Riktigt kul att läsa om ers historier :) för oss har det handlat väldigt mycket om karriär, detta då jag först förra sommaren fick fast jobb. Vi har varit tillsammans i 10 år, men först var det flera års studier (träffades som studenter) och sen fastnade jag i loopen med projektanställningar, vikariat m.m. Har hela tiden känt att jag vill ha något stabilt att komma tillbaka till efter en föräldraledighet.
Det jobbiga nu är ju att alla runt omkring har "listat ut" att nu borde det ju vara dags för oss med, de har ju samma tankar som vi har och helt rätt men det kan vi inte säga till dom. Som sagt, varit tillsammans i 10 år, snart gifta 1 år, båda har nu fast jobb och vi har båda passerat 30.
Gällande fabriken här så ringde jag barnmorskan i fredags och det kändes rätt skönt. Hon menade på det att 90% blir gravida inom ett år efter att man har slutat med t.ex piller, oavsett när man får tillbaka mensen. Så det handlar alltså inte om 1år först för att få tillbaka mensen och sedan 1 år till för att bli gravid. Nu gäller det bara att hålla tummarna för att man tillhör de 90%.
Än är det ingen mens i sikte och känner mig helt normal så tror inte det kan vara en graviditet heller. Har gått 6 veckor sedan jag slutade, men tänkte att jag testar om 2 veckor om inget har hänt. Det kan ju hända att man får + även om mensen inte kommer. Längtar ju också efter ett sommarbarn :)