BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Älskar helg när mannen är hemma, men arbetsveckan är samtidigt skön eftersom det är lättare att komma sig ut på raska långpromenader då man är själv.
Alltså, jag har varit lite nervös över hur jag ser ut "där nere", så ikväll bestämde jag mig för att kika efter! Syns ju typ inget! Ett litet tunt sträck där de var tvungen klippa, men är fortfarande lite öm när jag känner på ärret. Och det känns ganska tydligt, även om jag känner mig helt läkt i skruttan...
Men mitt problem är fortfarande dessa jäkla hemorojjder, att de aldrig vill försvinna! Oftast är det ju bara invärtes, men ikväll under kvällspromenaden hoppade en ut o det kändes ju som att jag hade ett finger upp i rumpan hela promenaden... O dom är rätt lättblödande också, så jag tar lite laxerande dådå för att försöka låta de läka men det tycks inte alltid hjälpa.... Bläää... Känner mig som Agda 87 med dessa hemorojjder...
Här sover vi ganska bra på nätterna. Men W är fortfarande täppt i näsan till och från sen i påskas. Det känns som någon elak förkylning har bitit sig fast i väggarna, alltid är det någon som är krasslig. Nu är det andra dagen i rad som jag vaknar med ont i halsen och huvudvärk.
Motion och viktnedgång går det si och så med. I lördags blev det ingen promenad eftersom det blåste storm och regnade. Söndag så tog vi igen missad promenad och gick 1,3 mil och knuffade syskonvagnen med 18 kilo last, det kändes i kroppen efteråt. Sen måndag var jag låst hemma bara för att sotaren skulle komma och sen kom en leverans som båda skulle släppas in. Så det blev krattning och städning av kaninbur istället. Men för att förstöra för mig själv så slank det i en par kakor och en bulle.
Vägde mig i lördags och då hade jag varken gått upp eller ner på 5 dagar. Sen dess har jag inte vågat väga mig för promenaderna har varit få och kakorna varit fler.
Vi har slarvat en del med maten också. Vi har inte haft fantasi att komma på vad vi ska äta, därför har det känt som kylskåpet ekar tomt och vi har löst det med fantasilös mat som kanske inte alltid varit den nyttigaste. Men vi fick Icas matkasse av svärmor som present när lillen föddes och igår hämtade vi ut första kassen. Aldrig har kylskåpet varit så fullt med nyttig mat :D Eftersom kassen är för 4 personer blev det gott om mat över till matlådor idag. Känns så skönt att ha lunchen klar och veta exakt vad som ska lagas till middag. Nu är det bara se till att även mellanmålen är nyttiga.