• Löparnörden

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Lycka till Vinterprinsessa, håller tummarna för er.

Ge inte upp hoppet Nenne, blödning är väldigt vanligt vid äd-graviditet. Precis som Fruhn hade jag också blödningar under cirka 2 veckor. Resultatet är nu en busig 1 åring.

• Löparnörden
    aspjg skrev 2014-09-26 17:42:05 följande:

Spännande Vinterprinsessan :) hoppas det gick bra för er idag!

Swede, har du testat igen? Hur tidigt vågar man tjuvtesta? Jag har testdag nästa lördag men vet inte om jag kommer kunna hålla mig tills dess..

Fick brev hem att alla 5 som dom odlade vidare blev nedfrysta. Så vi får väl vara nöjda med resultatet. 8 från början men 2 som inte utvecklades bra 1 till mig och 5 i frysen :)

Ni som ruvat förut, jag är väldigt svullen om magen. Känns som jag är i 9 månaden redan :P Är det medicinerna som orsakar det tro..

Jo medicinerna kan ge rejäla gravidsymtom. Därför det är så jobbigt att ruva, man vet inte om det är äkta symtom eller medicinerna som luras. Been there, done that:)
  • Löparnörden
    nenne821 skrev 2014-09-27 08:21:26 följande:

Fick resultatet av mitt hcg värde igår och det var tyvärr rätt så lågt, tyder förmodligen på ett hotande missfall smile4.gif

Ska vänta en vecka och ta om det igen.

Men det känns kört, har inga symptom, ont i magen och det är fortfarande lite lite blodblandat som kommer.

Vill bara att detta ska vara över nu, så jobbigt att gå i ovisshet och ha det kvar i mig....

Lycka till alla ni som ruvar där ute!!!!

Så jobbigt Nenne

Håller tummarna för en rejäl ökning av hcg framöver
  • Löparnörden

Myra, likt Swede har jag ingen egen mens eller hormonproduktion. Fick ingen primulot eller liknande för att rucka på min "konstgjorda" mens utan slutade bara med mina vanliga östrogentabletter några dagar efter sista mensen innan behandlingen, sedan inför behandlingen har jag också ätit östrogen och progesteron, samma verksamma ämne men olika fabrikat när jag gick i Huddinge och nu i Riga. Har inte tagit några övriga stödmediciner efter insättningen. Säger som Swede, läkarna vet vad de gör.

• Löparnörden
    swede skrev 2014-10-01 12:40:34 följande:

Lycka till nu Löparnörden. Det är ju dax för er nu! Hoppas att ni får en skön minisemester och att allt kommer att gå bra för er. Massor med kramar och hälsa till Riga

Tack snälla Swede:)

Ja inte länge kvar.

Hur går det för er?

Visst hade du bestämt dig för hysto?

Har du kontaktat Riga om det?

Kram
  • Löparnörden

Åh grattis aspjg, så roligt.

Minns så väl den känslan när det på testdagen visade ett plus.

Swede, hoppas ni snart är på banan igen då. Ja hysto är nog en vettig behandling. Förhoppningsvis är det det som behövs för att ni ska lyckas.

Tack, ja det blir väldigt lång dag för honom att åka över dagen. Nu hoppas jag bara att donatorn lämnar bra skörd med ägg. Insättning på tisdag:)

• Löparnörden
    Hoppitossa34 skrev 2014-10-01 22:03:35 följande:

Hej tjejer! Har en fråga. Det verkar kunna bli aktuellt med ÄD för mig och sambon. Jag undrar vad som krävs för att det ska funka att bli gravid genom ÄD. Jag är med största sannolikhet i klimakteriet.. som 35-åring. Mensen kommer när den vill....både sent och tidigt. Har ingen äl. Behövs det liksom bara en livmoder och så sköter man uppbyggnaden av slemhinnor på "konstgjord" väg? Förlåt om jag är dum ...men det låter så konstigt att en bebis kan växa i en även om man är i klimakteriet. Äter man hormoner under hela grav. sen?

Hej!

Ja, precis så funkar det.

Man bygger upp slemhinnan med östrogen och tar också progesteron. Vet inte om du läst tråden lite bakåt men vi pratade just medicinering:)

Man tar hormoner fram till v 11-12 och slutar då efter en nedtrappning. Då har kroppen bildat tillräckligt med hcg/gravidhormon för att klara av graviditeten själv.
  • Löparnörden
    nenne821 skrev 2014-10-02 17:50:01 följande:

Det var tyvärr ett missfall smile4.gif

Så ledsamt Nenne:(

Sånt ska liksom inte få hända när man kämpar som vi alla här gör. Det är min värsta mardröm, att lyckas och sedan slits lyckan bort från en.

Hoppas ni orkar ta nya tag och snart är på banan igen.

Styrkekramar
  • Löparnörden

En apelsin, välkommen, du passar definitivt in här. Själv har jag vetat om att äd är mitt enda sätt till barn sedan innan jag var tonåring så jag är redan klar med mina tankar. Men jag kan bara föreställa mig vilken chock att få ett sådant besked när man är mitt i att försöka. Har en äd-dotter som är 1 är och vi ska precis påbörja syskonförsök. Svara gärna på frågor.

Dreamz, dottern blev till i Huddinge via landstinget men nu åker vi till Riga. Med dottern stod vi ganska exakt 2 år kö.

Sitter i detta nu på Arlanda och väntar på vår flight till Riga där 11 fina befruktade ägg väntar. Nervositeten börjar stiga. Har projicerat mina känslor på att trippelkolla att allt är med. På tisdag blir insättning.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015