Inlägg från: Annastanna |Visa alla inlägg
  • Annastanna

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej!

Å av roligt att jag hittade denna grupp. Jag är 30 och min man är 32. Firar 10 år tillsammans i höst samt 1-årig bröllopsdag så skulle ju vara underbart att få ett plus i present :)

Jag åt mitt sista mini-piller igår (cerazette) och väntar nu på att kroppen ska bli som "vanligt" igen. Har ätit dom i 3 år och innan dess p-piller i 7 år, så minns inte exakt hur lång cykel jag hade innan dess, men var nog hyfsat normal iaf.

Vi slutade med piller för att ha god tid på oss då vi hört att det kan ta upp till ett år innan kroppen ens fungerar efter piller-stopp. Inställningen skulle nu mer vara att händer det så händer det. Men precis som ni andra, så vill man ju ha plus på en gång! Konstigt det där ;)

• Annastanna

Då får man passa på att säga grattis! Eller hur är det roligt att vara nygift :)

Stokke skrev 2014-07-14 20:23:12 följande:

Vad kul att flera hänger på här i tråden.

Jag och min man har också varit tillsammans i 10 år. Gifta sedan 2 veckor tillbaka ;) jag blir 31 och maken blir 34.

• Annastanna

Funderar också på det där med äl-stickor, men det känns som att det inte är någon idé att börja med det innan kroppen börjar funka normalt. Blir bara ett till stressmoment. Fast jag vill ju veta... Lite moment 22, känns det som. Det finn väll en liten chans att man kan bli gravid innan allt funkar normalt efter pillerstopp? Man har ju läst om sånna som blir gradvida samma dag som dom slutar med piller...

• Annastanna

Så sant, så sant :) frågan är när man ska börja ta dom roliga testen, samma sak där. Man vill ju slippa bli nedslagen i onödan. Tänker att det kan ju dröja innan mensen kommer igång... Suck tusen frågor och tankar. Har precis varit runt på Ikea.se och drömt mig runt. Man vill ju ha allt på en gång :)

Lavelii skrev 2014-07-15 17:08:33 följande:

Det kan man alldeles säkert. Man kan ju bli gravid med p piller också. Så det är ju inte omöjligt. Men tanken är väl att man inte ska bli nedslagen av att inte bli gravid under omställningsperioden, då det är fullt normalt att kroppen behöver tid. Men mys på. Inget är omöjligt

• Annastanna

Vad är det för något?

Stokke skrev 2014-07-15 17:15:51 följande:

Någon hat inne som har en CB monitor?

Rekommenderar ni den?

• Annastanna
    Lavelii skrev 2014-07-16 17:14:59 följande:

Hallo tjejer!

Kände bara för att skriva lite. Snart flyger man iväg till varmare breddgrader (varmt här också just nu dock!). Självklart lär denna omställning säkert påverka mensen som är beräknad nu till helgen. Och den påverkan, kommer kanske få mig att hoppas hoppas hoppas! MEN just nu känner jag mig så "normal" det går att göra. Skulle inte ens kunna låtsas känna mig skengravid om jag så hade velat. De andra 2 månaderna har jag ju "känt" allt möjligt. Molvärk, "nidis" (som inte var det utan var en väldigt tidig mens men inbilla mig kunde jag ändå), ömma bröst etc. Nu 3 dagar innan mens känner jag inget alls. Inte ens ömma bröst, vilket jag brukar innan mens. Så ja...

Får ta tag i det igen i september för augustis ÄL kan bli svår att pricka eftersom vi kommer vara på resande fot de dagarna.

Lär kika in här då och då. Hoppas att få se ett plus här snart (för oss alla!)

Trevlig fortsatt sommar

Ha en riktigt skön semester! Att komma bort och slappna av kan vara precis det som får plusset att dyka upp :)
  • Annastanna
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-25 15:51:11 följande:

Tack! Vi har försökt sen början av januari, har haft ett plus som slutade i tidigt mf men då blödde lite i 10 dagar innan mf. Nu har jag ingen blödning alls så känns mer hoppfullt :). Enl SM är det 3+2 idag men om man går på ÄL-flytning och enligt appens ÄL-uträkning så är det snarare 3+6 vilket även stämmer bättre med att det blev plus idag :). Blir väl några veckors fundering på om det verkligen stannar men just nu är jag bara så glad över att ha plussat! Mådde lite illa imorse och kunde inte hålla mig ifrån att testa, gjorde min dag iaf :)

Stort grattis! Hoppas att allt går bra :)
  • Annastanna
    Fr1da skrev 2014-07-30 09:19:23 följande:

Fick ett väldigt tydligt PLUS på stickan imorse! Fjärde försöket. Helt galet :)

Har inte varit inne här på ett tag så stort grattis :)
  • Annastanna
    Rossarna skrev 2014-08-01 06:27:07 följande:

Hej tjejer! Jag är gravid!! Helt galet! Mensen kom aldrig efter jag slutat äta mini piller och när den va en vecka sen tog jag ett test. Det var negativt.. Så jag bara väntade och väntade en vecka till och trodde hela min kropp blivit knäpp. Men inga symtom eller likande alls. Så tillslut tog jag ett cb med vecko indikator här i USA och där stod det Pregnant 2-3!! Jag blev så ställd. Och livrädd. Och sen glad och nervös. Nu några dagar senare börjar det smälta in... Men vi får se hur det går. Är i vecka sju bara en så länge... Ville bara att bästa gruppen skulle få lite kul nyheter! Kram

Å va roligt :) grattis!

jag går och väntar på samma tur då jag inte har fått någon mens än efter piller-stopp. Har gått tre veckor nu, tycker att jag känner att det kniper till i magen ibland men tänker att det bara är inbillning. Men tänker ända att jag ska testa nästa helg, då har det gått 4 veckor sen piller-stop. Tänker att det kan vara bra med en liten "utvärdering", vad tror ni?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU