• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Anonym
    joss82 skrev 2014-09-03 21:47:35 följande:

Hej på er, känner mig allmänt uppgiven här. Har för första gången sen vi började försöka inte lyckats få positiva äl-stickor =(. Har alla andra symtom, flytningar, sexlust, molvärk, men bara svaga streck på testen. Suck. Testar i morgon också, sen ger jag upp. Fan, hade verkligen laddat för den här månaden eftersom vi helt missade förra pga utlandsresor, nu känns det som att tiden bara försvinner för oss =(. Kan ju alltid hoppas att jag haft ägglossning ändå, men vet inte hur stor chansen är? Har testat varje dag, dock vid ganska olika tider och dessutom testade jag fyra dagar med test som hade gått ut för ett antal månader sen. Men nej, hoppet har sjunkit som en sten. 

Förstår att det känns pissigt, men för att gaska upp dej lite ska jag berätta att den månaden jag blev gravid i våras fick jag inte heller nåt positivt äl-test. Kände inte direkt av nån äl heller. Höll på att bli så uppgiven och trött på min kropp när jag dessutom tog ett äl-test några veckor senare och märkte att det stegrade. Gjorde ett gravtest för säkerhets skull och visst var det ett fint plus där. Så ge inte upp hoppet =)
  • Fiiaaa
    Anonym skrev 2014-09-04 22:04:21 följande:

Förstår att det känns pissigt, men för att gaska upp dej lite ska jag berätta att den månaden jag blev gravid i våras fick jag inte heller nåt positivt äl-test. Kände inte direkt av nån äl heller. Höll på att bli så uppgiven och trött på min kropp när jag dessutom tog ett äl-test några veckor senare och märkte att det stegrade. Gjorde ett gravtest för säkerhets skull och visst var det ett fint plus där. Så ge inte upp hoppet =)

...och nu var det jag som gjorde anonym-misstaget :)
  • Diamant

Välkommen Fiiaa! 
    Beklagar mf, vi finns här för alla typer av ÄL/BIM/mf-ångest och tjöt som vi vill bespara våra partners från ;) 
    Kram! 

Idag tog min mens slut och appen säger att ÄL är runt den 14:e, så BIM 28/9.. Känns som en eeeeeeeeevighet tills dess!
    Vill att ÄL ska vara NU, det är det enda man själv kan påverka i hela den här processen liksom, liggandet! 
    Vill bara ha ett plus nu, så det blir en juni-bebis så vi kan börja familjelivet som vi så längtar efter!! 
    Hur ska man stå ut tills den 28e??

• Fippla

Nu får vi se då! 
    Fick ingen riktig mens sist den skulle kommit, nu verkar kroppen göra ett nytt försök.
    Mensvärk, lite ömma bröst, ont i skallen, svullen osv! 

Bara hoppas på att det blir mens denna gången, annars är något galet och jag måste börja oroa mig på riktigt! =) 

Eller är det utebliven mens och ett plus man ska hoppas på nu! 
    Fast jag vill verkligen inte hoppas någonting, kroppen spelade mig ett riktigt spratt sist. Sambon är väldigt förväntansfull och han hoppas nog att jag redan är på "tjocken" så att säga! 

• Anonym
    Anonym skrev 2014-09-04 22:04:21 följande:
    Tack för pepp, Fiiaaa! Det behövs just nu. Fick faktiskt positivt på testet igår, nu är snarare problemet att sambon är borta några nätter. Typiskt. Men kändes skönt att få utslag i alla fall, även om det kom väldigt sent. Ska på gyn-undersökning i slutet av september och se om det finns någon orsak till min långa och rätt oregelbundna cykel.
  • Ellonbellon

Denna månad har jag införskaffat någon clearblue ägglossningstest som tar fram fyra dagar. Hade aldrig sett det tidigare men kan ju vara värt att prova. Problemet är ju att jag har tidernas mest oregelbundna cykel.

Har kommit in i någon form av nu-ger-jag-upp. Det kanske kan hjälpa i och för sig, men blir så irriterad!! 1 år och 3 månader utan skydd... visserligen är vi bara inne på fjärde månaden då vi prickar ÄL och tänker ÄL och plus och mens och allt som hör till. Men ändå :(

Ska börja testa på dag 14 i alla fall och hoppas på att se stegringen ordentligt denna månad. Tycker det är svårt med vanliga "sträck-stickor", så nu blir det glada gubbar (hoppas jag). Juni eller juli vill vi ha bebis! :)

• Felicia1986

Åh va kul att se en tråd med fler "äldre" som försöker! Vi är 28 och ska också "ta det som det kommer", jo men visst ;) planeringsmänniska som man är! Slutade med preventivmedel för en vecka sedan och fick blödning (mens?) ett par dagar senare! Hoppas på att plussa i höst, gärna så fort som möjligt!

• Anonym
    Annastanna skrev 2014-09-03 20:15:31 följande:
    Jag har också väldigt vattniga flytningar på sista tiden, brukar inte heller ha det. Men nu känner jag t.o.m hur det rinner till ibland. Skyndar mig till toa för att jag tror att det är mensen som äntligen kommer (har gått 8 veckor sedan jag slutade med cerazette men ännu ingen mens). Någon som kan veta vad det beror på?
    Hade du oregelbunden mens innan du började med p-piller? Jag slutade med p-piller i mars och har fortfarande inte fått min mens. (Hade väldigt oregelbunden mens innan jag började med p-piller.) Så var hos en gynekolog i mitten av augusti och det visade sig att jag har PCO (vilket innebär att man inte eller väldigt sällan har ägglossning). Det är tydligen vanligare än man tror, min gynekolog sa att ca 17% av alla kvinnor har PCO.
  • Lisen84

Hej. Jag har bim idag och testade negativt imorse :*(

Har nu världens mensvärk så den kommer väl snart.. Men fortfarande vattniga/mjölkiga flytningar, nästan som vid ägglossning! Fattar ingenting! Någon som känner igen det?

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU