Fippla skrev 2014-08-21 13:18:10 följande:
Vi har bara använt kondom så vi slutade med det i juli.
Eftersom inga test visar någonting och jag inte har andra symtom så kan det kanske vara något annat som är vajsing?
Ah okej, ja kondom stör ju inte kroppens rytm så då är det inte det.. Men gör som Sserena skrev här ovan och gå till gyn, om inget annat för att kolla så allt ser bra ut :) Det är alltid bättre att kolla upp saker än att gå och undra. Ovissheten är det värsta oavsett vad det gäller, det är därför vi får sån ångest när BIM börjar närma sig, för man så gärna vill veta!!
Sserena86 skrev 2014-08-21 13:14:17 följande:
Jag tror att appen garderar sig. Att de lixom säger några dagar extra eftersom äl kan variera lite från månad till månad..
Jag var hos gynekologen och kollade upp ett cellprov som jag gjorde i våras som visade på lätta avvikelser. När gynekologen hörde att vi försöker bli gravida så passade han på att göra ett ultraljud och kolla att allt såg bra ut "där nere".
Besöket gick både bra och dåligt.. Dåligt för att han kunde se att jag har lättare cellförändringar så jag fick ta ett nytt prov som gjorde ont och nu blöder jag och det är inte så fräscht när man försöker bli gravid.. Det positiva var att allt annat såg normalt ut. Massor av ägg, två bra äggstockar, lagom tjock hinna i livmodern osv. Han trodde att om jag bara slappnat av lite och slutar med alla tester så kommer vi att bli gravida på nolltid.. Haha, man kan ju alltid hoppas!
Jag och maken ska på bröllopsresa om tre veckor så vi har bestämt att vi ite ska använda äl-tester förrän vi kommer hem därifrån igen.
Ja jag tänkte också så, att de vill ge ett säkerhetsavstånd för att man inte ska stämma dom eller nåt! Vi lyckades tyvärr inte sexa samma dag som ÄL denna månaden, bara två dagar innan samt dagen innan. Vet inte om jag ska våga hoppas ändå, visst det kan ju "ta" ändå men chansen är jäkligt låg :(
När får du svar på det nya provet? Läskigt med cellförändringar!
Grattis! När gifte ni er? Vart bär det av? :) Vi gifter oss nästa helg, utomlands! BIM är två dagar efter så blir skönt att tänka på något annat fram tills dess hehe..