Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
Hoppfulla grodan, man känner ju sin kropp och vet nog undermedvetet hur det är men glöm inte att 2 graviditeter kan vara väldigt olika för samma kvinna. Finns säkert en tanke med att testet inte funkade. Antingen att ni ska få glädjas tillsammans om det skulle vara positivt eller få trösta varandra vid motsatsen. Tror mycket på att det finns en mening med saker, även negativa. Efter vårt andra misslyckande innan vi fick ny donator i Huddinge så fick jag ta röda hund vaccin för blodprov visade att jag inte var immun mot röda hund och röda hund kan ge fosterskador om man får det under graviditet. Hade tagit kontakt med Riga eftersom vi hade slut på ägg i Huddinge men detta gjorde att vi fick ta en paus för man fick inte bli gravid 2-3 månader efter vaccination. Hade vi inte gjort uppehållet då hade vi åkt till Riga och säkert inte timat med den nya donator vi fick i Huddinge. Då hade mitt liv sett väldigt annorlunda ut i dag och jag hade inte haft min prinsessa. Så negativa saker kan få en positiv följd senare bara att man inte vet om det idag. Håller tummarna för dig tills motsatsen är bevisad. Förstår så väl dina tankar om syskon. Tänker likadant men jag ser det som att jag vunnit jackpott en gång och jag gärna vill göra det igen, inte att något saknas. Hur tänker du göra ? Köpa nytt test eller åka och ta blodprov imorgon?
Åh jag är så glad, de ringde om jobbet jag sökt och jag har fått det:) De vill att jag börjar så fort som möjligt vilket troligtvis blir första eller andra veckan i december. Känns väldigt spännande och då bygger jag en mer hållbar och långsiktig lösning för att vi ska bli 4. Vill givetvis att det ska bli februari så fort som möjligt men jag ska också njuta av mitt nya jobb och inte bara se det som en transportsträcka.