igen (lördagar är vägdagar) och det känns som att vågen hoppar upp och ner hela tiden. Men även om jag går ner 1 kg och sen hoppar upp 300 g så verkar ändå trenden vara att det hela tiden går sakna sakta neråt trots fusk med godis och dåligt med motion. Men i det här tempot kommer det ta låååång tid innan når målvikten.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?