• Löparnörden

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Hoppfulla grodan, man känner ju sin kropp och vet nog undermedvetet hur det är men glöm inte att 2 graviditeter kan vara väldigt olika för samma kvinna. Finns säkert en tanke med att testet inte funkade. Antingen att ni ska få glädjas tillsammans om det skulle vara positivt eller få trösta varandra vid motsatsen. Tror mycket på att det finns en mening med saker, även negativa. Efter vårt andra misslyckande innan vi fick ny donator i Huddinge så fick jag ta röda hund vaccin för blodprov visade att jag inte var immun mot röda hund och röda hund kan ge fosterskador om man får det under graviditet. Hade tagit kontakt med Riga eftersom vi hade slut på ägg i Huddinge men detta gjorde att vi fick ta en paus för man fick inte bli gravid 2-3 månader efter vaccination. Hade vi inte gjort uppehållet då hade vi åkt till Riga och säkert inte timat med den nya donator vi fick i Huddinge. Då hade mitt liv sett väldigt annorlunda ut i dag och jag hade inte haft min prinsessa. Så negativa saker kan få en positiv följd senare bara att man inte vet om det idag. Håller tummarna för dig tills motsatsen är bevisad. Förstår så väl dina tankar om syskon. Tänker likadant men jag ser det som att jag vunnit jackpott en gång och jag gärna vill göra det igen, inte att något saknas. Hur tänker du göra ? Köpa nytt test eller åka och ta blodprov imorgon?

Åh jag är så glad, de ringde om jobbet jag sökt och jag har fått det:) De vill att jag börjar så fort som möjligt vilket troligtvis blir första eller andra veckan i december. Känns väldigt spännande och då bygger jag en mer hållbar och långsiktig lösning för att vi ska bli 4. Vill givetvis att det ska bli februari så fort som möjligt men jag ska också njuta av mitt nya jobb och inte bara se det som en transportsträcka.

• Löparnörden

Tack så mycket alla:)

Hoppfulla grodan, hoppas din känsla säger fel och att blodprovet visar på massa hcg och att sonen mår bättre.

• Löparnörden
    Löparnörden skrev 2014-11-11 21:57:19 följande:

Tack så mycket alla:)

Hoppfulla grodan, hoppas din känsla säger fel och att blodprovet visar på massa hcg och att sonen mår bättre.

Tack Redan:)
    Vad händer för dig? Vet du närmare när nästa försök blir efter ditt experiment?
  • Löparnörden
    Myra skrev 2014-11-13 22:02:38 följande:

Har varit förkyld ett par veckor nu och börjar känna av bihålorna. 
    OM det skulle vara så att man har bihåleinflamation och behöver penicillin om det inte blir bättre. Hur påverkar det behandlingen? Någon som vet?
    Det är inte säkert att det blir så men känner att det är skönt att ha lite koll om det skulle bli aktuellt.

Kan lugna dig med att säga att gången dottern blev till så var jag dyngförkyld med hosta från hell, tror ev att det kan ha hjälpt att immunförsvaret var lite nedsatt. Behövde dock inte penicillin men har läst om folk som fått penicillin innan transfer som del av behandlingen och medicineringen. Har dock ingen koll på vilket preparat eller vilken mängd. Prata med läkaren så att du får penicillin som är ok för gravida om det skulle bli så. Fick inflammation i bröst när dottern var 5 dagar och då fick jag penicillin som var okej att amma med så sånt finns.
  • Löparnörden
    Myra skrev 2014-11-13 22:02:38 följande:

Har varit förkyld ett par veckor nu och börjar känna av bihålorna. 
    OM det skulle vara så att man har bihåleinflamation och behöver penicillin om det inte blir bättre. Hur påverkar det behandlingen? Någon som vet?
    Det är inte säkert att det blir så men känner att det är skönt att ha lite koll om det skulle bli aktuellt.

Och krya på dig:)
  • Löparnörden
    JZ79 skrev 2014-11-14 13:23:12 följande:

Fertinova Åbo ringde idag smile1.gif På måndag ska vi vara där!! Maken lämnar sitt prov & jag ska göra ett extra vul. ET på torsdag om allt går enligt planen smile2.gif

Nu ska jag försöka samla tankarna och boka flyg, båt och hotell smile1.gif

Spännande, då är du ruvare snart:)

Och så hoppas vi på ett plus sedan.
  • Löparnörden
    Hoppfulla grodan skrev 2014-11-15 09:35:36 följande:

God förmiddag alla tappra tjejer! Tyvärr känner jag min kropp alltför väl, i morse visade grav testet Minus. Två toppembryon sades sättas in, funderat en del sista v över vad det är som avgör att vissa embryon överlever och andra inte...

För mig var det första försöket, ändå känns det rejält i hjärtat och bränner i ögonvrån...

Nu ska jag gå och fixa mig en rejäl koffeinfylld kopp med kaffe. Kanske lindrar en smula smile5.gif

Kram

Så tråkigt:(

Jo man känner ju sin kropp. Har många gånger också funderat på vad som gör att det lyckas. Det är nog en kombination av slumpen, embryots kvalitet och våra kroppars status. Men det känns som ett lotteri. Har ni hunnit fundera över nästa försök?

Hopppas ni orkar ta nya tag, nästa gång kan det ju vara guldägget som väntar. Kram
  • Löparnörden
    Myra skrev 2014-11-15 10:38:40 följande:

Jag vet att flera har skrivit om barnböcker om äggdonation. Kolla runt lite och såg att det fanns flera böcker. Någon ni skaffat som ni tyckte var bra?

Jag försöker även leta lite information/studier mm om arvsanlag vid äggdonation och arv mellan barnet och mamman som får ägget. 
    Känner ni till någon information. Vore intressant att läsa lite om det.

Vi har köpt den här som vi planerar att börja läsa för dottern vid lämplig ålder. Tycker den är jättefin

www.adlibris.com/se/bok/hur-kom-jag-till-en-barn--och-foraldrabok-om-provrorsbefruktning-och-aggdonation-9789163323287

Googla på epigenetik, handlar om hur fostret påverkas i mammans mage.
  • Löparnörden
    swede skrev 2014-11-17 10:15:28 följande:

JZ79, tänker på er just nu! Håller alla tummarna för att ni ska få ett jättefint resultat. Åhhhhh...lycka till så JÄTTEMYCKET!! Så spännande! Hoppas att ni kan slappna av och njuta av spa, massage, god mat och varandra innan transfer.

Hoppfulla grodan, skickar en kram till dig idag...Det är ju väldigt bra med 5 embryon i frysen! Det är jobbigt att ladda om, men snart hoppas jag att ni har gått vidare och kan se framåt igen. Förstår precis hur du känner med att vilja rensa systemet från alla piller.

Löparnörden, när ska du börja på ditt nya jobb? Känns det bra? Snart är det jul, nyår och sen redan januari!! Och januari...du vet vad det innebär!!,

Myra, hur mår du? Insättning vecka 49? Det närmar sig med stormsteg ju! Vad är nästa steg för dig? Mäta slemhinnan igen? Lycka till!

Redan, tänker på dig. Snart dax för dig igen, eller hur? När drar du igång? Blir det preliminärt i december för dig? Hur mår du nu?

Själv är jag på ruvardag 3 och mår jättebra. Är lite orolig för att jag mår lite för bra. Inga ilningar, ingen trötthet, helt enkelt ingenting. Jämför mina ruvardagarna med de ruvardagar jag hade när jag blev gravid, då kom symtomen på en gång. Ont i brösten, fruktansvärt kissnödig, jättetrött...ja, jag vet att det kan vara olika från gång till gång men jag kan inte låta bli att fundera. På allt. Ruvningen gör mig T O K I G. Jag längtar till att få testa och samtidigt vill jag inte göra det heller. Vill inte se ett minus, igen. Så. Nu ska jag slappna av och njuta, för det är ju så himla lätt. Någon som har några tips på hur man kan skingra tankarna? Jag är ledig hela den här veckan och det känns verkligen jätteskönt, även om det ger en mer tid till att tänka också.

Massor med kramar och lycka till till er alla i tråden.

Jag börjar 1 december:)

Känns väldigt spännande och så skönt med kortare resväg. Ska njuta av mitt nya jobb men ändå önska att tiden går fort:).

Håller alla tummarna för dig. Vill verkligen se ett plus nu. Lättare sagt än gjort men tänk på att ingen gång är den andra lik och att varken mycket eller uteblivna symtom tyder åt endera hållet. Kram, försök njuta och ruva lugnt.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015