Låter som att vi är många som är emotionella idag och behöver en cyberkram.
Ja det är många funderingar och tankar i denna cirkus.
Känner verkligen med er alla som kämpar för första barnet och att få uppleva allt det magiska som jag ändå fått uppleva en gång.
Har aldrig haft svårt att ladda om efter ett misslyckande, har en förmåga att skaka det av mig. Det jobbiga för mig har varit ovisheten innan och medans man ruvar och berg och dalbanan under tiden. När jag väl stått inför faktum så har jag alltid lyckats lägga det bakom mig, fråga mig inte hur. Tror att det beror på att jag i grunden är en positiv person och att jag är så tillfreds med mitt liv i övrigt.
Innan dottern kom var det självklart att, barn skulle vi ha till varje pris och jag var villig att kämpa hur länge som helst kändes det som då. Nu tog det sig ju på tredje försöket så fråga mig inte hur jag resonerat om vi fortfarande kämpat för första barnet. Nu är det mer existentiella frågor, hur gärna vill jag ha ett syskon? Är själv ensambarn, aldrig lidit av det men hade ändå hoppats på att få ge dottern det jag inte haft. Men inte till vilket pris som helst när vi redan har vårat underverk. Sedan får jag helt ologiska katastroftankar att tänk om något skulle hända dottern och vi bara har henne, då har vi plötsligt ingenting. Missförstå mig inte, helt klart inte därför jag vill ha syskon men tankar är inte alltid logiska.
Sedan är det ju helt klart en ekonomisk fråga också. I förlängningen måste vi flytta till större om vi ska ha syskon, vilket inte är gratis i Sthlm så där måste vi också göra en avvägning för att ha pengar till det också.
Tycker inte att vårat förhållande påverkats, snarare har allt vårt kämpande och allt vi gått igenom fört oss närmare varandra. Men så har vi varit tillsammans väldigt länge, kan kommunicera om allt och är på samma våglängd i det mesta som tur är. Men sexet ja, det är en annan fråga. Har vi tur hinner vi passa på efter att dottern somnat innan jag däckat i soffan:) Mysoverall, det är grejer det, Swede:)
Klart du får kopiera mig Swede, rekommenderar alla att skriva till sina framtida barn, det är lite terapi, kul att kunna blicka tillbaka och minnas och så tror jag att barnet kommer att uppskatta att få läsa vad Mamma och Pappa gått igenom.
Fick visst till en roman jag också:)
Ja hur har det gått Herewago?
Kram på er alla underbara