• Löparnörden

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Redan nu jäklars vill vi se Plus framöver.
    Alltså din kämparglöd är något utöver det vanliga. Håller alla tummarna för dig.

Åh grattis Jazz, hoppas verkligen att det håller hela vägen till bebis.

Mli, om du bara visste vilken glädje du ger, den finaste gåva du någonsin kan ge.
    Det är tack vare sådan fina kvinnor som dig som jag fått min prinsessa{#emotions_dlg.flower}.

Ha Vickivill, vi hade bf 11/8 2013 med dottern, sedan trivdes hon så bra i magen och tittade inte ut förrän 8 dagar efter bf. Så skönt att allt såg bra ut. Minns så väl hur nervös jag var inför första vul och att sedan få se en lite groda (tyckte vi då att det såg ut som) med tickande hjärta. Den lyckan går inte att beskrivaHjärta. Att något verkligen växte i min mage efter all längtan och väntan. Hoppas så att jag får uppleva allt detta igen.

• Löparnörden

Myra, så jobbigt att kroppen strular, hoppas det blir ordning snart.

Grattis jmt, spännande. Sånt gillas här i tråden:)

Så tråkigt Nenne:( vet precis hur du känner. Innan dottern kom 2013pp tredje försöket trodde jag också att vi skulle vara nöjda med henne men önskan att ge henne ett syskon och få uppleva allt det magiska runt en graviditet bara växer ju äldre hon blir.

Instämmer i det du säger om immunförsvaret Maryhe. De två första försöken och vid vårat syskonförsök nu i oktober var jag kärnfrisk. Gången dottern blev till var jag genomförkyld. Vet inte om det påverkat men tror nog det ändå. Hur går det förresten för dig Maryhe? Mår du bra? Vilken vecka är du i nu?

• Löparnörden

Umeå gör viss privat äd, ingen aning om prisv. Men jag hade kontakt som berättade att de knappt hade nån verksamhet alls pga av en läkare som slutat/blivit sjukskriven, minns ej.

I Huddinge kan man om man bidrar med korsdonator få gå före i kön men de har ingen privat verksamhet. Haft kontakt med en tjej som gjorde syskonförsök där efter att fått första barnet också i Huddinge och därmed förbrukat sitt landstingsfinansierade försök. De bidrog med korsdonator och fick betala 45 000 tror jag det var. Stämmer att man i Huddinge delar äggen mellan två par, så var det när dottern blev till och i övriga landsting också vad jag förstått.

• Löparnörden

Ang att äggen delas så delas de lika mellan två par om donatorn lämnar mer än 10. Vid mindre än 10 ägg får par 1 alla ägg och par 2 får vänta till ett annat tillfälle med en ny donator.

• Löparnörden

Hoppsan hejsan vad tiden går fort. I november när vi bestämde oss för att skjuta på vårat fet till februari pga att jag fått nytt jobb så kändes det som en evighet tills dess men nu är januari här. Fick mens igår och har mailat med Riga och fått behandlingsplan så imorgon börjar jag med hormonerna och transfer blir 30 januari, lite tidigare än vi tänkt men menscykeln är ju som den är.

Nu jäklars ska vi ha massa plus här i tråden 2015

• Löparnörden

Tack Jz och zaq. Jz jag kör samma behandlingsplan som förra gången. Rigas standardprotokoll påminner om Huddinges och det har ju gått vägen en gång där när dottern blev till så tänker att det borde funka en gång till.

Så tråkigt Maryhe;( hoppas verkligen att det är en överlevare som är kvar. Håll oss gärna uppdaterade om hur det går om du orkar.

Välkommen Kvinna72:) Förstår att det är många tankar och frågor. Jag har en äggdonations-dotter som närmar sig 1,5 år som tillkommit via landstinget på Karolinska Huddinge. Nu ska vi påbörja det andra försöket till syskon hos IVF Riga i Riga. Är väldigt nöjda med dem. Ingen väntetid, trevlig personal och fräsch och modern klinik. Svarar gärna på frågor.

• Löparnörden
    jmt skrev 2015-01-12 20:08:47 följande:

Å, jag ska nog skriva att jag fått svar på hcg oxå, i onsdags låg det på 3000 och i fredags 6000. Hoppas hoppas att det tar sig!!

Håller tummarna för dig jmt
  • Löparnörden

Hoppfulla grodan och Redan

Ja nu jäklars ska det gå:). Roligt att vi ligger så nära varandra i tid Hoppfulla grodan.

Så tråkigt att du får gå igenom liknande sak igen Vinterprinsessa. Hoppas att det löser sig till det bästa för er.

Tack Myra:)

Skönt att samtalet med Fertinova lugnade dig. Inte alltid lätt att tänka rationellt i denna cirkus. Har du fått någon tidsplan?

Ber om ursäkt om du skrivit det redan och jag missat det bland alla inlägg.

Spännande Fruhn. Klart upptiningen kommer gå bra.

• Löparnörden
    Jennie69 skrev 2015-01-13 21:40:39 följande:
    Hur ser din behandlingsplan ut? Har fått min nu inför nästa FET och 8 veckor till insättning känns så länge. Är det samma för dig?
    Näe min behandlingsplan ser lite annorlunda ut, men den påverkas ju av anledningen till att man gör äd. 8 veckor låter ju onekligen lite länge. Hur ser din behandlingsplan ut? Finns säkert anledning till att kliniken vill lägga upp det så.

Fick mens i söndags 11/1. Börjad med östrogentabletter - Estrofem 3 * 2mg den 13/1. Ser allt bra ut vid vul för mätning av slemhinnan (brukar dock aldrig ha problem med den) bli det transfer 30/1. 4 dagar innan transfer ska jag börja progesteron - Utrogest.
  • Löparnörden
    Jennie69 skrev 2015-01-14 21:56:41 följande:
    Ok, så du nedregleras inte då? (Procren-spruta)
    Jag ska nedregleras och tar Procren-sprutan om ett par veckor (efter UL), sedan invänta mens, sen invänta nästa mens och då börja med Progynon och Fraxin/Clexane-sprutor, nästa UL för att mäta slemhinna, komplettera med Utrogest och Prednisolon.Sen ET i mars.
    Näe jag har en diagnos som gör att jag inte har fungerande äggstockar och därmed ingen egen hormonproduktion så jag behöver bara anpassa mina vanliga östrogentabletter så att det passar med donatorns cykel vid transfer. Så för mig blir det alltid som att göra ett fet. Behövs det så manipulerar jag min blödning med östrogentabletter, eller inte ta dem för att synka med donatorn.

Vad har kliniken sagt för anledning till att du ska ha denna behandlingsplan?
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015