• Löparnörden

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Sia123 skrev 2015-02-05 10:19:20 följande:

Jag provtestade igår (blast dag 11) och det blev minus. Känns som hela världen rasar! Äggdonation är vår sista utväg!!

Har 2 blastocyster i frysen och undrar om ni vet hur det funkar att få tillbaka dom? Sätter man in dom samma dag dom tinas? Vi har ju gjort äd utomlands (Tjeckien) .

Hur stor/liten är chansen för dom jämfört med färska?

Så tråkigt Sia:(

Ett minus är alltid så tufft. Men är du på dag 11 är det ju fortfarande några dagar kvar för kroppen att börja producera hcg så ge inte upp hoppet riktigt ännu.

Ja det tar bara nån minut att tina ett fryst ägg så det tinas samma dag som insättningen. Det är lite mindre chans, fråga mig inte om procentsats men ändå väldigt god chans. Har läst om flera som blivit gravid med frysisar. Det kritiska är att ägget ska klara upptiningen.

Jag ruvar nu på en fryst blastocyst som jag hoppas ska ge ett fint plus om en vecka när jag har testdag.
  • Löparnörden
    Myra skrev 2015-02-05 17:24:45 följande:

Sia123: ge inte upp än, du har några dagar till på dig att testa. 

Löparnörden: Börjat känna något än?

Chikita124: du ger mig hopp, ska göra vårat FET snart och dom vil odla till 5 dagarna och jag har varit lite orolig för att slösa bort embryon. Hur många tinade dom upp för att odla till 5:dagars? Härliga att alla klarade sig, jag är så orolig att alla ska falla bort. Grattis till graviditeten och tvillingarna.;)

JZ79: Jag gjorde en miss förra gången och gick inte och tog blodtrycket, tänkte inte alls på det. Var inte säker på vad jag kände. Dom tycker jag ska gå och testa blodtrycket på en vårdcentral. Det är svårt för dom att säga vad jag behöver när dom inte kan ta prover mm och det är nog best att träffa en läkare. Estradot plåstrens ska inte ge samma starka symptomet som progynonen,  Ska till Mamma Mia på Onsdag och undra om jag kan ta blodtrycket då samtidigt?
    Tänkte att om jag lyckas bli gravid så måste jag gå regelbundet och testa och bra att dom är med från början och kan jämföra. 

NinaCamilla: Vi fick faktura första gången men inte den här gången. Står faktiskt på ett brev jag fått att det ska betalas på plats med kort men tänkte att så kanske det inte ska vara, fick ju faktura förra gången. Men när man tänker efter som kanske dom göra så eftersom man inte vet hur FET går, om äggen klarar upptining eller inte. 

Blir så hoppfull att höra att fleras känslor att det verkar vara flera som lyckas med FET än ET. 

Njae, inget speciellt förutom att jag varit däckad av trötthet sedan transfern. Känns som att jag skulle kunna sova dygnet runt och jag har kola i huvudet och glömmer bort vad jag ska göra på jobbetTungan ute. Ä allmänt sur och irriterad. Har somnat med dottern halv åtta varenda kväll. Men det beror nog på progesteronet. Fast ikväll har jag hållit mig vakenOskyldig Inte världens roligaste fru och mamma just nu.

Har hitintills varit övertygad om att det inte tagit sig men idag blev jag lite illamående och har haft mensvärk så et litet hopp tändes. Mitt mantra är att det är medicinerna, törs inte hoppas på något. 1vecka till testdag.
  • Löparnörden

Åh både lycka och sorg här i tråden.

Stor styrkekram till dig NinaCamilla och grattis till dig dam73. Har upplevt båda ändarna så jag vet precis vad ni går igenom bägge två. Finns inte ord som beskriver sorgen och lyckan ni går igenom.

Myra, ja inte lätt när man vet att medicinerna luras med en. Lite skeptisk men förhoppningsvis har du rätt att det är äkta vara. Hänger inte riktigt med i svängarna här, vad händer för dig nu efter primulot-kuren?

Hoppfulla grodan, mår lite illa idag också, tänk om vi kunde veta med säkerhet att det är riktiga symtom. Vi verkar vara på samma nivå:) Jag håller på att printa en gigantisk mängd viktiga dokument på jobbet som måste bli rätt. Inte rätt dag att göra det när hjärnan inte är med.

• Löparnörden
    Redan47 skrev 2015-02-06 13:03:40 följande:

Minus, idag oxå. Så var det med det!

Groda o löparn: ni är säkert plus!!! Spännande!

Men nej Redan. Så tråkigt.

Men du hade ju det på känn. Hoppas du orkar ta nya så att du får uppleva din dröm.
  • Löparnörden
    Sia123 skrev 2015-02-07 11:38:27 följande:

Skit . Blev minus -.

Helt knäckt . Hur ska man lyckas hålla upp något hopp????

Intressant milou!!!!

Vi går till Unica. Precis som för dig har vi bemötts jättebra och mycket trevligare i Sverige.

Har även jag endometrios (dock ej utredd i Sverige eftersom dom skiter i det).

Skulle jag kunna få maila dig och höra hur din klinik tänker om det och utbyta erfarenheter?

Så tråkigt:(

Minus är så nedbrytande

Tror nog det blir samma visa för mig på torsdag. Känner ingenting förutom extrem trötthet och mensvärk men skyller det på medicinerna.

En liten fråga till er alla. Förra gången fick jag remiss på hcg prov av min vanliga gyn men vill inte ringa henne om det igen. Vid minus på sticka skulle ni ändå kosta på hcg-blodprov?

Mikroskopisk chans men tänker att tänk om stickan visar fel.
  • Löparnörden
    zaq1234 skrev 2015-02-08 12:58:03 följande:

löparnörden. Jag skulle ändå ta blodprov för att känna att man verkligen är säker, då insatsen är så stor för varje försök, inte gräma sig efteråt. Jag tog werlabs de gånger jag inte orkade skaffa remiss från gyn..det var ju ett mikkel att ta sig dit o så ibland.

Jag vet att det finns låghormonare som det visar sig sent för, dock verkar de sällsynta, jag har ju bara följt trådar sedan i april förra året och är det minus på stickan dag 9 så har jag inte varit hört om ngn som det gått bra för hela vägen, Jag hade ju minus på stickan på testdag en av gångerna, tog hcg hade 14 dvs gravid höll sedan på i 2 veckor med nya hcg som försiktigt ökade sig till att sen sedan minska....det var en pärs...Jag hoppas så klart jag har fel och skulle bli jätteglad den dag jag läser om ngn som hade minus dag 9 och som det sedan går bra för. Detta blev en lång  historia, även fast jag tror som jag gör skulle jag alltid ta blodprov, för de 300 på werlabs är inte mkt med tanke på alla tusenlappar som bara flyger i väg på denna resa.
    Jag håller alla tummar jag kan för dig löparnörden och vad jag hör av dina symtom så hade jag samma som du och det blev plus, kram till Dig

Tack Zaq:)

Du har så rätt. Vill känna att jag gjort allt och inte ha minsta tvivel. Lite summa i det hela att boka test via werlabs.

Jo visst har jag symtom. Känns precis som när jag blev gravid med dottern. Meeen så kändes det förra gången i oktober också när det blev minus. Litar inte riktigt på kroppen när man äter mediciner. Vill se ett + innan jag törs tro något:)
  • Löparnörden

Tack för alla kloka tankar och erfarenheter. Smidigast skulle vara att ringa min vanliga gyn, kanske tar mig i kragen och ringer henne ändå. Annars är ju werlabs ingen stor grej i det stora hela heller.

Hoppfulla grodan, nära för dig. Håller alla fingrar och tår att du får ett fint plus trots att du är skeptisk. Kram

• Löparnörden
    Hoppfulla grodan skrev 2015-02-11 09:32:00 följande:

Det blev minus för mig;-( Alla tabletter spelar oss verkligen ett spratt, har känt mig exakt som när jag var gravid. Fäller ett par tårar idag o reser mig upp imorgon.

Nu håller vi tummarna för Löparnörden som har testdag imorgon torsdag. Plussa nu!!!

Kram

Styrkekram till dig grodan, har pm'at dig
  • Löparnörden

Gratis Myra till fin slemhinna.

Då är ni snart på g bägge 2 NinaCamila och Myra och ger oss fina + i tråden framöver.

Tack för peppningen NinaCamilla:).

Välkommen Livia. Usch vad ni fått gå igenom. En mardröm man inte skulle önska sin värsta fiende. Då kommer det snart vara er tur att få ett syskon till er lilla änglapojke.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015